Sad People Park - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Sad People Park - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Sad People Park

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

17 Maart 2008 | Australië, Adelaide

Het klinkt nogal deprimerend de titel van deze update maar het tegendeel is waar!
Ben twee nachtjes geleden in Adelaide aangekomen alwaar ik en mijn busje zijn neergestreken op Belair Caravan Park. Je mag namelijk nergens wild parkeren en het wordt ook afgeraden als dame alleen. Dus tja...

Binnen 15 minuten zat ik gezellig te babbelen met Bill, een gescheiden man die al 8 maanden op dit park verblijft. A.s. dinsdag vertrekt hij richting Victoria.
Via Bill heb ik ook alle andere mannen van het park ontmoet -er zijn geen/weinig vrouwen-. Alle mannen zijn gescheiden of weduwnaar en hebben ergens een triest verhaal.
Gister, tijdens de tweede barbeque in twee dagen heb ik besloten het park uit te roepen to "Sad People Park" alwaar je je wonden kan likken en samen met de anderen kan herstellen tot je weer in volle gezonde toestand verder kan. Hahaha.

He dat nederlands wil niet helemaal vandaag.

Ben dus vanaf Melbourne in twee dagen naar Adelaide gereden. Let wel, in een auto zonder Airco en zo'n beetje 42 graden (in de schaduw)!!!
Je kan dan niets anders doen dan erin berusten dat het belachelijk warm is en je je te pletter zweet. Gelukkig kan ik mn stoelhoezen wassen..

Zoals Auri al zei in haar berichtje bij de vorige update heeft South Australia last van een record brekende hittegolf...
En ik dacht laat ik eerst naar de zuidkust gaan want dat wordt het snelst koud...hmm..

Hopelijk vindt ik in Adelaide werk, heb inmiddels mn cv uitgeprint en was van plan vandaag langs wat restaurants/bars/etc te wandelen om mn cv rond te spreiden. Maar...ook vandaag is het weer 39 graden (in de schaduw).
Morgen blijft t koud, dan is t zo'n 30/33 graden. Dat wordt genieten! En dus morgen langs de cafe's etc.

Er is hier ook een remandcentre (voorarrest centrum denk ik) dus wie weet kan ik hier wel aan de slag voor de overheid..

Mijn buurman Michael heeft mijn stroomdinges nagekeken en alleen het feit dat hij ernaar KEEK hielp want ineens deed de stroom t in mn busje?? Heel vaag. En dus heb ik vanaf vandaag een plekje met stroom zodat ik in elk geval laptop/telfoon/MP3 en MP4 spelers kan opladen.
Heb gekeken naar een ventilator maar die zijn niet te betalen (niet gek in een hittegolf). En dus wordt er weinig geslapen gedurende de nacht.

Kmoet nog foto's maken van de kampeerplaats bedenk ik nu. Maar de andere foto's die ik heb zal ik zo online zetten want heb mn laptop, telefoon en bluetooth hier.

Lang leve de bibliotheek trouwens, ben een "visitor member" waarmee ik 5 boeken mag lenen, DVD's en CD's en ook nog eens gratis internet (wifi) mag gebruiken. En je mag ook je laptop voorzien van stroom! Yay!
Goed geregeld!

Moet zeggen dat ik me inmiddels alweer een heel stuk "lichter" voel. Voel me wat stabieler en heel wat vrolijker. Met behulp van jullie mijn trouwe vrienden/vriendinnen!! Jullie zijn super!

Knuffels terug
en tot gauw!

  • 17 Maart 2008 - 06:16

    Auri:

    42 degrees and mid-life crises... Sounds.. ehm... you know :D
    'k hoop dat je snel een baan vindt in een kroeg met airco!
    I gotta run! ciaaaaao! <3
    xx

  • 17 Maart 2008 - 06:47

    Gemma:

    Wat handig van de bieb, hoef je niet meer te zoeken ook fijn dat je stroom het weer doet.
    leuke foto's wat een leegte hè! geeft goed aan hoe uitgestrekt het is.
    Meisje ik hou van je dikke kus mama.

  • 17 Maart 2008 - 07:42

    Wouter:

    Fijn om te horen dat je je weer wat beter voelt EN dat je je gadgets weer kan opladen.
    Tip: Er zijn ook van die auto adapters waar je je normale aparatuur in kan prikken (12v naar 220v). Tenminste, daar moet je dan wel een sigerettenaansteker ding voor hebben.
    Tip2: Ik blijf bij de zonneoplader :-)

    Groets,
    Wouter

  • 17 Maart 2008 - 08:04

    Harry Kock:

    Fietste naar het waterbedrijf vanochtend en realiseerde me dat ik over je gedroomd heb. De droom was als volgt ongeveer > ik kwam op de afdeling (FO) en daar stond een grote groep collega's om jou heen. Her weerzien was hartverwarmend. Het waren overigens wel allemaal collega's die al niet meer werken bij WBGR( Marloes, Rianne en nog een hele lange lijst......). En er was ook niemand die zich er over verbaasde dat jij aangaf na dit bezoekje weer gewoon je reis in de FAR EAST te vervolgen. Je stond erg te stralen en je zag er gezond en mooi gebruind uit !!

    Ik geniet nog steeds heel erg van je reisverhalen en je kunt erg trots op jezelf zijn lieverd !! People gotta move !!

    gr. Harry

  • 17 Maart 2008 - 11:23

    Theo:

    nu maar hopen dat je eem baantje kan vinden en dat met die hitte! Maar ze zullen wel overal airco hebben? Ja al die gescheiden mannen en dan als dame daartussen dát valt niet mee natuurlijk! Maar je bent een stoere meid en met een Hollandse mond dus ik ben niet zo bang. Veel plezier en tot gauw dat ik weer wat kan lezen.
    kus van pappa.

  • 17 Maart 2008 - 20:54

    Agnes:

    He Mick!!
    Wat heb ik veel gemist!! Even geen mail checken en dipje, busje en alweer opgekrabbelt!! JE weet het he, what doesn´t kill you makes you stronger.
    Je moet zeker de film The Golden Compass downloaden, vond het helemaal geweldig!! Pak er weer een Pullmannetje bij want het vervolg laat nog even op zich wachten..
    Mick, ben trots op je. Wat een rara kwast die Aiden, moet je me toch een over bijpraten..
    x Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 69385

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: