Red Earth Safari - Trip 1 - - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Red Earth Safari - Trip 1 - - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Red Earth Safari - Trip 1 -

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

18 November 2008 | Australië, Perth


De eerste oefen-vertrek-dag brak aan op maandag 10 november. -ik heb 2 oefen vertrek dagen voor ik werkelijk naar huis vertrek :) - Het was erg raar om met de helft van mn spullen voor het hostel te staan om mijn reisje naar Exmouth te beginnen. Ik werd opgehaald in een big ass Chrysler…dus ik dacht hm? Das raar. Maar het bleek niet de auto te zijn waarin ik op tour zou gaan –logisch natuurlijk-

Uiteindelijk bleek de groep te bestaan uit 19 mensen en de gids. 15 meisjes/vrouwen –“Sheilas”- en 4 jongens/mannen –“Blokes” – 3 van de mannen waren de andere helft van een paar en 1 losse japanner :)
Ik heb bijna de hele reis op de voorstoel gezeten naast de gids –een echte Australier, m.a.w. mannen doen het “zware werk” en de dames het eten en zo…geen goede combi met Micky, maar ik kon gelukkig heel goed met hem overweg.- het was wel een fijne verandering eens een keer voldoende beenruimte te hebben!

Dag 1

De eerste stop was Yanchep National Park waar we een wandeling hebben gemaakt en de Koala’s hebben bezocht. Het is een soort opvang voor Koala’s omdat er in WA niet genoeg eucalyptusbomen zijn en ze zichzelf bijna tot uitsterven hebben gegeten.
Na het nationaal park zijn we gaan kanoen op de Moore River richting de monding van de rivier. Het was lekker warm dus de dag begon heel goed. Na het kanoen hebben we geluncht en zijn daarna verder gereden naar Nambung National Park waar de Pinnacles zijn, yay! Na te hebben ingechekt in onze accommodatie voor de nacht en het avondmaal gegeten te hebben zijn we vertrokken naar de Pinnacles om ze bij zonsondergang te kunnen bewonderen….maar helaas…we hadden erge pech want het was bewolkt en dus geen effect van de zonsondergang…ik was erg teleurgesteld want de Pinnacles waren het enige dat ik echt heel graag wilde zien vanwege het indrukwekkende schilderij aan Tjerks muur. Maar ja, het weer heb je niet in de hand en dus heb ik diep ademgehaald en hebben we de rest van de avond gezellig doorgebracht met wijn, sigaretten en chips.

Dag 2

Micky vindt slangen bepaald niet eng –doe mij er maar 1- en was erg blij dat ze Carpet Pythons mocht vasthouden in een sanctuary op weg naar boven.
We zijn langs Hutt River Province gegaan waar een kerel zijn eigen “land” heeft, compleet met arrival en departure stempels voor in je paspoort.
Ze hebben ons laten zien wat er allemaal verborgen is in je paspoort, nooit geweten dat er van alles in fluoriserende inkt in je paspoort is gedrukt…wisten jullie dat? Daar kijkt de douane dus naar als je je paspoort afgeeft.
Na een bezoek aan en wandelingen in Kalbarri National Park zijn we na bezoek aan supermarkt en bottleshop weer ingechekt in het hostel voor de avond waar we heerlijk hebben gebbq-d.

Dag 3

Vandaag gingen we nogmaals naar Kalbarri National Park om te gaan Abseilen van 25 meter hoogte, super cool!! Gelukkig had ik t al eens eerder gedaan en dus wist ik wat ik moest doen. Maar serieus 25 meter is niet hoog genoeg…voor je t weet ben je beneden…
Onderweg zijn we gestopt voor lunch bij de Stromatolites..een bijzonder verhaal –rotsen die zijn ontstaan door een of andere schimmel en daardoor ademen ze…ademende rotsen die zuurstof maken..hm- maar ze zagen er minder bijzonder uit dan ze zijn…
We zijn naar Shell beach geweest, erg bijzonder. Het hele strand bestond uit mini-schelpjes en ik moest meteen aan mn moeder denken, die jaagt altijd op schelpen op elk strand…

Dag 4

Na weer vroeg op te zijn gestaan –elke dag om 6uur- zijn we naar Monkey Mia gereden waar we op het strand de dolfijnen hebben ontmoet. Het was erg cool maar wel erg toeristisch. Er liep een ranger met microfoon langs de waterlijn met uitleg over de dolfijnen en hun namen en zo. Het kwam mij niet zo heel natuurlijk over. Maar goed, ik ben nou eenmaal een toerist en dus hoor je dat soort dingen te doen. Al ben ik een toerist zonder fototoestel, hihihi.
Die avond hebben we overnacht op een sheepstation in de middle of Nowhere. Op het station werd de Outback Idol gehouden en ik was de head-judge :) dus ik mocht de meest akelige jury zijn hahahaha, erg grappig.
Twee dagen later werd de winnar –groep verdeeld in 2 groepen- bekend gemaakt onder genot van champagne…

Dag 5

Vandaag zijn we naar Ningaloo reef gegaan –the best kept secret of Australia?- waar we hebben gesnorkeld op het rif. Ja zelfs ik…ik moest een aantal dames overtuigen dat ze het water in moesten gaan, want ze waren erg bang. Maar goed, ik heb ze allemaal weten te overtuigen.
Na de boottour zijn we naar een baai gegaan waar we Reefsharks konden zien, ze zijn niet gevaarlijk maar toch dacht ik…iiieee die zwemmen in dezelfde zee waarin ik net heb gezwommen!!
Daarna zijn we doorgereden naar plaats van bestemming: Exmouth.
In exmouth heb ik de meest “random night” gehad –don’t try this at home, want het was niet de meest verstandige nacht van nachten…-

Anna –duitse- en ik zijn na het eten in het restaurant van het hotel blijven hangen, hebben gedanst, veel te veel gedronken en toen de kroeg dichtging om half 2 waren we eigenlijk nog niet klaar om naar bed te gaan. We werden uitgenodigd om mee te gaan naar een feestje in iemands huis en na eerst erg behoudend drie keer nee te hebben gezegd zijn we uiteindelijk toch meegegaan. Een van de jongens werkte in het hotel dus t leek me vertrouwd genoeg. We hebben een uur rondgelopen zonder het feest te vinden…de “gids” –ook dronken- raakte de weg kwijt…en dus zonder feest weer terug naar het hotel. Daar nog een biertje gedronken met het personeel en daarna op weg naar de kamer. Vervolgens hebben we daar nog anderhalf uur voor de deur aan de wijn gezeten waarna we besloten naar het strand te gaan voor zonsopgang, dus met wijn, slaapzakken en chips naar het strand dat we vervolgens niet konden vinden…We kwamen een klein mannetje tegen in de auto die een nachtdienst had en die bood ons een lift aan….ja ja ik weet het…dat moet je NOOOIT doen…maar we zijn toch de auto ingestapt, wij met zn tweeen konden dat kleine mannetje wel aan…
En hij heeft ons naar het strand gebracht waar we de zonsopgang hebben bewonderd onder het genot van…een glas wijn. We bedachten toen dat we een briefje achter hadden moeten laten voor onze kamergenoten maar ja…zo helder waren we niet op het moment van vertrek.
En dus moesten we teruglopen naar het hotel…en we hadden geen idee hoe lang dat zou zijn..onderweg kregen we weer een lift van twee kerels die onderweg waren naar huis en die hebben ons netjes naar huis gebracht…

Omdat we veilig thuis waren moesten we dat vieren met…glas wijn…hahahaha. We wilden vervolgens onze kamergenoten niet wakker maken en zijn dus voor de deur blijven zitten drinken.
De gids kwam langs in de bus, stopte en ik had echt het gevoel dat mn vader aan kwam gelopen: tsk tsk wat hebben jullie gedaan?
We sliepen 2 nachten in Exmouth maar die dag was er een gratis extra tour, die tour hebben we maar geskipt…onze kamergnoten kwamen 1 voor 1 naar buiten…oh my god! You’re still drinking??? En dus na het ontbijt –dronken- zijn we om 10uur naar bed gegaan en hebben geslapen tot 3 uur.

Na exmouth zijn we weer terug gereden naar Perth in anderhalve dag. Dat was verschrikkelijk omdat je alleen maar in de auto zit de hele dag.
De tour was echt geweldig!
En de mensen van de groep ook erg cool. Dus vanavond gaan we met 9 meiden naar de Salsa les als laatste onderneming voordat iedereen Perth gaat verlaten..woohoo!

Ik heb nog geen foto’s die komen op facebook van iedereen en dan kan ik ze downloaden en op de site zetten..

Ik ga komende zaterdag weer “op reis” en jullie horen daarna weer van me!
Enne ik ben over 15 dagen thuis…damn…ik wil nog steeds niet maar ja….

Tot gauw
Kus

  • 18 November 2008 - 06:50

    Gemma:

    Jeetje wat heb je weer een leuke tocht gehad .
    ik hou van je kus mama enne ik tel de dagen

  • 18 November 2008 - 12:10

    Judith L:

    Hey Micky, wat weer een avonturen! Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om naar huis te gaan...

  • 18 November 2008 - 14:32

    Theo:

    prachtig reisverhaal....alleen die vadergedachte?? nou ja , moet kunnen. Veel plezier en tot in ons kikkerlandje.
    Theo

  • 20 November 2008 - 18:16

    Marli:

    Zo zo jij in een zee waar haaien in zitten. Goed hoor. Heb je op het rif ook van die mooie vissen gezien of alleen koraal. Ik hoor het allemaal als je weer thuis bent. Hier kleine tegenslag maar ja zal wel een reden hebben. Gewoon blijven lachen denk ik maar.hou van je kus van je zus.

  • 21 November 2008 - 17:21

    Agnes:

    He Mick,

    Ik hoor het wel, je bent nog volop aan het vakantie vieren. Je komt terug als alcoholist man! Ben je al voorbereid op de rookvrije horeca?

    Geniet er nog even van! Liefs Agnes

  • 24 November 2008 - 16:19

    Sietske:

    slangen zijn eng hoor! kijk je wel uit:)
    het sneeuwt hier en dat is kut. zo. weet je dat ook weer daaro. (ojee nou wil je helemaal niet meer terug...)
    xs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 69394

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: