Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Perth

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

18 September 2008 | Australië, Perth


8.45 Donderdag 18 September 2008…ik zit buiten op he terras van Shiralee Backpackers Hostel en heb besloten dat het de hoogste tijd is om weer eens een update op micky waar ben jij te zetten.

Het vertrek van Gilberton Cattle Station was toch nog best wel lastig, een klein beetje twijfel of het wel een goede beslissing was. Opnieuw naar het onbekende, weer de comfortzone uit. Naar een nieuwe staat, nieuwe mensen en een nieuw hostel..

Lyn heeft me naar Townsville gebracht waar ik bij Joy’s zoon kon blijven slapen. Haar zoon David is een hele goeie kerel maar hij weegt zo’n 180 kilo. Zo jammer om een leuk persoon zo slecht voor zichzelf te zien zorgen. Hij is vrijgezel en dat verbaast me niks. 80 kilo minder zou niet slecht zijn.
Na de eerste nacht ben ik met Joy in haar zoons auto nog wat gaan winkelen omdat ze die dag weer terug ging naar het station. Lyn haalde haar op bij het winkelcentrum wat inhield dat ik in mn eentje in Davids auto door Townsville aan t rijden was. Het is toch verbazingwekkend hoe goed van vertrouwen de meeste Australiërs zijn!

Ik heb in totaal 2 nachtjes bij David geslapen en hij heeft me ’s ochtend om kwart voor 5 naar het vliegveld gebracht want hij vond het belachelijk dat ik een taxi wilde nemen…

In Perth aangekomen met de shuttle bus naar Shiralee backpackers dat ik via het internet had gevonden. Gelukkig had ik een bed geboekt want t was best druk. Ik kwam in een kamer terecht met twee Ierse jongens, een Iers meisje, een engelse en een spaans sprekende jongen (weet niet meer welk land). Een gezellige groep mensen maar de kamer een grote zooi en een behoorlijke “boy-smell”.
Na een paar dagen vroeg Neve (je spelt t op een vage Ierse manier die ik niet weet) die hier werkt of ik van kamer wilde veranderen omdat vrienden van haar zouden komen. Ze deed t overkomen dat ik moest. Maar na een aantal dagen heb ik dit voorgelegd aan de eigenaar en die was t niet met haar eens. Dus de keuze was aan mij of ik wilde blijven of niet. In de andere kamer kon ik echter een beneden bed krijgen en de kamer was 10x schoner en dus ben ik toch verhuisd. Nu slaap ik op een kamer met twee Duitse meisjes, twee Zweedse meisjes (beide Sara) en een Ierse jongen. De Zweedse meisjes zijn me Zweeds aan t leren. Ik kan nu “Slaap lekker”, “Ik ga douchen want ik ben vies of ik stink” “Hoe gaat het?” en Ik heet Micky zeggen in het Zweeds.

Het hostel is gezellig al is het geen 5 sterren hotel :) Ik kan met iedereen goed overweg en heb hier een gezellige chinees/engelse dame ontmoet waar het goed mee klinkt. (nieuw adres voor een bezoek aan de UK?)

Na mn eerste dag bijkomen van het tijdsverschil –nu 6 uur later dan NL ipv 8- en het vroege opstaan ben ik naar een uitzendbureau gegaan waar ik vervolgens meteen een opdracht kreeg voor de vrijdag. Die vrijdag heb ik 14 uur gewerkt in een privé ziekenhuis. Daarna kreeg ik een “vaste” opdracht in het kinderziekenhuis van Perth waar ik nu in het cafe werk. Het werk is leuk, ik doe alles niet allen afwassen en opruimen, maar ook de kassa, koffie maken (ja ik kan nu “echte” koffie maken met opgeklopte melk en zo) en eten opdienen. Afgelopen dinsdag heb ik gevraagd of ik misschien langer kan blijven en mijn supervisor was er erg blij mee. Dus ik kan nu waarschijnlijk ook in oktober blijven werken hier.

Ik kan nu flink sparen want ik hoef geen eten te kopen en krijg dubbel betaald in het weekend. Met een beetje geluk kan ik dan mn laatste maand hier rondkijken en een bezoek brengen aan de Pinnacles. Omdat Tjerk een schilderij aan de muur heeft hangen van de Pinnacles hier wil ik graag de echte versie zien. En het liefst bij zonsondergang.
Voor de rest heb ik nog geen plan, dat hangt af van de hoeveelheid geld ik heb aan t eind van okt.
Ik werk 48uur per week en maak dus verder niet zoveel mee, vandaar dat deze update even heeft geduurd.
In het ziekenhuis lopen redelijk wat lekker kerels rond en er werd afgelopen week flink met me geflirt en ik werd er behoorlijk verlegen van. Dus ik stond met een knalrood hooft achter de toonbank. Twee andere klanten gingen zich er vervolgens ook nog mee bemoeien –op een leuke manier- en dus werd ik alleen maar roder en roder…

Ik vermaak me nog steeds prima hier en naar huis gaan geeft mij een dubbel gevoel…maar ik heb twee dagen geleden dan eindelijk mijn ticket naar huis geboekt….
En dus kan ik jullie nu allemaal vertellen wanneer ik weer thuis ben!
Ik kom 3 december aan op Schiphol. Ik weet niet precies wanneer ik dan in mn eigen huis ben want mn spullen staan voor de helft nog bij mn moeder. Maar ik hoop dat ik er 4 of 5 december weer in Groningen ben.
Ik kijk ernaar uit om mijn lieve vrienden en mijn familie weer te zien!! Ik weet trouwens nog niet zeker of ik met Oud en Nieuw in Nederland ben want misschien ga ik naar de UK om Oud en Nieuw met Sarah te vieren, het ligt aan geld en aan Sarah want die weet nog niet of ze in de UK is of in OZ.

Het zal waarschijnlijk hierna even duren voordat er weer een nieuwe update is want zoals ik al zei is mijn leven hier nu ook saai omdat ik 48 uur werk…
Ik werd net door de hostel eigenaar geïnformeerd dat er een onbeveiligd Wireless netwerk is aan de voorkant van het hostel en in het park ertegenover…dat gaan we zo dus mooi uitproberen. Maar ik moet eerst ontbijten en aankleden :)

Tot Gauw!
Kus!


  • 18 September 2008 - 05:36

    Gemma:

    Wat een leuke foto,s en wat een aardige mensen allemaal hè.
    Fijn dat je naar huis komt. ik hou van je kus mama.

  • 18 September 2008 - 06:31

    Wouter:

    Wat een grote spin!! iiiii
    Fijn dat je weer naar huis komt want we missen je wel hoor. Ben jij ons sinterklaas cadeautje :)
    Dikke knuffel.

  • 18 September 2008 - 11:28

    Marco En Rian:

    hey micky

    leuk wer te lezen hoe je er nog steeds geniet
    wat zijn wij jaloers wij willen ook weer terug
    ach we sparen weer maar en dan weer naar daar
    veel plezier daar nog en we blijven je volgen

    groetjes marco en rian

  • 18 September 2008 - 19:09

    Loes:

    He lieve Mick!!
    Goed om een berichtje van je te lezen!! En wat een mooie foto's, vooral die van de spin.. Hihi, ieuw! :) Lijkt me super om je weer in real life te zien en te spreken!! Maar dan moet ik nog ff wachten! Werk ze en niet te veel flirten he, haha! Geniet en have fun laiverd!

  • 22 September 2008 - 09:51

    Agnes:

    He Mick,

    leuk om weer wat te lezen, klinkt als een leuke baan! Die spin zat toch niet in het ziekenhuis he?
    Het lijkt me weer een enorme overgang voor je om naar huis te komen, en zelf na zo'n lange tijd is het hier gewoon zoals het altijd was, in ieder geval wel bij mij..

    De vakantie in Mexico was heerlijk. Hadden er niet zo naar toe geleefd als anders en Jelte had eigenlijk meer zin om ergens in europa de tent neer te zetten (in de buurt van vrienden) maar uiteindelijk was het heel mooi. Echt een leuk land, Mexico. Mooie steden, kleurrijk, vriendelijke mensen, dolfijnen en zeeschilpadden gezien, lekker warm.

    En nu we terug zijn gaat het ook goed, ook met Jelte. We hebben toch tijdens de vakantie die nare maanden een beetje van ons af kunnen schudden.

    Ik ben nu druk met werk en mijn opleiding, nog even doorbikkelen tot december en dan klaar!

    Even knipperen met de ogen en jij bent terug en mijn opleiding is af..
    maar ja, we moeten toch een beetje in het hier en nu leven he, en nog genieten ook.. ik pak mijn studiemateriaal voor vanavond er even bij, budgettering SAAI!!

    Werk ze, liefs Agnes


  • 09 Oktober 2008 - 09:40

    Corney:

    Hey hoi, hoe gaat die?? Dacht even een klein berichtje. Hoor dat je binnenkort weer terug ben. Veel verhalen gemist des te meer gespreksstof haha...Nou geniet er nog van.

    gr. doei doei Corney x

  • 31 Oktober 2008 - 20:43

    Agnes:

    He Mick!
    begin een beetje ongerust te worden, al zo lang niets meer gehoord? Houd je deze site nog bij? Hoe is het met je?
    Liefs Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 69393

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: