In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland - Reisverslag uit Townsville, Australië van Micky - WaarBenJij.nu In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland - Reisverslag uit Townsville, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

21 Maart 2011 | Australië, Townsville

Kwam Micky aangevlogen in de buik van een grote metalen vogel en verbaasde zich over al het groen dat zij zag bij aankomst….oh ja! Tropisch regenwoud klimaat! -Of hoe zoiets ook heten mag-
De vlucht was veel te koud voor mij, geen dekens aan boord bij deze budget airline. En dus had ik mn korte broek als sjaal om mijn nek, met de pijpen over mn schouders en het kruis op mn borst…tja je hoeft niet altijd mooi te zijn…wat heeeeerlijk om dan de vochtige warmte in te lopen, komt u maar 30 graden warmte!

Townsville, mijn nieuwe thuis..hopelijk voor meer dan 2 jaar! Het is wel een raar idee moet ik eerlijk bekennen.
Ik ben samen met mamma al eens in Townsville geweest, een paar dagen. Het was de eerste –en tot zover de enige- plaats waar ik wat problemen heb gehad met een Aboriginal. Mamma en ik waren een wandeling aan het maken op The Strand toen een Aboriginal man op ons af kwam rennen…dat kan nooit goed zijn..gelukkig had ik een praatje gemaakt met een groepje andere Aboriginals die hem vervolgens tegen hebben gehouden…tja en in die plaats ben ik gaan wonen…

Ik werd opgehaald door een van mn nieuwe collega’s. Narelle heet ze en ze is net een week geleden begonnen in hetzelfde kantoor.
Ik zou woensdag mijn eerste dag hebben, maar ik blijk eerst naar het kantoor te gaan. Narelle weet niet precies waarom, ze doet alleen wat haar is opgedragen….hmmm.
Dus na een hele nacht in het vliegtuig werd ik vrolijk afgeleverd op mn nieuwe werk…heel fijn: vliegtuighaar, gekreukte kleren, wallen en alleen deodorant als opfris mogelijkheid.
Dat voelt toch niet echt als een mogelijkheid om een goede indruk te maken…

Reden dat ik erheen moest was dat ik allemaal formulieren moest invullen. Waarom dat nou op stel en sprong moet is mij een raadsel, maar ja…ik luister braaf.
Heb je je belastingdienst nummer bij je? Euh…ja, ergens in mn koffer met 23 kilo aan spullen…Weet je je bankrekening nummer? Euh….nee, die moet ik even opzoeken via internetbankieren….
Dus dat “even” papieren invullen duurde vervolgens meer dan een uur. Maar daarna werd ik door Narelle naar Orchid Guesthouse gebracht.

Ik wilde eigenlijk niet gaan slapen maar doordat ik zo slecht had geslapen in het vliegtuig ben ik toch even in bed gaan liggen…heeel eventjes maar…heeel even mijn ogen dicht…2 uur later word ik weer wakker. Micky! Opstaan! Hup! ….nee..ik wil niet, ik ben nog moe..Micky! ERUIT!

Ik heb nog van alles gedaan die dag, al lag ik om 20:00 alweer in m’n bed. De volgende ochtend word ik wakker en verwacht dat ik vlinders in mn buik heb omdat het toch best spannend is zo’n eerste werkdag…maar nee…geen vlinders…ik voel me bijzonder kalm…wat raar..
Er was me verteld dat we dichte schoenen moesten dragen en dus heb ik die gekocht en aangedaan…toen ik op mn werk aankwam –letterlijk 500 meter van huis- had ik al blaren op mn hielen. Da’s natuurlijk geen verassing nadat mijn voeten twee en een halve maand op vakantie zijn geweest in slippers/flip-flops/thongs/jandals…
Serieus, nadat ik mn rondje voorstellen heb gedaan, heb ik die schoenen meteen uitgedaan en ben op zoek gegaan naar de pleisters! De rest van de dag heb ik maar op blote voeten gelopen, leek me beter. Ik moet mn voeten langzaam laten wennen aan schoenen want er zit geen spatje eelt meer op mn hielen of tenen.

Mijn training is uitgesteld tot mei want ze hebben me te hard nodig blijkbaar. Nou vind ik het persoonlijk nooit een goed idee om dat te doen, want training is toch belangrijk om je werk goed te kunnen doen. Natuurlijk is het een goed gevoel dat ze vertrouwen in me hebben en denken dat ik t zonder training ook gewoon goed kan doen.
Om eerlijk te zijn…dat gaat vast lukken!

Het werk lijkt me echt erg leuk…als je van “leuk” kan spreken als het om kinderen gaat die thuis verwaarloosd, mishandeld en misbruikt worden…
Elke dag is anders, elk huis waar je aanklopt is anders, elke situatie en elk kind is anders…en toch ook weer hetzelfde.
Maar werk is werk en ondanks dat ik het naar mn zin heb is het niet het meest interessante verhaal voor mij om te schrijven en voor jullie om te lezen…-en ik ben nu niet op mn werk-

Oh ja, van mijn werk word je dik…hebben ze me verteld…geen wonder, want in plaats van opstaan en naar je collega’s tafel te lopen om wat te vragen of zeggen pakken ze de telefoon of schrijven ze een e-mail…gek he…dat je dan dik wordt??
En dus worden er maatregelen genomen en mag iedereen onder werktijd deelnemen aan….WeightWatchers…ja, dat is die club dat punten geeft aan wat je eet. Je mag bijvoorbeeld op 1 dag 39 punten eten of zoiets.
Met gevolg dat bijna iedereen op mn werk weet hoeveel punten een plakje kaas is, hoeveel rijstwafels je kan eten voor 1 punt en “echte cola drinken” doen maar twee mensen zover ik weet…ik en mijn college Nicky (hahahah geeeeen grapje!!).

Weet je waar je ook dik van wordt? Bier…in de lokale brouwerij hebben ze van maandag tot en met donderdag Happy Hour tussen 5 en 6 ’s avonds. Een pint –net iets meer dan een halve liter- voor $3,50…
Gelukkig wordt ik er niet dik van, want ik ben na 1 glas al aangeschoten! Vorige week ben 4 van de 5 ‘schoolavonden’ wat gaan drinken na het werk. Niet met mijn collega’s maar met mn huisgenoot. In de brouwerij staan gelukkig ook twee pooltafels. Die zijn wel een hele vage kleur, soort mosterdgeel/groen, maar dat mag de pret niet drukken. Na 6 maanden lang, elke woensdag te hebben gepoold kan ik niet zo goed meer zonder.

Al met al gaat het best goed hier. Ik voel me nog wel wat alleen maar dat is op zich niet raar natuurlijk want ik ben pas 13 dagen hier.
Ik voel me in elk geval prettig in mijn kamer en op mijn werk, nu nog wat vrienden en een poolcompetitie of zo…Oh ja, ik heb me vandaag aangemeld op een dansschool! Die zit tegenover mn werk, het is een ballet studio en ze geven er les aan volwassenen. Ze hebben Yoga, Pilates, Contemporary Dance en Jazzballet –dat gaan we natuurlijk uitproberen- en Dance Fitness –deze doen we dus niet- voor $10 per losse les of $80 voor 10 lessen. Da’s niet gek!
Dus morgen gaan we naar eum…yoga?

–voor foto’s: https://www.facebook.com/album.php?aid=2115224&id=1178245755&l=9ff2a01d30


  • 21 Maart 2011 - 12:12

    Sietske:

    wow, cool. lekker op allemaal dansklasjes. heerlijk. en dan poolen en kijken hoeveel bier je mag van de WW:-)
    nog twee-en-een-halve-week-before take off hier!! spannend....
    xs

  • 21 Maart 2011 - 12:20

    Wouter:

    haha, echte cola!! Een liefhebster!

    Rest van het verhaal ook allemaal heel spannend! Gaaf hoor.
    Knuffel!

  • 21 Maart 2011 - 17:30

    Gemma:

    Hoi meisje, goed gelukt weer!!!! fijn om weer een verhaal te lezen. Leuke foto's ook je onderkomen ziet er goed uit.
    Ik moet nog even zoeken op faceboek naar je tefa's.Ik zag ze er niet bij staan in je link.
    Misschien was ik te snel.

  • 21 Maart 2011 - 17:32

    Gemma Aan Sietske:

    Wat vliegt de tijd maar....ik zag je site en waar jullie heen gaan lijkt wel een paradijs op aarde. Beetje jaloers hoor....Succes met de verhuizing en ik zal je mailen als jullie daar zijn. Liefs Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Final Destination?

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2011

Gewoon omdat de tijd vliegt

21 Maart 2011

In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland

02 Maart 2011

Frikandel Speciaal met extra Ui

31 Januari 2011

Januari

08 Januari 2011

December 2010
Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 69434

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: