Het is 3 november (toen ik dit bericht schreef) - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Het is 3 november (toen ik dit bericht schreef) - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Het is 3 november (toen ik dit bericht schreef)

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

04 November 2008 | Australië, Perth

…nog precies 1 maand en dan ben ik weer geland op Nederlandse bodem. Om heel eerlijk te zijn…liever niet dan wel, maar heb nu eenmaal mn ticket geboekt en denk dat ik om een of andere reden naar huis moet. Wat precies die reden is weet ik nog niet maar ik ga ervan uit dat dat nog wel duidelijk zal worden.

Australië is geweldig, ik heb het zo naar mn zin. Het is een raar idee dat ik 90% van de tijd in mooi weer ben verbleven. Niet altijd warm genoeg om in korte broek te lopen maar mn winterjas heb ik sinds ik uit Adelaide ben vertrokken niet meer aangehad en dat is inmiddels alweer een half jaar geleden!

Deze week is mijn laatste week bij het kinderziekenhuis aangebroken en aankomende maandag ga ik het hostel verlaten. Voor 8 dagen en dan ben ik weer terug. Als je langer in een hostel verblijft, helemaal een klein hostel zoals dit, worden de mensen die er wonen je vrienden. Je deelt je kamer, de douche, je eten, je drinken, je plezier en je verdriet. Niet altijd gemakkelijk maar een groot deel van het reizen. Het voelt raar om weg te gaan en het is geruststelling dat ik weer naar “huis” ga na de tour. (scheelt me in elk geval een hele hoop spullen meeslepen)
Ik ben bang dat het een beetje een onsamenhangend verhaal gaat worden aangezien ik al zo lang geen update heb geschreven. ‘k had nl niets te melden behalve “ik heb gewerkt”. En dus vertel ik nu alles dat ik de afgelopen 2 maanden heb gedaan…

Op een zondag kwamen Rocco (Chili) en Matt (Ierland) naar het park waar ik ook was en Rocco had zijn Slackrope bij zich. Een Slackrope is een soort touw/lint dat je tussen twee bomen hangt, spant en vervolgens is het de bedoeling dat je van de ene kant naar de andere kant van het touw loopt….-op het touw, niet ernaast-
Dat vond Micky natuurlijk geweldig en we hebben ons er de hele middag mee vermaakt. Het is moeilijker dan ik dacht maar ik heb 4 stappen weten te doen op de lijn na heel wat uren oefenen! Yay! (zie foto)

We hebben met zn allen meerdere BBQ’s gehad met teveel eten en illegale alcohol. (Hostel heeft een alcoholvergunning en dus mag je niets het hostel inbrengen, niet dat we dat niet doen uiteraard) Tijdens een van onze vele avonden buiten op het terras speelden Juan (Chili) en Shane (Ierland) gitaar en zongen ze voor ons. Heerlijk, ik voelde me intens gelukkig. Ik heb Juan zijn muziek inmiddels op mijn laptop en dus kan ik het meenemen naar huis. Shane’s muziek krijg ik deze week nog dus die gaat ook mee naar Nederland.

Juan speelt het liefst reggae achtige muziek, Shane meer singer/songwriter stijl. Beide super goed en dus deden ze afgelopen weekend beide mee aan een Busking competitie (straatmuziekanten). Uiteraard waren er behoorlijk wat mensen uit het hostel om ze aan te moedigen. Met name Shane was fantastisch en uiteindelijk heeft Shane de wedstijd gewonnen! Hij heeft er 1000 dollar mee gewonnen en dus was het volgende rondje op zijn kosten!!

31 augustus was het Halloween en dus ben ik verkleed de stad in gegaan, helaas waren er maar weinig mensen verkleed. Ik heb me gebodypaint als Belthazar van Charmed dus rood/zwarte bodypaint en mijn combinatie rood/zwarte kleren. Eenmaal in de kroeg bleek dat ze een wedstrijd hadden voor het beste costuum. Er kwamen een hele hoop mensen –die ik niet kende- naar me toe om te zeggen dat ik mee moest doen omdat ik er zo cool uitzag. Dus uiteindelijk naar het podium maar mijn stomme aangeschoten vrienden hadden niet helemaal door dat ze mee moesten komen en dus heb ik uiteindelijk niet gewonnen –de winnaar was degene voor wie het meest lawaai werd gemaakt-. Op de weg van het podium terug naar mijn vrienden kwamen er weer een heleboel mensen naar me toe die kwamen zeggen dat het onterecht was dat ik had verloren. Zo grappig!
Als je niet weet wie Belthazar is…zie foto’s.

Oke, wat is er nog meer gebeurd hier…hmmm..
Oh ja de Gay Pride Parade vindt ook plaats in Perth, het leuke was dat iedereen die deel nam aan de parade zich voor ons hostel verzamelden om daarna de tocht te gaan doen. Het was erg leuk, maar kort…
Blijkbaar niet zoveel animo hier in Perth…
Twee van mijn idiote hostelgenoten, Henry (Nieuw Zeeland) en John (Frankrijk) besloten zich heel erg “Gay” aan te kleden en vervolgens de stad in te gaan. Het aankleden en zo was niet het probleem, maar om vervolgens de stad in te gaan om zich te misdragen…neu, alleen maar grootspraak. ’t Heeft wel een aantal leuke foto’s opgeleverd.

Afgelopen weekend was er van alles gaande in Perth, de Red Bull air race en het Northbridge Festival. Zaterdag voelde ik me niet heel erg fris na Halloween, maar ben met Berangere (Frankrijk) naar de Air race gegaan waar Mario (Verenigde Staten) ons kwam opzoeken. De Air race klonk spectaculair en ja, de eerst 3 vliegtuigen waren spectaculair maar de 4de, 5de, en alles erna deed uiteraard hetzelfde en dus was het behoorlijk saai..Maar leuk geprobeerd. Daarna naar het festival gegaan, maar in Australie zijn ze behoorlijk “anal” met betrekking tot alcohol en dus mag er niet op straat gedronken worden…hoe kan je nou een feestje hebben zonder een (plastic) glas bier of zo in je hand. De stemming zat er dus niet echt in.
Wij dachten met z’n drieen “F it” en dus zijn we naar de slijterij gegaan en hebben lekker toch op straat gedronken. Bruce (Australie) waarschuwde me dat ik er behoorlijk voor beboet kon worden maar ik had al bedacht wat ik zou zeggen tegen meneer agent: “ik ben Nederlands en daar drinken we altijd op straat met een festival…” blijkt vandaag dat ie zelf vervolgens een boete van $200 heeft gekregen voor het drinken op straat! Hahaha ironisch.

Dinsdag ben ik naar gratis Salsa les geweest in een kroeg hier, echt super leuk. Ik had een aantal andere mensen gevraagd om mee te gaan maar iedereen was te moe of was net aan t eten en dus dacht ik weer “F it” ga ik lekker in mn eentje! Ik vond het echt heel leuk en dus ga ik komende donderdag weer en dan blijf ik voor de les die je moet betalen want dan leer ik misschien nog echt wat!
Die vrijdag ben ik met Roger (nieuw Zeeland) naar een Swing-Dance les gegaan. De les werd gecancelled omdat er niet genoeg mensen waren maar die leraar heeft me toch een aantal dingen geleerd. Ook dat was heel leuk, dus wie weet krijgt dat in NL nog wel een vervolg. (naast mijn nieuwe drukke baan, Bodybalance, Slackrope, Poi (Bruce leert me nieuwe Poi trucs) en gezelligheid met mijn vriendjes….

Vandaag heb ik mn haar laten knippen bij de kappersschool, gratis. Dus beter kan niet! Mn haar zit heel anders dan normaal maar dat zal ook maar 1 dagje zijn…ik heb nl geen haarkrul dinges, geen straightener en geen haardroger…

De nieuwe bestemming….terug naar Australie voor nog een jaar? Zuid Amerika? –Ruud opzoeken in Colombia- Canada? Scandinavie? Afrika? Verenigde Staten? Azie?
Ik weet in elk geval bijna zeker dat ik niet in Nederland zal blijven. Hoe lang het bezoek aan het buitenland gaat worden weet ik natuurlijk nog niet….”time will tell”

Voor nu kan ik in alleen maar zeggen…nog 1 maand…
Tot gauw
kus




  • 04 November 2008 - 01:46

    Micky :

    Ben de foto van mij op de Slackrope vergeten op mn memorystick te zetten...

  • 04 November 2008 - 06:39

    Marco:

    hey meis

    gaaf weer wat van je te horen
    damn we zijn jal;oers hoor
    we missen australie ook maar gana zeker nog ene keer terug
    geniet nog maar ff lekker van je maaand daar

    groetjes marco

  • 04 November 2008 - 06:47

    Gemma:

    Hallo meisje, wat ben je mooi gepaint en ik snap helemaal dat je dubbele gevoelens hebt over thuis komen . geniet nog van je welverdiende vakantie. ik vind het wel fijn dat je er straks weer bent voor een gezellige bak koffie en shoppen bij Ikea samen eten enz. enz.Ik hou van je kus Mama.

  • 04 November 2008 - 09:10

    Wouter:

    tjee, gaaf man. Wat een heerlijk leventje heb je toch zo. Ik moet ook maar eens naar het buitenland en nooit meer terugkomen :)

    Geniet van je laatste maandje. Tot snel, want we missen je wel n beetje hoor. Knuffel.

  • 04 November 2008 - 09:48

    Agnes:

    He Mick!
    Fijn om weer wat van je te horen. Dus je hebt echt geen heimwee? Misschien ben je idd wel bestemd voor een leven over seas.. Echt een gave outfit, leuk met die horentjes op je hoofd. Ik ben er helemaal mee eens dat je eigenlijk had moeten winnen. Is het ook moeilijk om afscheid te nemen van je werk? Volgens mij best een leuke baan! En alweer gelijk plannen om weer weg te gaan, moeten we toch even een plan verzinnen om snel te cashen.. misschien met kaarsen op de markt gaan staan? Nou, geniet er van, de laatste weken en ik zie je in december!!!
    Liefs Agnes

  • 05 November 2008 - 18:39

    Marli:

    Hoi lieve zus,

    Ik snap dat je het heel erg naar je zin hebt daar in het mooie land,maar ik ben toch wel een beetje blij dat je over een maand weer terug in Nederland bent. Ik ga je steeds meer missen helemaal nu ik weet dat je bijna weer terug bent. Wel een beetje egoistisch van mij maar ja zo voel ik het.

    Lieve Micky geniet nog even met volle teugen.

    Dikke kus van je Zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 69386

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: