60 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu 60 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

60

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

11 April 2008 | Australië, Adelaide

Dat is ongeveer het aantal uren dat ik deze week aan mn werk heb besteed….natuurlijk niet alleen maar werk ook het heen-en-weer naar de stad en terug…
Maar goed, ik ben afgelopen maandag begonnen met het bekloppen van deuren om de persoon achter de deur over te halen via OPTUS te gaan bellen in plaats van Telstra (de KPN van Australie).

Gelukkig hoef ik niets iets te “verkopen” behalve dan de voordelen van OPTUS in verhouding tot Telstra. Wat ik aanbied is over het algemeen goedkoper en mbt tot internet sneller dan wat men nu heeft. (niet te vergelijken met Nederland hoor, ze doen hier nl nog aan Datalimieten en zo)
Op zich gaat t best prima, maar ik vind het moeilijk om iemand te laten tekenen. Ik aarzel en dus aarzelt de klant ook en die haakt vervolgens af (terwijl ik ze eigenlijk al had overgehaald). Mijn collega’s en baas zijn allemaal erg aardig en helpen me zo nu en dan natuurlijk en ze hebben allemaal het volste vertrouwen in mij.

Dat helpt heel erg bij het krijgen van het zelfvertrouwen dat ik nodig heb om ze te laten tekenen. Lekker met de klant kletsen en zo gaat uiteraard prima, maar dat laatste zetje lukt nog niet helemaal.
Maar ik heb 300 dollar verdiend en ondanks dat ik veel en lang heb gewerkt is dat helemaal niet slecht voor een eerste week. En het is 300 dollar meer dan ik vorige week had :) (en komende week ga ik voor 600 ;) )

In april 2009 gaat Jeremy (baas van 21 die 15000!! Dollar per week verdient) naar Nederland om daar een kantoor op te zetten en hij heeft me ook daar al een baan aangeboden, gekkerd. Mag ik in elk geval komen vertalen…ik zeg voorlopig geen nee, want in dit werk zit het GROTE geld. Misschien werd dit wel bedoeld toen er werd gezegd dat ik ben voorbestemd voor veel geld…hihihi

Ik kwam er anderhalve week geleden achter dat ik gewoon voor de tweede keer mn jas ben vergeten…eerst lag die bij Robin in NZ die m heeft opgestuurd en nu lag ie bij Aidan in Tasmanie…hm je zou haast denken dat er iets met die jas is (en ja zelfs een ezel…) hij is in elk geval weer onderweg naar mij.

Aidan belde me dinsdag, hij is nog steeds behoorlijk de kluts kwijt, da’s jammer maar maakt wel dat ik nog altijd achter mn beslissing sta. Het maakte me wel even verdrietig om hem aan de telefoon te hebben, maar ja..dat hoort erbij…

Oh en jullie hoeven niet heel erg jaloers te zijn op het weer, het heeft namelijk de afgelopen tijd heel erg veel geregend…echt heeeel veel. En het was ook heel erg koud. Dus de kachel aan en slapen onder twee slaapzakken…nee, Australië is niet alleen maar warm.
Gelukkig was het de afgelopen drie dagen weer heel fijn weer, met een lekker zonnetje. Dit weekend is de wintertijd hier begonnen en mn moeder en ik hebben vandaag uitgerekend dat dat inhoudt dat we 7-en een half uur tijdsverschil hebben. Mijn computer vertelt me gelukkig hoe laat t is bij jullie, want ik kan t niet goed onthouden..hihi ben nooit goed geweest met cijfers.

Behalve werken heb ik verder helemaal niets gedaan, khad ook geen tijd om te mailen en zo maar ga proberen dat deze week wat anders aan te pakken..

Dus, mijn welgemeende excuses dat ik wat minder van me heb laten horen…dat wordt hopelijk heel anders komende tijd….

Tot gauw!
kus

(update geschreven afgelopen zondag :))

  • 11 April 2008 - 05:50

    Gemma:

    Hè gezellig weer een update te lezen, we hebben wel veel contact maar toch.
    Fijn dat de zon weer schijnt dan willen de mensen eerder tekenen.Ik hoop dat je je doel haalt.
    Ik hou van je en we bellen weer gauw. Dikke knuffel mama.

  • 11 April 2008 - 07:39

    Judith L:

    Haaaaai Micky, klinkt als een prima baantje. Je wordt vast rijk! Liefs,
    Judith

  • 11 April 2008 - 08:38

    Theo:

    Ha, lieve micky, wat een interessant verhaal. Natuurlijk fijn dat je weer wat verdient want de bodem van de schatkist is er altijd sneller dan dat hij overloopt! Wel heerlijk dat het reizen je zo goed bevalt en ik neem mijn petje voor je af hoor. Een doorzetter ben je. Ga jij maar lekker voor het grote geld hoor dat hoort bij het leven.
    Ook ik hou van je tot gauw en een dikke kus.
    Pappa.

  • 11 April 2008 - 09:02

    Anna:

    Beetje op deuren kloppen om mensen te overtuigen over te stappen; Ik zeg 'Respect'. Moet er niet aan denken om dat te doen!! Dus dat grote geld was aan mijn neus voorbij gegaan, hihi!! Succes Micky!
    Kus Anna

  • 11 April 2008 - 09:17

    Auri:

    tja, en anders wil ik wel gaan vertalen hoor:) ben er toch al :D
    Good luck with the job.. sounds like it needs some getting used to for sure!
    xxxx

  • 11 April 2008 - 09:43

    Agnes:

    He Mick!
    Toch een misverstand: je bent voor het geluk geboren, niet voor het geld!!
    Schrijf die miljoenen maar op je buik enne 21 is ECHT ten jong (behalve als hij EN knap is EN veel geld heeft...)mmm
    Dus; ik heb buikgriep en baal als een stekker.
    Liefs Agnes

  • 12 April 2008 - 09:31

    Loes:

    He Mick!!

    Goed geregeld allemaal!
    Ga maar goed voor het grote geld, hihi!!
    Have fun, succes en blijft leuk om je verhalen te lezen!
    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 69397

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: