Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

29 Januari 2008 | Australië, Sydney

Goed, toen naar Tasmanie. Een beetje op de bonnefooi wel. Khad natuurlijk wel Aidans adres, maar dat was dan ook alles.
De vlucht van Syndey naar Launceston (zeg: Lon-Zes-tn -ik dacht Lonston maar nee dus) duurde ongeveer anderhalf tot twee uur. Eenmaal geland moest ik wel even lachen, het vliegveld was echt super klein. Niks geen slurf aan het vliegtuig, geen bus, geen loopbanden alleen een trap naar beneden, asfalt en een gebouw dat dan de terminal was. Hihihi. Om me heen kijkend volgde ik als een schaapje de rest van de kudde. Tot mn oog viel op iemand die me wel heel bekend voorkwam..Aidan..

Gelukkig geen vage taferelen dat hij me niet herkende of zo anders is het ook zo ongemakkelijk. Het is maar goed dat ik zo ongepland naar Tassie ben gegaan en dus geen accomodatie had geboekt of zo.

Aidan is geen spat veranderd in de laatste twee jaar, ietsje ouder misschien maar afgezien daarvan nog exact zoals ik me hem herinnerde.

Zijn huis staat werkelijk in "The middle of Freakin' Nowhere"! Maar past helemaal bij hem. Verwarmd met houtkachel, houten vloer, houten muren, tinnen plafonds, de WC buiten, geen douche (ai) maar wel een bad. De kipjes lopen buiten rond en de Groententuin ligt er niet ver vandaan :)
Mn telefoon heeft soms wel, soms geen bereik, dus smsjes komen af en toe aan.
Hihi

Vrijdag moest Aidan eerst werken, dus heb ik erg relaxed rondgehangen op de veranda, boekje gelezen, beetje geslapen je kent t wel :)
Daarna zijn we naar "The Gardens" gegaan een gebied aan de oostkust van Tasmanie waar zijn familie al meer dan 40jaar kampeert. Het is echt een heel mooi plekje.

Het was primitief, maar dat is juist een heel groot deel van de charme van de plek..
Op ongeveer 2 minuten afstand was het strand, je kent het wel zo'n vervelend strand met stralend wit poederachtig zand, blauw/groen water, rotsen die beschutting bieden..zo'n ding van een ansichtkaart...:)

We kwamen vrij laat aan bij The Gardens dus hebben de eerste dag niet zo veel gedaan. Uiteraard moest er wel bij aankomst een "Pod" uitgezet worden voor "Crayfish" (inmiddels opgezocht op internet: Kreeft). Dus hup, bootje in, zee op. Heel onplezierig allemaal, hihihi.

De volgende ochtend was ik vroeg wakker en werd gevraagd of ik mee wilde gaan vissen, waarom niet he?
Dus weer bootje op, de zee op en dan een hengel overboord. Hm spannend wel op zee vissen (voor alles een eerste keer tenslotte).
Ik heb zelf 1 vis gevangen, Aidan en zijn vader de rest (Squid/Inktvis, Flathead/geen idee, Crayfish/Kreeft, en nog een vis waarvan ik de naam niet meer weet.).
En dus wat stond er op het menu?

VIS!
En Micky..die eet geen vis...maar wil altijd wel een stukje proberen. Nu kan Aidan ook nog eens erg goed koken en het gevolg: Ik heb drie dagen lang allerlei soorten vis gegeten! En vond het nog lekker ook! Aidan zn zus kwam wat later en wilde met Aidan gaan jagen. En dus zo gezegd, zo gedaan. Zonder mij..ik kan er nog niet zo goed tegen om toe te kijken hoe n konijntje (Flappie) wordt neergeknald. (Al vind ik konijntje eten weer niet zo'n probleem).

De dag erna gingen we vissen naar Kuda's. Ik natuurlijk geen idee wat dat was. Tot we er een vingen en Steve (vader) zei: Oh Micky, keep your toes away from the mouth. Barracuda's (aha) have really sharp teeth!! Whaaa! Barracuda?!

De rest van de dag bestond voornamelijk uit beetje aanklooien, wandelen, zwemmen, biertjes drinken (daar beginnen ze trouwens al om 8:30/9:00 'sochtends mee).

De laatste keer dat we gingen vissen kwamen we een school dolfijnen tegen die met de boot kwamen spelen!! Echt cool!

Het weekend was echt super leuk, erg fijn om bij hele vriendelijke en gastvrije mensen te zijn die niet moeilijk doen en het leuk vinden dat je er bent.

Op de terugweg naar Liffey hebben we de toeristische route genomen. Aidan is werkelijk een goede gids :)
Bij Aidans ouders gedouched zodat ik weer helemaal fris was. Je merkt t zelf niet hoe erg je stinkt tot je fris onder de douche vandaan komt...

Vandaag ben ik in Launceston, Aidan is aan t werk. Dus ben lekker hierheen gebust om beetje rond te kijken hier en wat dingen te regelen. (4 bussen op een dag)

Nou, kheb vanalles vergeten te vertellen en dacht dat ik alles wel in 1 uur kon doen. Had ook nog wat losse mailtjes willen sturen maar dat gaat niet meer lukken. M'n tijd is op..

Volgende keer weer meer! En dan misschien ook wat foto's!

Cheers!
Tot gauw
xx

  • 29 Januari 2008 - 06:52

    Gemma:

    Nou dat klinkt weer heel stoer. Jij en vis eten! leuk maar misschien moet je de smaak eerst leren waarderen net als van bier en van wijn en dat smaakt nu ook prima.hahahaha.
    Ik hou van je doeiiiiiiii dikke kus mama.

  • 29 Januari 2008 - 07:21

    Harry Kock:

    Lieve meid, je bent een bikkel. Het zijn stoere, menselijke verhalen die ik lees.On the other side of the planet en toch nog tijd en zin vinden om ons op frivole wijze "bij te praten ". Bist'n dikke laiverd. Wat het vis eten betreft > dit biedt natuurlijk wel perspectief ...........een nieuwe haring met uitjes is niet te versmaden !!Hou je taai en tot later (zit inmiddels op TKC!!!!!!!)

    gr. Harry (Ria en Maria)
    xxx

  • 29 Januari 2008 - 07:38

    Sietske:

    ok, even een random thought: kun je niet trouwen met die man? dit is echt geweldig.
    verder bemoei ik me er niet mee, natuurlijk.
    xs

  • 29 Januari 2008 - 08:34

    Auri:

    Sounds like complete heaven!!!!
    Like Sietske says: marry the man! (and then invite me over)
    xxxxx

  • 29 Januari 2008 - 09:50

    Theo:

    het vissen op die barracuda's lijkt mij het mooiste! je maakt wel wat mee zeg! geniet ervan want ik proef dat je veel dingen beleefd die je wel héél leuk vind. Fijn dat je daar iemand hebt die je wegwijs maakt. Beleef het en zuig het op! lieve groeten van je vader.

  • 01 Februari 2008 - 13:26

    Agnes:

    WAT KLINKT DAT GEWELDIG ALLEMAAL!!!!!!!!!! Echt vakantie , heerlijk..
    Liefs Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 69487

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: