De update die vorige keer nog "thuis" lag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micky - WaarBenJij.nu De update die vorige keer nog "thuis" lag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

De update die vorige keer nog "thuis" lag

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

29 Januari 2008 | Australië, Sydney

Voordat ik kon vertrekken uit nieuw zeeland moest ik natuurlijk mn huis leeg hebben en mn spullen weg gedaan hebben.
Mn laatste nacht heb ik bij Jane-Marie, mijn ex-collega, geslapen en zij kwam zondag ochtend mn spullen ophalen.
De hele ochtend ben ik rustig bezig geweest met schoonmaken en zo. De overgebleven spullen heeft mijn buurman overgenomen. Anders moest ik het weggooien en dat doen we natuurlijk niet. Zo is er weer iemand blij!

Hij heeft me heel goed geholpen, hij zorgt voor al mn vuilnis, want dat kon pas dinsdag aan de weg gezet worden. Heel fijn dat ik daar niet meer over na hoefde te denken!

Om 2 uur zou mn huisbaas er zijn, maar om 2 uur was ie er nog niet. Dus heb ik samen met mn buurman een kopje koffie gedronken. Hij heeft om toen voor 3 maar even naar de huisbaas gebeld, wat bleek: hij dacht dat we om 3 uur hadden afgesproken…hmm.

Maar goed, mn huis is opgeleverd en krijg gelukkig mn hele borg terug ($600).

Daarna moest ik naar de bieb om mn lidmaatschap te beeindigen en mn laatste boek in te leveren.
Voor wie van fantasy/sci-fi houdt: Peter F. Hamilton. Het is een trilogie en heel boeiend. Kheb als een bezetene zitten lezen om t tweede deel uit te hebben voor ik wegmoest. Dan maar boete, kheb het gelukkig uitgekregen. (titels: (1)The Reality Disfunction, (2)The Neutronium Alchemist, (3) weet titel niet.)

Daarna heb ik Jane-Marie ontmoet en hebben we een wijntje gedronken. Daarna naar haar huis (ik op de fiets, zij met de aut0) om daarna ergens te gaan eten.
Terwijl we naar Sumner reden (wijk aan t strand) kwamen we Johno (ex collega/supervisor) tegen die ook mee ging eten. Erg gezellig! Omdat t mn laatste avond was stonden ze erop voor me te betalen, how sweet!

Natuurlijk heb ik de laatste nacht amper geslapen, ik moest om 3.30 opstaan en was –uiteraard- bang dat ik me zou verslapen…
Jane-Marie heeft me om 4 uur naar t vliegveld gebracht. Waarom ik zo’n idioot vroege vlucht heb geboekt is me ook niet helemaal duidelijk.
Mn koffer zat propvol en dus mn pyjama los in een tas en mn slaapzak ook. Die mocht niet ingechekt worden omdat ik ander echt ver over toegestane limiet zou komen. (en ik heb zelfs al spullen naar huis gestuurd).
En dus moest ik met twee losse tassen, mn schoudertas en mn tas met laptop als handbagage het vliegtuig in…en dat mocht nog ook!
Kmoet wel zeggen dat een koffer van 23 kilo best lastig mee te nemen is in metro en zo…

Eenmaal in Sydney ben ik naar King’s Cross gereden met de trein waar ik naar het hostel ben gegaan waar Aidan en Lee de vorige keer in verbleven…
Helaas regende het pijpenstelen echt niet normaal en ik was zeiknat toen ik bij het hostel was. Gelukkig waren de meeste kleren nog droog en halleluja de laptop ook. Ik maakte me er wel een beetje zorgen over. Volgende keer gaat de laptop in een plastic zak als t regent, dat voelt toch nog iets rustiger aan.

Ik vind het heeerlijk om in Sydney te zijn, ik voel me helemaal blij! Komt natuurlijk ook doordat ik helemaal klaar was met Christchurch maar de mensen komen toch vriendelijker op me over. Als ik lach naar iemand dan lachen ze tenminste terug!
Het is ook een grote Deja-vu, allemaal herinneringen hier!

Kheb inmiddels een bankrekening geopend hier en ga vandaag mn belastingnummer regelen en een OZ telefoonnummer kopen.
Terwijl ik mn bankrekening opende bleek dat de dude van immigratie de verkeerde datum had gestempeld, de 20ste ipv de 21ste…hmm. Gelukkig heb ik nog geen ticket voor uit australie, anders had t nog wel lastig kunnen worden. Maar ach, maakt niet uit neem ik aan.

Ik “woon” nu in een 6-bed dorm room met 3 andere meisjes. Twee uit Duitsland die ook eerst in NZ zijn geweest en een Frans meisje. Leuke meiden wel, dus dat is weer een meevaller.

Ondanks dat er maar twee uur tijdsverschil is met NZ voelde ik me erg “ge-jetlagged” maar heb het volgehouden tot 23uur plaatselijke tijd. Ben nu nog wel erg moe maar vooruit dat komt vanzelf wel in orde. (Tussen Nederland en OZ is nu 10uur verschil, ik loop 10u voor)

Het is vandaag mooi weer gelukkig dus ga zo via de botanische tuinen naar de bibliotheek waar ik dit bericht kan plaatsen. Ook in deze bibliotheek gratis internet!
En kwam er gister achter dat ik Jane-Maries fietssleutel heb meegenomen…oeps…die moet dus met de post :)

Volgende update komt er zo aan!
xx

  • 29 Januari 2008 - 07:59

    Gemma:

    Wat verzamelen we toch een hoop spullen hè. Dieren doen dat toch wat handiger.
    Lief dat iedereen je zo goed geholpen heeft en wat fijn dat Syney zo gezellig is.Ikhou van je kus mama.

  • 04 Februari 2008 - 12:31

    Nynke:

    ow wat heerlijk dat je daar bent! wij zijn jaloers, maar wel weer prettig om in nl te zijn. we hebben nog even wat dramas meegemaakt op schiphol want ze wilden carlos weer terug naar huis sturen maar uiteindelijk konden ze toch geen enkele reden vinden om hem te weigeren dus zijn we samen hier! nu de papieren regelen voor de ind en hopelijk kunnen we wat langer samen zijn nu!

    ik hoop dat alles in australie beter bevalt! kan natuurlijk niet anders want dit is het meest fantastische land op aarde gheghe

    kuskus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 69487

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: