Eindelijk weer een update! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een update! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een update!

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

06 Augustus 2008 | Australië, Cairns

Fraser Island

Mamma is dan eindelijk hier, het heeft een aantal maanden geduurd maar dan was dan toch de dag aangebroken dat ik naar Brisbane Airport kon om haar op te halen. Op het vliegveld was het heel vreemd, ik moest door de security check om daarna de vertrek en aankomsthal in te kunnen wandelen. Met gevolg dat ik redelijk gedesoriënteerd was…was ik nou op de goede plek?? Na een kwartier als een kip zonder kop heen en weer te hebben gelopen naar en van de gate zag ik een jetstar vliegtuig landen..en ja hoor, daar zat mn mamma in. Heel vaag, ik kon haar de trap af zien lopen en ze zag me naar haar zwaaien!

Mamma kwam een beetje verdwaasd de gate uit en zag me niet staan…ongeveer anderhalve meter van haar vandaan hahahaha. Dus ik zei, gewoon rechtdoor lopen waarna ze me dan eindelijk zag.

’s Avonds in het hostel hebben we een welkomst barbecue voor mamma gehouden met al mijn vrienden van het hostel –behalve Sarah die moest werken-.
Ze hadden als verassing twee taarten gekocht, 1 met “Micky, we love you” en de ander “welcome to OZ” voor mamma.

Na drie dagen gerelaxed te hebben zijn we op donderdag –ik met enorme kater dankzij teveel bier- vertrokken uit Brisbane, weggaan is nooit leuk maar gelukkig zou ik een aantal van mijn vriendjes weer zien in Hervey Bay om daarna te gaan 4 wheel driven op Fraser Island. We zijn met 7 mensen –inclusief mamma en mijzelf- naar Fraser Island gegaan. Toen de andere 5 aankwamen in Hervey Bay voelde ik me weer helemaal blij!

Fraser Island was super, ik heb gereden in een grote 4x4 drive op de zandwegen en het strand, het heeft wel wat hoor met 80 over het strand racen. Helaas was het k.u.t weer maar ondanks dat hadden we veel pret. Op Fraser Island heb ik na 2 jaar mn eerste joint gerookt..het leek me een goed idee toen we op het strand zaten in het donker -zonder kampvuur- en ik voelde me erg erg relaxed –na ik eerst de bekende lachbui had overleefd-. Dus die nacht heerlijk geslapen ondanks dat het matje maar een halve cm dik was..

Dus de dag erna dacht ik, aha! Dat doe ik nog een keer, maar helaas…dat had ik beter niet kunnen doen. Na de joint stortte ik helemaal in en het enige dat ik nog kon doen was…naar bedje toe. De laatste dag hebben we de 4x4 behoorlijk afgeragd echt super leuk, alsof je in een achtbaan zat! Hahaha! Gevolg ervan is dat de auto er heel erg vies uitzag, echt heel erg –twee keer zo vies als de andere auto’s- Wil de kerel van de verhuur ons er 20 dollar voor laten betalen, nou ammehoela..niet dus. Wij allemaal: nou geef me dan maar een emmer dan doen wij het eerste werk wel met zn allen..en “i’d like to speak to your manager” dus uiteindelijk hoefden we de 20 dollar niet te betalen :)

Helaas was toen op woensdagochtend het moment van afscheid dan wel echt aangebroken…de anderen gingen met de bus van vijf voor zes naar Brizzie terug en dus zijn wij met ze mee opgestaan om ze dag te zeggen. Ondanks dat ik een kortstondige romance had met een van de jongens –ja weer veel te jong :S – vond ik het het moeilijkste om afscheid van Sarah te nemen..dus beiden huilend knuffelend dag zeggen…niet echt dag maar “tot dinsdag” dat heeft ze met haar vrienden in engeland ook gedaan…

Nee, afscheid nemen is niet leuk maar hoort bij het reizen..
Nu zijn we ergens in een klein plaatsje aan t strand, dus we dachten koffie te gaan drinken op t strand….na anderhalf uur lopen geen koffie maar wel splinters in mn voet. Dus ik zitten op de stoep om te kijken of we die splinters eruit konden krijgen…komt er een man uit zn huis met de eerste hulp kit om te kijken of ie kan helpen…zo lief! Dus de splinters uit mn voet gevist en daarna terug naar de camping. Onderweg kwamen we een groepje kangaroes tegen -10 of zo- .ja midden in het dorp…hmm vaag..

Vanavond is het behoorlijk koud en dus hebben we nu mn partytent door middel van zeilen verkleind door die zeilen door het midden op te hangen aan de stangen van de partytent en….de kachel staat op de hoogste stand naar buiten gericht…het helpt het is een paar graden warmer hier (nu een graad of 12) dan aan de andere kant van het zeil…


DRAMA!
Toen ik op de camping in het kleine plaatsje contact maakte met het internet kreeg ik allemaal Trojans binnen, HELP!!
Kon mn computer niet meer loskrijgen van t internet en hij reageerde nergens meer op…shit…
Dus cntrl-alt-del om de computer te laten doen wat ik wilde. De dagen –weken- erna de computer laten scannen –met raad en daad van Wouter- naar het virus, hij heeft er 19!! kunnen vinden.. maar er zit er nu nog steeds 1tje in…in Cairns wordt daarnaar weer gekeken…ellende..
Gelukkig doet de computer t nog (met 19 virussen minder ook weer beter)

En dus volgt nu direct de volgende update….

Ik weet nu al niet eens meer precies wat we allemaal hebben gedaan…wat erg..maar goed de kaart moet er een andere dag maar even bij, het is inmiddels donker en dus kan ik de kaart niet meer zien.
Laat ik dan eerst eens over het weer beginnen…het is erg wisselvallig weer, helaas. Australie is een van de droogste plekken op de aardbol, maar niet terwijl wij hier zijn. Elke twee dagen regent het en met veel geluk hebben we zonneschijn..
Gelukkig zijn we naar boven gereisd en wordt de temperatuur wel steeds beter al is het bewolkt en regent het.

We zouden naar de Whitsundays gaan maar ook dat viel “in het water” want het was slecht weer en om met regen op een zeilboor te zitten is toch ook niet helemaal de bedoeling. Airlie Beach voelde niet goed aan en dus zijn we doorgereden waar we ergens op een camping aan het strand hebben overnacht..

De eerstvolgende plaats die ik me goed kan herinneren is Townsville met daarbij Magnetic Island. Daar hebben we geslapen in een hostel, 2 nachtjes geboekt om dan de tweede dag naar het eiland te gaan voor een dagtochtje. De eerste dag gingen we lunchen in de stad en bij de lunch hoort een glaasje wijn…uiteraard ;)
We moesten ongeveer 35 minuten wachten, maar na bijna een uur hadden we nog geen voeding. Dus vragen aan de ober, waren ze per ongeluk onze order vergeten en dus kregen we gratis nog een glas wijn….met gevolg dat we beide behoorlijk teut de rest van de middag begonnen..
We vonden een toer naar Magnetic Island voor slechts $69pp. Komen we bij ons hostel zegt het mens van het hostel, nee ik zou niet naar dat hostel gaan…hmmm.
Eenmaal op Magnetic Island bleek het hostel helemaal niet verschrikkelijk te zijn, het was eigenlijk heel leuk en beter dan het hostel in Townsville, heel vaag.
In onze kamer zaten nog 4 andere engelse dames die aan me vroegen of ik mee wilde naar de Full Moon party die toevallig op het eiland werd gehouden op vrijdag met volle maan. En dus dat heb ik toen maar gedaan..

Het feest viel helaas heel erg tegen, ik dacht bij een full moon party aan een feestje op t strand, met kampvuren, fakkels en vuurpoi. Maar nee, niets van dat alles. Het feest was NIET op het strand en als je er toch heenging dan werd je direct weggestuurd…hmm. Beetje jammer. En dus was ik niet zo laat thuis :)
Wat wel heel grappig was is dat ik 4 mensen tegenkwam die ik kende uit het hostel in Brizzie. Dus dat maakte het feest in elk geval een heel stuk leuker!

Na Magnetic Island zouden we bij de hoogste waterval met “single drop” slapen, maar ook hier zorgde het weer ervoor dat dat niet doorging…de bergen waren allemaal gehuld in wolken en de vvv hier raadde het ook af vanwege het feit dat we over een onverharde weg naar boven moesten rijden en met zoveel regen was dat niet aan te raden…

Dus hebben we ergens anders geslapen. Daar in de keuken hoorde mamma dat er een mooie, goed en gemakkelijk bereikbare waterval was in de buurt en daar zijn we de dag erna gaan slapen. De waterval was mooi en je kon er een stukje verder vandaan ook zwemmen en dat hebben we dan ook gedaan. Door de stroming was er een soort natuurlijke jacuzzi waar we om de beurt in hebben gezeten!

In de omgeving zouden Cassowary vogels zitten, ik heb ze niet gezien maar volgens de lonely planet zien ze er ongeveer zo uit: “Een vluchtloze vogel ter grootte van een volwassen man, met een blauw-paarse kop met van die wiebelende dingen naast zn hals, een hoornen helm, drie tenige voeten en zwarte veren die meer op een ruwe vacht lijken” Ze zijn agressief en als je er per ongeluk 1 tegenkomt is het het beste om de vogel voorrang te geven en te hopen dat ie je niet aanvalt…

Nou was het heel erg warm ’s nachts en hadden we besloten om de zijdeur open te laten…met gevolg dat ik de hele tijd zo’n vogel hoorde die in mn tenen kwam bijten…heel goed voor je nachtrust..
Tot overmaat van ramp begon het –voor de verandering- ook weer te regenen en dat hielp ook niet om rustig te slapen. Dus om 4 uur ’s nachts waren we allebei wakker, hebben we een boterham gegeten –lichaam dacht: ha! Tijd voor ontbijt- en zijn we daarna weer gaan slapen.

’s ochtends –na wc bezoek, ontbijt en zo- kleedde ik me om en toen zat er ineens een BLOEDZUIGER op mijn knieholte!!!! IIIEEEUUUUWWWW! Dus uit reflex dat ding van mn knie geslagen! Getver! Blijkbaar heel normaal dat je erna ook nog een uur blijft bloeden want het hield niet op, dus watje en pleisters nodig tegen het bloeden. Nooit gedacht dat er zoveel bloed uit een klein gaatje kon komen…

Op het moment dat we weg zouden gaan roept mijn moeder ineens heel hard AU! Werd ze geprikt door een geel-groene mier die klem zat in haar elleboogholte…wat doet dat gekke mens –wat heel veel anderen ook zouden doen- gaat ze t uitzuigen…hmmm moet je hier niet doen, want gif in je mond kan gevaarlijker zijn dan gif in een steek…gelukkig niet veel aan de hand, behalve een rode plek op haar arm.

Nu zijn we bijna in Cairns en zitten we op een camping 5 km van de stad en…het regent ALWEEEERRRR

-------------

06-08-2008
De volgende update komt deze week nog, maar had nog geen tijd om het hele verhaal te vertellen. Niet dat ik iets doe gedurende de dag, maar toch geen tijd :)

Alles is in elk geval nog steeds helemaal prima!

Tot heel heel gauw
kus

  • 06 Augustus 2008 - 07:22

    Auri:

    bummer about the weather, ey!?
    thanks for finally giving us an update though! Was starting to think you'd become part of an aboriginal community without internet or something :D
    xxx

  • 06 Augustus 2008 - 11:10

    Linda:

    Heyyyy dat is heeeeeeeeeel lang geleden idd, heb jou en je verhalen gemist hoor!!! Balen zeg van het weer, hopelijk wordt het snel een beetje warmer en droger. dikke kus

  • 06 Augustus 2008 - 21:32

    Marco En Rian:

    Wat hebben wij het daar dan getroffen met het weer zeg.
    Tja hier in nederland zou het zomer moeten zijn maar daar merken we ook nog niet echt veel van. Geven hier ook weer maar eens regen en omweer af voor de komende week....
    Veel plezier weer daar.
    We missen het!!

    Groetjes, Marco en Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 69389

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: