Vrolijk Pasen!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen!!

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

25 Maart 2008 | Australië, Adelaide

Helaas had de paashaas –in tegenstelling tot Sinterklaas- mijn adres niet, dus geen paaseieren voor mij. Al deelden de kindertjes hun paaseitjes met mij.

Inmiddels ben ik al meer dan een week in Adelaide, althans ik geloof dat ik hier al meer dan een week ben…
Ik kwam aan hier op de camping en was van plan 1 a 2 dagen te blijven. Het is zo gezellig hier en ik voel mij prima in mijn busje dat ik heb besloten om hier te blijven…als ik werk kan vinden.

Zonder plan reizen is heerlijk maar het zorgt er ook voor dat ik een beetje besluitloos wordt, zal ik hier blijven? Ga ik naar Perth? Ga ik naar Alice Springs, Darwin, Broome? Ik kan natuurlijk van hot naar her gaan rijden met mn busje, maar dat schiet ook niet op. De financiele reserves zijn uiteraard behoorlijk geslonken en dus moet er gewerkt worden! Wordt ook de hoogste tijd aangezien ik voor het laatst heb gewerkt op 19 december 2007!!! De verveling begint wel erger te worden..

Heb inmiddels meerdere sollicitaties gedaan en dan is het afwachten wat er met de sollicitatie gebeurt. Niets aan te doen. En dus blijf ik hier.

De mensen van de camping zijn erg aardig en ik kan met iedereen goed overweg. Alleen hoef je in elk geval nooit te zijn. (en soms is het lastig om “van ze af te komen”, Micky heeft ook erg haar ‘alleen tijd’ nodig :) )

Op zaterdagavond hadden ze een drankfestijn georganiseerd om Pasen te vieren…misschien moeten wij dat ook invoeren??

Op paaszondag heeft Bruce Bacon and Eggs voor me gemaakt op de barbecue en daarna werd ik uitgenodigd om mee te gaan naar Carickalinga, een plaats aan het strand, ongeveer een uur van Adelaide.
Zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Heerlijk om een keer niet te rijden en gewoon om me heen te kunnen kijken.
We zijn eerst –met zn drieën- naar een vriend van Barry gegaan, die hebben een huis aan het strand. Je kan het geld ruiken aan die mensen, al zijn ze helemaal niet overdreven chic of yup. Er werd gebarbecued voor de lunch en ik moest ook mee-eten. Niet heel vervelend: Salades, vers fruit, brood, en 5 verschillende soorten vlees.

Na de lunch heb ik gezwommen…in de ZEE (Indische Oceaan?) ja, in AUSTRALIE waar ze HAAIEN en ander eng spul in het water hebben zitten…gelukkig hoorde ik alle enge verhalen over ontmoetingen met haaien en zo pas nadat ik had gezwommen :)

Daarna zijn we naar Michaels vrienden gegaan waar we ook erg gastvrij werden onthaald, Michael is van Nederlandse afkomst en ook Paul is Nederlands. Erg grappig. Bij Paul en zijn vrouw moesten we uiteraard ook genieten van koffie, wijn, a Fluffy Duck (Advocaat, brandy en sodawater geloof ik) toastjes, dip en een of andere salade met Haring.
Tja, ik “lijd” een erg zwaar leven af en toe :)

Ik heb inmiddels een klein kacheltje gekocht, want tijdens de avonden koelt het toch behoorlijk af. Aangezien ik stroom in mn bus heb en er voor betaal is een beetje extra luxe nooit weg. En dus zit ik ’s avonds prins(es)heerlijk binnen op mn bedje en lees een boek of kijk een DVD –lang leve de bibliotheek, mn trouwe Laptop en de campinggasten die mij hun DVDs lenen-!

Vandaag heb ik een soort greppel gegraven op mijn kampeerplek omdat mn bus niet recht stond. Ik had planken gekregen om m wat rechter te kunnen parkeren, maar die planken die klapten terwijl ik erop reed steeds tegen de onderkant van mn auto, leek me niet heel goed om dat elke dag te doen.

Morgen begint het “gewone” leven weer en dus wordt het weer op zoek naar werk en naar een idee om een soort annex aan mn bus te maken om onder te kunnen koken en zo als het weer minder wordt hier.

Oh en voor ik het vergeet, check even het telefoonnummer dat je voor mij hebt opgeslagen in je telefoon, dit is m: +61409945447. Ben nogal veel gewisseld van telefoonnummer het laatste jaar dus begrijp als t niet meer duidelijk was waar ik bereikbaar ben!

Tot gauw!
Kus



  • 25 Maart 2008 - 06:24

    Auri:

    Bruce and Micky had a barbie. It's not hard to tell which side of the world you're on! haha
    Happy easter.
    We miss ya
    xx

  • 25 Maart 2008 - 06:38

    Gemma:

    dat ziet er allemaal weer heerlijk uit.
    ook dat lekkere weer trekt me wel.
    als ik naar buiten kijk ligt er een echt pak sneeuw raar maar waar.
    Veel geluk met solliciteren. ik hou van je dikke kus mama.

  • 25 Maart 2008 - 07:39

    Sietske:

    IK WIL OOK BUITEN, IK WIL OOK DAT HET MOOI WEER IS. AAAAAH. maar ach, ik heb in ieder geval wel werk;)
    xs

  • 25 Maart 2008 - 21:54

    Auri:

    ik heb vandaag een sneeuwpop gemaakt. Voor de deur van Job Cohen. I'm so happy about it I'm telling everyone:D
    xx

  • 26 Maart 2008 - 14:43

    Judith L:

    Hi Micky, fijn om te lezen dat het inmiddels beter met je gaat. Je "lijdt" wel een heel lui leventje hoor! Ik word er jaloers van. :-) Maar goed, alles gaat hier ook z'n gangetje. Veel werk, school en stage enzo, maar het gaat prima. Heel veel liefs, Judith

  • 28 Maart 2008 - 11:56

    Theo:

    leuk en gezellig ziet alles eruit zeg! Ik hoop dat je snel werk vindt. Genieten is je wel toevertrouwd zie ik.
    Ik denk veel aan je en mis je toch wel!

    dikke kus en ik hou van je,
    Pappa.

  • 29 Maart 2008 - 13:23

    Agnes:

    He Mick,

    Wat zie je er heerlijk gekleurd en onbezorgd uit op de foto!
    Hier zien de meeste mensen er bleek uit, wallen en we slepen onszelf voort, wachtend op de zon...

    x Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 69404

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: