Rooie lichten district... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Micky - WaarBenJij.nu Rooie lichten district... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Micky - WaarBenJij.nu

Rooie lichten district...

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

08 Augustus 2005 | Singapore, Singapore

Oftewel...hoerenbuurt!
Jaja, het is weer zover! Ik verblijf weer in een hoerenbuurt, ditmaal die van Singapore..
Ik mag van geluk spreken dat ik uberhaupt in Singapore ben aangekomen.
Gister ging ik naar het vliegveld van Bali om daar het vliegtuig naar Singapore in te stappen, maar dat ging dit keer zo makkelijk niet...

Blijkt dat mn paspoort niet lang genoeg geldig is, moet 6 maanden na aankomst geldig zijn en die van mij is 3 dagen te kort geldig geloof ik. Wat gebeurt er? Ik mag het vliegtuig niet in totdat ze hebben geverifieerd bij Singapore dat ik het land in mag. Dus ik mag geduldig op een stoel gaan zitten om te wachten op toestemming. Als ik geen toestemming krijg mag ik Bali niet verlaten en moet ik op een of andere manier rechtstreeks naar Londen vliegen...dat heb ik weer..nooit aan de geldigheid van mn paspoort gedacht natuurlijk...

Na anderhalf uur wachten krijgen ze semi-toestemming en mag ik toch mijn boardingpass ontvangen. Ik heb dan nog een half uur voor mn vliegtuig vertrekt. Moet nog mijn departure tax betalen, door de immigratiedienst, security check nr zoveel AAAHHH!! Dus in draf over het vliegveld, er blijkt een gigantische rij te staan voor de immigratie dienst dus ik besluit maar eens heel brutaal te zijn en loop gewoon naar het begin van de rij en vraag aan die mensen of ik aub voor mag kruipen. Ze begrijpen me niet helemaal maar ik kruip toch lekker voor!

Die dude zegt, "why are you so late??" Eh ja ik was er al 2 uur verdorie! Maar goed, daarna in draf naar de gate waar ik dan nog even tijd heb om bij te komen.

IN singapore moet ik opnieuw proberen het land in te komen dus met het zweet in mn handen naar de immigratie dienst. Het meisje kijkt geen twee keer maar stempelt rustig mn paspoort ik mag het land in en zelfs 30 dagen blijven?? Waarom deed Bali nou zo moeilijk dan?

Nou ja, zonet ben ik maar even naar de Nederlandse ambassade gegaan om te checken of ik verder geen problemen zal krijgen met het invliegen op Londen. Als het goed is moet mn paspoort daarvoor slechts 3 mnd geldig zijn. Zonet even internet onderzoek gepleegd en zag daar dat het voor de EU helemaal niet uitmaakt. Ach, dat komt wel goed, ik verlaat het vliegveld tenslotte niet in Londen. Maar mocht ik in de buurt zijn van de britse ambassade dan wandel ik wel even naar binnen, vragen staat vrij he?

In singapore zit ik dus in een hotel in de hoerenbuurt, erg gezellig. De bevolking bekijkt me alsof ik van een andere planeet kom met mijn blanke huid en blonde haren. En ik dacht nog wel dat Singapore wel gewend zou zijn aan westerse bezoekers...voel me net een dier in de dierentuin. De reden dat ik een hotel heb en geen hostel is dat ik een tip kreeg van Grant in Padang bai en hij bleek gelijk te hebben, dit hotel is even duur als een hostel en nu heb ik airco, tweepersoonsbed en douche en wc voor mezelf, beter dan een dormroom delen...

Het is overigens heerlijk om weer een warme douche te kunnen nemen! En tv met kabel, HBO> de hele dag films.
Over het algemeen is het droog in Singapore, behalve vandaag, echt een kortstondige moesson geloof ik en geen parapluie natuurlijk. Die heb ik zonet toch maar gekocht...en uitereaard volgens murphy's law is het nu weer droog.

Zometeen maar weer even verder met SIngapore bekijken en zo. Ben erg benieuwd...hopelijk kan ik mijn laatste avond doorbrengen met een Night safari in een gedeelte van de Singapore Zoo, ligt een beetje aan hoe lang ik mn tassen in het hotel kan laten. Mijn vliegtuig vertrekt nl op zo'n abnormaal tijdstip dat nog een nacht betalen voor het hotel weggegooid geld is...

Nou, ik ga ervandoor...
Had ik overigens al gezegd dat het hier zo'n 30+ graden is en heeeel vochtig?
Ik zie jullie snel...als ik Londen in mag :)
KUS!

  • 08 Augustus 2005 - 08:03

    Eva:

    Goede reis! Tot gauw.
    Kus terug.
    Eva

  • 08 Augustus 2005 - 08:50

    Margrit:

    Woh dat was wel even spannend met dat paspoort. Hopelijk krijg je verder geen moeilijkheden. Je bent al bijna weer onderweg naar hier. Doe voorzichtig en goede reis.
    Dikke Knuffel Margrit

  • 09 Augustus 2005 - 19:16

    Micky:

    Man oh man wat een lange nacht...nog 2 en een half uur voordat het vlieegtuig naar London vertrekt. Wilde website updaten maar ben te moe..
    Over eum..20 uur ben ik in Nederland jezus 20 uur...

  • 10 Augustus 2005 - 14:36

    Annabelle:

    Jeetje zeg, weer een 'avontuurtje' op Bali erbij. Heb je het leuk gehad in Singapore? Ik boek vandaag een hotel voor daar.
    En hoe is het in Nederland? Weer helemaal gewend aan het georganiseerde daar?

    xxx Annabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 69474

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: