Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

04 Februari 2008 | Australië, Sydney

Liffey – Tasmanie

De vorige update heb ik ge-upload in Launceston en daar heb ik de hele dag een beetje rondgewandeld en rondgekeken. Wat ik in ’s hemelsnaam 6 en een half uur heb gedaan is me eigenlijk een raadsel..
Kheb in elk geval een uur gespendeerd aan t zoeken van een fotowinkel waar ik Aidans fotorolletjes in zou leveren. Kon t niet vinden en dus ben ik maar naar de VVV gegaan om te vragen of ik de telefoongids kon gebruiken. ’t Meisje wist me direct te vertellen dat de winkel in kwestie sinds kerstmis was gesloten…lekker up to date hè die Aidan…

Maar goed, sightseeing Launceston was niet heel vervelend, de zon scheen, vriendelijke mensen, gezellige sfeer…wat wil je nog meer.

Aidan zou me op komen halen in Launceston zodat we samen konden barbecueën in the Cataract Gorge
Bij thuiskomst in Liffey zijn we eerst langs Trent -1 van Aidans vrienden- gereden om te vragen of hij mij de dag erna mee wilde nemen naar de Liffey Falls. Vond ie geen probleem, hij is op dit moment werkeloos en heeft toch niet zo heel veel te doen..hihi. En hoe kon hij nou nee zeggen terwijl we beide daar aan de tafel zaten?

De volgende ochtend kwam Trent me om 10u ophalen om naar de watervallen te gaan. Op zich best vaag om met iemand op pad te gaan die ik helemaal niet ken. Maar gelukkig bleek ook hij een erg relaxte en gezellige kerel te zijn.
Khad niet helemaal goed nagedacht want ik was rustig op mn “thongs” (teenslippers) de auto ingestapt. Euh, in OZ niet een heel goed idee met giftige slangen, spinnen en bloedzuigers (iiieeeeuuuww)! Maar goed, niets aan te doen en dus toch maar dapper doorgelopen. Kheb uiteindelijk aan Swainey (=Trent maar wordt door vrienden Swainey genoemd) gevraagd om voor me te gaan lopen, hij had niet door waarom -> spinnenwebben!

Na een wandeling van ongeveer 40 minuten waren we dan bij de waterval, hij was niet zo heel ruig doordat het zomer is. De waterval deed me heel erg denken aan de meest gefotografeerde waterval van Nieuw Zeeland. Ook het regenwoud waar we doorheen liepen was bijna identiek aan Nieuw Zeeland, met het verschil dat er dus giftige beesten rondkruipen.

Ik was wel zo helder geweest om mn bikini aan te trekken voor een eventuele douche onder de waterval. Het water was alleen heeeeel heeeeel koud…
Omdat we naar de waterval wilden zijn we rustig het pad afgegaan om door de bush naar de waterval te klimmen, over rotsen en glibberige planten. En dat op mn slippers…hihihi.
Maar goed, eenmaal boven was het wel heel erg mooi en onderweg toch een paar keer geprobeerd of het water warmer was geworden (eh nee dus).
Swainey wilde ook wel even proberen om in het water te gaan maar had geen zwembroek aan, ik vroeg nog of ie een boxer aanhad onder z’n shorts maar hij had me niet gehoord en ging met broek en al het water in. Tot z’n middel…hij keek echt heeeel benauwd! Ik kon het natuurlijk niet laten gebeuren dat hij wel en ik niet in het water zou gaan en dus….Micky ook doen.

Allejezus! Je kent t wel als je je voeten in te koud water stopt? Dat doet pijn hè…nou…stel je dan eens voor dat je je halve lijf erin stopt…
Toen ik er weer uit was moest Swainey heel erg lachen, wat bleek..de enige reden dat hij zover in t water was gegaan was doordat hij was uitgegleden maar hij had gedaan alsof er niets was gebeurd!

Nou ja…

De weg naar beneden hebben we t pad gevolgd dat was wel wat makkelijker. Omdat we toch al nat waren leek het ons een goed idee om nog een keer te gaan ‘zwemmen’ in de waterval. Het was zo’n waterval met verschillende niveaus en dus weer omhoog klimmen. Nou leek het een makkelijke weg die we hadden genomen, maar eenmaal aangekomen moesten we nog een niveau omhoog en dat kon alleen maar via een hele steile rots. En ik liep inmiddels op blote voeten…

En dus..heeft Swainey me uiteindelijk half omhooggetrokken om me op de rots te krijgen, been helemaal geschaafd, ach je moet er wat voor over hebben hè?
Eenmaal op de juiste plek aangekomen hebben we ook daar gezwommen, heel koud maar toch ook wel heel erg speciaal. Het bewijs is er ook alleen weet ik niet of ik de foto hier kan uploaden..

Onderweg naar huis zag Swainey de grootste slang die hij hier ooit heeft gezien..en ik zag m niet..hahaha net als met reetjes naast de snelweg, die zie ik ook nooit
We kwamen ook zo’n stoere quad tegen en ik zei, oh dat lijkt me echt leuk om te doen..wat zegt Swainey: Prima, gaan we dat zo doen! (Hm?!)

Dus even droge kleren aan en naar Swaineys huis (500m van Aidans huis) waar ik eerst nog werd getrakteerd op Bacon and Eggs. Na het eten zijn we op de quad gaan rijden! Echt super!
Met z’n tweeën scheuren door een hele grote boomgaard! Fantastisch uitzicht! En heeel heeel leuk om te doen!

Na t quad rijden hebben we besloten om dan maar weer te gaan zwemmen…dit keer in dezelfde rivier maar een gedeelte dat iets warmer is. Dus we hebben even op Aidan gewacht en zijn met z’n drieën gaan zwemmen. Daarna naar de Pub voor wat drankjes. Uiteindelijk waren we om 1 uur thuis en behoorlijk tipsy. Ja, heel vervelend allemaal hihihi.

De dag erna moest ik naar Launceston om mn bankpasje op te halen die van Sydney naar Launceston werd gezonden, toevallig moest ook Swainey naar Launceston dus heeft ie me meegenomen. We hebben samen geluncht, beetje rondgewandeld en wat zakelijke dingen geregeld. Daarna weer naar huis.

Vrijdag was een hele rustige dag, had geen plannen en heb het derde deel van de Peter F Hamilton Trilogie gekocht en dus..heerlijk rondgehangen en gelezen.
Op een gegeven moment dacht ik, ach kan wel iets bakken..ja je leest t goed..iets bakken (in de oven). Dus op zoek naar wat ik allemaal kon gebruiken..wat vond ik? Bladerdeeg, Spinazie in de groentetuin, allerlei soorten noten. We hadden bij Aidans opa en oma eum..”plums” (hoe heten die dingen nou in het Nederlands?) geplukt die ook heel goed in bladerdeeg kunnen.
Het resultaat bladerdeeg gevuld met spinazie, feta en pijnboompitten. En bladerdeeg gevuld met plums en stukjes pecannoten…Yam! Al zeg ik t zelf…
’t was ook nog leuk om te doen!

’s Avonds was Aidan naar voetbaltraining en ik zat rustig op de bank tot ik getoeter hoorde, bleek dat ‘men’ had bedacht om hier cricket te komen kijken. Hahaha heel gezellig, al Aidans vrienden over de vloer zonder Aidan..hihihi.
Ze hebben heel geduldig de cricket regels uitgelegd al begrijp ik er nog niet heel veel van. Australië had in elk geval gewonnen.
Daarna hebben we een variatie op Trivial Persuit gespeeld, geen speelbord maar gewoon wie de het eerste bij 50 was. Twee teams, Aidan en Tilenah tegen mij en Swainey. Nou, dat hebben ze geweten, Swainey en ik hebben de vloer met ze aangeveegd (2x)! Hahahaha

Zaterdag was Aidan vrij en zijn we aardbeien gaan plukken, 3.6 kilo voor ongeveer 10 euro! Mmmm en dus moest ik op zoek naar beschuit (beschuit, aardbeien, beetje suiker mmmmm) maar helaas, niet gevonden. Al hadden ze wel bokkenpootjes..ook een goed alternatief…
Verder hebben we stro gehaald voor de tuin, plantjes gekocht, in tweedehandswinkeltje rondgesnuffeld waar ze een heel leuk bordje hadden hangen waar ik een foto van heb gemaakt.

In Launceston hebben we een film gehuurd (absolute aanrader: “Two Hands” beetje Quentin Tarentino achtige film met Heath Ledger). Daar kwamen we Galin tegen, ook weer een vriend van Aidan. (Hadden jullie vast wel geraden aangezien ik hier niemand ken hhihi)
Die is met ons meegegaan hebben samen gegeten en film gekeken. Galin heeft scones gebakken zodat we tijdens de film Scones met verse Frambozenjam en mascarpone konden eten…yammmmmiiiieeee!!

Komende week ga ik naar Hobart waar ik een beetje ga rondkijken. Er is een nationaal park in de buurt waar ik ook wel even heen wil. Misschien neem ik Aidans kampeerspullen mee en blijf ik ook een nachtje daar. Ik heb dan alleen niemand die mij beschermt tegen spinnen, slangen en andere creepy crawlers… hmm.
Er blijkt vlakbij Aidans huis een jeugdgevangenis te zijn, dus daar ga ik binnenkort eens even heen om te kijken of ik daar wellicht casual werk kan doen. Op mn oude werk hadden ze altijd wel mensen nodig dus wie weet hier ook wel. Moet wel even langs de immigratie dienst om te vragen of ik er mag werken. (ik mag nl niet met kinderen werken)

Nou, volgens mij zijn jullie nu weer helemaal op de hoogte. Het verhaal is in elk geval lang genoeg geworden!

Tot gauw.
xx


  • 04 Februari 2008 - 12:41

    Sietske:

    PRUIMEN.

    hahahahaha, je bent al een echte wereldreiziger. en ik ontken ook altijd het bestaan van slangen door ze niet te zien, dat is heel slim, vind ik zelf.
    xs

  • 04 Februari 2008 - 16:54

    Gemma:

    Fijn dat ik dit verhaal toch weer lees. Heel gezellig allemaal. Het was heerlijk weer met je te babbelen ik hou van je kus mama.

  • 06 Februari 2008 - 18:14

    Judith L:

    Hey Micky, leuk weer iets van je te lezen. Spinnen en slangen? Jij liever dan ik....;)

    Liefs,

    Judith

  • 06 Februari 2008 - 18:48

    Moniek:

    Even je mailtjes weer een beetje bijgelezen. Wat maak jij ontzettend veel mee zeg. Word er wel een beetje jaloers van... Fijn om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt in Australie/ Tasmanie. Geniet lekker van je tijd in Australie!!

    Groetjes Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 69493

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: