Wodka en Roosvicee - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Micky - WaarBenJij.nu Wodka en Roosvicee - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Micky - WaarBenJij.nu

Wodka en Roosvicee

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

02 Januari 2009 | Nederland, Groningen


Wat doe je als je met oud en nieuw eigenlijk ziek bent maar toch niet alleen in bed wil liggen om 12 uur ’s nachts? Dan combineer je het feest (alcohol) met datgene dat je drinkt als je ziek bent (Roosvicee). Meteen een anti-kater middel zou je zeggen want Roosvicee is tenslotte heel gezond!

Persoon in kwestie –geen namen want het had te maken met ziekte waar je veel de wc en wc-papier bij nodig hebt- had geen kater de volgende ochtend. Hij ging ook netjes om 2 uur naar bed.

Nu had ik bedacht dat sinaasappelsap ook heel gezond is, veel vitamine C en zo en dat zou moeten helpen tegen een kater toch?
De volgende ochtend bleek echter dat het -als je t mixt met Wodka- niet alleen goede gevolgen heeft…

Deze oud en nieuw heb ik niet gevierd in Engeland, zoals ik had gehoopt maar heel ergens anders. Niet Groningen, niet Assen, Heerenveen of Amsterdam maar Nijmegen! Vrienden van Aeron en Sietske wonen daar in een enorm huis, wat ze liefkozend The Mansion noemen en daar werd een Oud&Nieuw feest gegeven.
Gelukkig mochten wij blijven slapen en dat scheelt al veel gedoe en is zo’n feest heel relaxed want je kan naar bed wanneer je wil!

Voor mij werd dat uiteindelijk kwart voor vijf. Niet als eerste (Sietske) niet als laatste (Aeron) maar er mooi tussenin.
Het was een van de eerste feestjes waarbij ik geen enkel moment aan de tijd heb gedacht en ineens was het kwart voor 12!
Na 12uur brak dan even het “ongemakkelijke” moment aan dat je contact probeert te maken met je vrienden en familie die niet bij je zijn en zoals iedereen weet is dat eigenlijk ONMOGELIJK.
Hoezo KPN doet zijn best om iedereen met elkaar in contact te brengen voor het belangrijkste gesprek van het jaar??? Volgens mij zijn zelfs mn SMSjes niet aangekomen…

Maar goed, ik heb na een half uur mn telefoon in mn laars gestopt omdat me dat beter leek dan in mn BH ivm de straling die volgens zeggen van zo’n telefoon komt…
Helaas bleek wel dat mn been de vibratie van mn telefoon minder goed voelt dan andere lichaamsdelen die in een BH zitten :) en dus heb ik toch nog maarliefst 1 gesprek gemist, van mn zus.

In de ochtend werd ik dus wakker met enorme hoofdpijn en een wee gevoel in mn maag…maar gelukkig is het oud en nieuw en waren er ook dit jaar oliebollen over…ik vind dat het beste hang-over voedsel voor de eerste dag van t jaar.
En ik vond overgebleven, halflege flessen cola…er waren eieren die Jaap heel galant voor ons heeft gescrambled en mini Twix en Snickers..beter kan toch niet?
Dus na een halve liter cola, oliebol, twix, ei, pindakaas en brood voelde ik me redelijk genoeg om de trein in te stappen terug naar Groningen.
Voor onderweg heb ik toen nog maar een halve fles cola meegenomen..en twix en snickers…voor het geval dat.

In de trein heb ik mn zus gebeld en vond ik uit dat ik toch de Staatsloterij niet heb gewonnen dit jaar. Wel was de hoofdprijs in Groningen gevallen…zat ik er toch heel dicht bij zullen we maar denken.

Nou weet ik niet of het iets is dat alleen mij opvalt of dat ik een andere herinnering heb maar het lijkt erop dat “men” minder blij is met het nieuwe jaar.
“Gelukkig Nieuwjaar!” of “ De Beste Wensen” heb ik nog maar heel weinig gehoord om me heen. Is men bang voor wat 2009 gaat brengen met de dreigende kredietcrisis? Wil men 2008 niet achterlaten omdat dat zo’n fantastisch jaar was? Wat the f*** is going on??

Kom op mensen, glimlach wat meer naar mensen die je niet kent en wens ‘zomaar’ iemand eens een gelukkig Nieuwjaar! Lachen is gezond, ook een glimlach die toch maar weinig moeite kost.

En natuurlijk wil ik dit bericht graag afsluiten met:

GELUKKIG NIEUWJAAR!
“May all your dreams come true”

(Een aantal voorbeelden van grote en kleine dromen van mensen om mij heen: verblijfsvergunning, baby, nieuwe baan, ander huis, EuroDisney, nieuwe partner, spiritualiteit, loterij winnen, huisje/boompje/beestje, schuldenvrij zijn, inzicht in de vijfde dimensie, inspiratie, potje Prozac)


  • 02 Januari 2009 - 21:50

    Adrie:

    Hééé Micky,

    Een heel goed en gezond 2009 gewenst; Tot a.s. maandag de 5e januari?
    Groeten, Adrie

  • 02 Januari 2009 - 21:54

    Bert:

    Hey Micky,

    Jij uiteraard ook de beste wensen voor 2009!!!

  • 02 Januari 2009 - 22:55

    Wouter:

    Wouww.. Wat een mooie boodschap.. Dank je.

    Iedereen veel liefde, geluk en gezondheid gewenst in 2009 en de jaren daarna..

  • 03 Januari 2009 - 05:48

    Marco En Rian:

    hey micky

    leuk weer wat van je te lezen
    balen da je met oud en nieuw niet in engeland zat maar ja je kan niet alles hebbe
    in ieder geval de beste wensen voor 2009

    groetjes marco

  • 03 Januari 2009 - 09:29

    Loes:

    He Mick!

    Al het goeds voor jou in 2009!! Tot gauw!!

    x Loes

  • 03 Januari 2009 - 09:57

    Gemma:

    Ook in 2009 blijf ik van je houden.kus mama

  • 03 Januari 2009 - 18:25

    Marli:

    Doe ik zo mijn best om je een gelukkig nieuwjaar te wensen, werkt je enkel/been niet mee. Nee lekker is dat. Wij hadden elkaar al gelukkig nieuwjaar gewenst en zo maar dat kan natuurlijk nog wel een keer. Ik zie dat mijn wensen voor 2009 in jouw lijstje voorkomen nu er maar vanuit gaan dat ze allemaal uitkomen. Positief blijven denken helpt een boel.

    dikke kus van je zus

  • 03 Januari 2009 - 18:44

    Linda:

    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!

  • 04 Januari 2009 - 11:36

    S Te A:

    wow, wat een fantastisch idee voor een cocktail. benieuwd wie op dat briljante idee kwam:) en: happy newyear!!
    xs

  • 04 Januari 2009 - 20:45

    Agnes:

    He Mick,
    een gelukkig, gezond en reisluchtig jaar gewenst!! Ik ben niet bang voor 2009 hoor! Ik omarm het en glimlach me suf..
    Liefs Agnes

  • 04 Januari 2009 - 20:45

    Agnes:

    reislustig bedoel ik..

  • 05 Januari 2009 - 18:18

    Judith L:

    Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar! Liefs, J&M

  • 09 Januari 2009 - 09:55

    Theo:

    Wie rekent er nu op dat je nog met je weblog aan de gang gaat! Ik niet. Het is leuk en fijn om je weer in Nederland te zien voor hoelang is de vraag.
    alle goeds en ik hou van je als je vader.
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 69382

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: