Hobart - Reisverslag uit Liffey, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Hobart - Reisverslag uit Liffey, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Hobart

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

11 Februari 2008 | Australië, Liffey

Afgelopen week ben ik 5 dagen in Hobart geweest.Daar heb ik uiteraard geslapen in een hostel "The Pickled Frog". Erg veel gezellige mensen, helaas ook een lading Nederlanders. Kan er niks aan doen maar vind Nederlandse jongens enorm vervelende mensen. Ze zijn erg arrogant, vinden dat het hostel van hen is en klagen een partij weg. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

De eerste dag heb ik rustig rondgewandeld in Hobart, ben naar de immigratiedienst geweest om te vragen of ik ook hier met jongeren mag werken. Een voorwaarde op mijn visum is nl dat ik niet met kinderen mag werken. Gelukkig blijkt het puur te gaan om preschool en klasikale situaties en dan ook nog met kinderen onder de 6.
Jeugdzorg valt daar gelukkig niet onder..ik heb inmiddels een brief geschreven naar een jeugdgevangenis in de buurt van Liffey.
Ben van plan om daar morgen heen te gaan en dan die brief af te geven. Kan ik mezelf meteen introduceren! (als ik Aidans auto mag lenen en de weg weet te vinden...alle landweggetjes hier lijken op elkaar en ik heb werkelijk geen idee hoe ik bij aidans huis moet komen...en TOMTOM heb ik ook al niet...)

Op dinsdag wilde ik naar Mt Field National park en daar dan een nachtje blijven slapen. Dus ik naar het busstation om info te vragen. Blijkt dat de bus om de dag gaat...hmmm zou inhouden dat ik dan meteen 2 nachten moest blijven en ik wist niet of het niet te koud zou zijn. 1 nachtje zonder slaap kan ik wel aan, maar twee?

Heen en weer op dezelfde dag had gekund maar dan had ik maar 4 uur in het park en een beetje wandeling is toch vaak al 2 en een half/3 uur. En er moet ook gerelaxed worden met mooie natuur om je heen..

Dus ik vroeg aan t meisje of er iets anders was dat ik kon doen in de omgeving van Hobart -let op: omgeving van HOBART). En ze zei dat Lake St Clair National Park aan de westkust de moeite waard was. Daar kon ik heen met de bus en zou dan een hele dag hebben daar. Ik had geen idee waar Lake st Claire was maar dacht: Klinkt goed!

Kom ik thuis in het hostel...wat vertelt de Lonely Planet...Lake st Claire is meer dan halverwege terug richting Launceston....da's toch niet in de omgeving van HOBART???

Maar goed, ben er wel heen gegaan -had tenslotte al betaald- en moet zeggen dat t wel de moeite waard was!
Ik hoop dat ik zometeen foto's kan uploaden.
Kheb een wandeling gemaakt van 2 uur heen 2 uur terug, berg op ook dat nog. Dan vraag je je wel even af waarom je ook alweer rookt. Ik heb beide richtingen in anderhalf uur gedaan dus zo slechte conditie heb ik nog niet eens.

Onderweg ben ik mn eerste slang tegengekomen, ik geloof een tigersnake of zo. Kweet t niet precies...maar ben dan ook niet steve irwin..Heel gek om te zien zo naast t pad. Gelukkig ben ik niet bang voor slangen, al maakte mn hart wel een sprongetje. Kheb er uiteraard een foto van gemaakt, het lijkt meer op een zwarte tak die naast t pad ligt, maar geloof me het is echt een slang. Kheb ook een filmpje maar weet niet of de filmpjes op waar ben jij.nu het alweer doen. Na de slang kwam ik een schattige Echidna tegen -soort egeltje- waar ik ook een filmpje en foto van heb gemaakt. Het beestje had blijkbaar niet door dat ik er was want ging rustig verder met rondscharrelen, heel schattig.

Weer beneden raakte ik -heel random- aan de praat met een meisje die uit NZ komt, ze woont nu in Syndey en was op vakantie in Tasmanie met 10 andere meiden -kun je nagaan 10 andere meiden wat een drama!-
Maar goed, twas heel gezellig en we hebben emailadressen uitgewisseld voor het geval ik in Sydney ben en een slaapplaats of zo nodig heb...kijk da's dan weer handig...

Woensdag ben ik naar 7 Mile Beach gegaan. Dat maakt deel uit van Hobart maar is echt een suburb met maar heel weinig huizen en zo.
Daar ben ik ook een nachtje blijven slapen..en dat was nog wat..(7 Mile beach wel een grote tegenvaller na The Gardens aan de oostkust).
Khad Aidans tent geleend en met wat gepruts heb ik m weten op te zetten en was mn tentje klaar om in te slapen.

Khad vlees meegenomen voor op "the Barbie" want ze hadden gratis gas bbqs. In het kookgedeelte raakte ik aan de praat met een moeder en haar zoon van 25. Het was heel grappig want moeders was een beetje tipsy van de witte wijn.
We hebben werkelijk van alles besproken, euthanasie, drugs, abortus, toekomstdromen, reizen, internet, computerspelletjes, studeren etc etc.
Ze vertrouwde me toe -toen ik zei nog altijd geen kinderwens te hebben- dat ik t dan vooral niet moest doen, als ze kon kiezen zou ze t anders doen en geen kinderen hebben...gelukkig was zoonlief op dat moment niet in de buurt!!

Er was een familie uit Nieuw Caledonie die aan mijn tafel zaten. Zij vroegen me of ik hun kookspullen wilde hebben (azijn, mayonaise, olie, peper, zout etc) omdat zij de dag erna naar huis gingen. Alitjd grappig als je met meer spullen terug komt dan je wegging en al helemaal op een plek zonder winkels ;)

Rond half 9 'savonds barstte er een ernome regnbui los, zo erg dat ik niet eens naar mn tent durfde te lopen omdat ik binnen 2 seconden doorweekt zou zijn...niet zo veelbelovend als je in een tent moet slapen.
Inmiddels had ik ook al een andere jongen ontmoet die in een cabin sliep met 6 bedden erin. Dus ik zei voor de grap, ach als mn tent nat is dan klop ik wel op jouw deur en ga ik stiekem in een bed slapen!

De tent bleek in een plas water te staan van ongeveer 4cm diep....
De binnenkant was droog, maar om nou in een plas water te gaan slapen...niet zo aanlokkelijk..
En dus..aangeklopt bij die jongen en heb uiteindelijk de nacht in een bed geslapen, lekker warm en droog! Hahaha.
Kheb niks tegen de campingmensen gezegd, kvond dat ze dan maar een beter tentgedeelte moesten verzorgen want dat gedeelte was het enige stuk van de hele camping dat onder water stond!!!

Donderdag en vrijdag ben ik weer in Hobart geweest. In het hostel weer nieuwe leuke mensen ontmoet. Waaronder ook weer een nederlandse. Anne, 18 jaar uit de buurt van Breda. Ze voelde zich erg verloren bij aankomst in Tasmanie omdat ze haar nieuwe vrienden in Melbourne had achtergelaten. Micky heeft haar uiteindelijk meegenomen de stad in en haar met raad en daad bijgestaan. kgeloof dat t nog geholpen heeft ook!

In het hostel ontmoette ik een Belg en Fransman die samen aan t reizen waren. Anne zocht mensen om Tasmanie mee rond te reizen dus ik dacht: Aha! Goede optie!
Anne is nu dus met ze mee. Wel jammer dat ik zelf andere plannen had (Aidan) want anders was ik graag meegegaan. Kheb met ze afgesproken dat ze me laten weten als ze in de buurt van Launceston zijn, zodat ik ze daar misschien nog even kan ontmoeten en wellicht een dagje/nachtje meekan.

Aidan moet natuurlijk gewoon werken doordeweeks en een weekend is dan wel kort om dingen te bekijken. Tassie is niet groot, maar ergens heengaan kost toch behoorlijk wat tijd..
Maar binnenkort heb ik een nieuwe baan in de jeugdgevangenis en kan ik een autootje kopen! (positief en in definitieve termen denken!!)

Zaterdag heeft Aidan me opgehaald en zijn we op jacht gegaan naar Poffertjes! Die worden vverkocht op de Salamanca Market. Maar drie keer de markt rond...geen poffertjes. Blijkt de poffertjeskraam op Festivale te zijn. In LAUNCCESTON! Shit.

Maar ze hadden dan wel Oliebollen! Heerlijk!
Op de weg naar Liffey zijn we langs mt Field National Park gereden en hebben daar de waterval bezocht. Ik heb een passport to Tasmania's National Parks gekocht.Dan kan je elk national park bezoeken. In elk park krijg je dan een stempel (gaat nooit lukken) maar ik heb er inmiddels 3! Yay!

Zondag zijn we naar Festivale gegaan, een wijnfestival. En daar waren ook de poffertjes! Yam!
De poffertjes werden geserveerd met siroop, slagroom, ijs, frambozen etc..en ik wilde eigenlijk gewoon boter en poedersuiker, zoals t hoort.
Dus ik vroeg haar of ik t gewoon met boter en suiker kon krijgen..begint ze prompt nederlands te praten. Zegt ze" Alleen nederlanders vragen om boter en suiker, Aussies willen er vanalles bij!" Hahaha.

Nou en dat was zo'n beetje mn week. Zoals gewoonlijk ben ik waarschijnlijk van alles vergeten, maar mn tijd is bijna op...

Tot gauw!
xx

  • 11 Februari 2008 - 23:39

    Auri:

    man, you sound like you're having a hell of an adventure. I'm terribly jealous. also of how you look in a bikini! :D
    Miss you!
    Loads of love from (a surprisingly sunny) western europe :)
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Februari 2008 - 06:47

    Gemma:

    Het klinkt weer heel leuk allemaal. ik heb nu weinig tijd ..moet zo de kost gaan verdienen. Ik hoop dat jouw inkomstenbron gaat lukken. ik duim voor je kus mama. ik hou van je.

  • 12 Februari 2008 - 07:22

    Esther:

    Slangen, egels, ... je klinkt al als een echte bush vrouw ;-)Ik zou zo met je ruilen! Ik hoop voor je dat die baan lukt en vooral dat je nog veel meer van die leuke dingen doet!
    Heel veel liefs.

  • 12 Februari 2008 - 09:36

    Theo:

    ...heerlijke verhalen en wat ontmoet je veel mensen zeg. Je maakt daardoor wel kennis met reizend volk. Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je binnenkort weer wat werkt en met een auto onafhankelijk(er) bent.
    veel warme groeten en ik lees wel weer, een dikke kus van je vader.

  • 12 Februari 2008 - 13:37

    Anna:

    Wat weer een verhaal Micky!!! Tof allemaal hoor! Van nieuwe mensen tot beesten en onverwacht slapen in een bed. Dat lijkt me allemaal de slagroom op de taart (of bij de poffertjes in dit geval, hihi)
    Tuurlijk ga jij die baan krijgen, hoor het dan wel weer!
    Dikke kus Anna

  • 12 Februari 2008 - 18:15

    Nine:

    Wow Mick, wat een mooie belevenissen! Ga je het bundelen en uitgeven :-) haha. Klinkt alsof je het weer even heerlijk naar je zin hebt en dat is erg belangrijk!

    Geniet ervan! x Nien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Liffey

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 69491

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: