Goed nieuws, slecht nieuws - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Goed nieuws, slecht nieuws - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Goed nieuws, slecht nieuws

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

21 April 2008 | Australië, Adelaide

Het is weer tijd om jaloers te zijn, sinds de afgelopen update is het eigenlijk steeds heel mooi weer geweest, met veel zon en weinig regen. Joepie! Ben dus toch in Australie!
Dat het fijn weer is is heel prettig voor mijn werk, aangezien ik buiten aan t werk ben en dat is ook het grote voordeel. Afgelopen week werkten we bij het strand en dus heb je niet eens het gevoel dat je echt aan t werken bent.

Ik ontmoet soms hele leuke mensen (ook minder leuke mensen maar die vergeet ik gewoon) waarmee ik dan wat langer sta te kletsen dan economisch is voor mijn werk. Maar geld is voor mij dan toch minder belangrijk dan een gezellig kletspraatje. Micky de Verkoper past ook niet helemaal bij elkaar.

Maar ik wordt er wel elke week een beetje beter in. Ik heb deze week mn inkomen weten te verdubbelen en heb ongeveer 600 dollar verdiend en da’s toch helemaal niet slecht.
De mensen met wie ik werk zijn wel een apart stel hoor, ze zijn behoorlijk oppervlakkig en van eerlijkheid en recht-door-zee-heid hebben ze niet echt kaas gegeten. (is ook moeilijk zonder kaasschaaf ;) )

Ze willen me promotie laten maken binnen het bedrijf zodat ik mensen kan gaan trainen. Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, maar heb besloten het toch te doen als ze me t aanbieden. Want dan kan ik mee naar Melbourne voor een roadtrip. Tijdens zo’n roadtrip verdien je volgens hen bakken met geld en daarvoor wil ik t spelletje best even meespelen.
En een weekje Melbourne zeg ik ook geen nee tegen..

Het nieuwe plan is als volgt: ik blijf hier tot 12 mei, dan vertrek ik richting Queensland (warmer). Waar ik dan blijf tot mn moeder er is eind juni. Bruce, mijn buurman heeft bedacht dat ie wel met me mee wil. Of dat allemaal zo gaat uitpakken is afwachten maar zou voor mij inhouden dat ik een reisgenoot heb die ik ken en vertrouw en de benzine met me deelt.

Afgelopen zaterdag vond mijn collega een dode Huntsman-spin in mijn busje…hmmmm en dus droomde ik snachts dat er spinnen over mn voeten liepen. Het bleek het gordijn te zijn dat mn voet kriebelde maar in mijn dromen was t een grote Huntsman…dus ik schrok wakker, schopte mn benen de lucht in en deed vliegensvlug het licht aan! Geen spin natuurlijk maar wel grote schrik…gevolg: de volgende ochtend mn hele bus leeggehaald en schoongemaakt…geen spin te zien, pfff.
Mijn buurvrouw heeft een of andere chemische spray die spinnen weghoudt en die mag ik binnenkort lenen, voor het geval dat zullen we maar denken.

De kinderen van mijn camping buren hebben allemaal luizen, yak, en ik had gister een kind op schoot en paranoia dat ik ben heb ik nu kriebel op mn hoofd….mn buurvrouw heeft al aangeboden om mn haar te checken en heeft ook spray mochten er kleine beestjes op mn hoofd wonen. Brrrr..

Afgelopen maandag kreeg ik erg slecht nieuws uit nieuw zeeland. Drie van de jongeren van Te Puna Wai (waarvan ik met 2 minimaal 2 en een halve maand heb gewerkt) hebben een auto ongeluk gehad. De jongen “M” zat dronken achter het stuur en heeft de auto tegen een boom geklapt. Het meisje “P” is erbij omgekomen en een ander meisje “L” heeft haar gezicht vol met glasscherven gekregen. M wordt nu voor doodslag aangeklaagd en zal de echte gevangenis in gaan….ik denk vaak aan ze, maar voel me op een of andere manier ook erg gedistantieerd van het hele verhaal. Is het niet ironisch dat ik met zowel M als P een gesprek heb gehad over dronken auto rijden? Ik vroeg ze toen om er over na te denken hoe ze zich zouden voelen als ze iemand anders dood zouden rijden…en tja..dat is dus gebeurd…

Vandaag begin ik iets later met werk omdat ik tijd nodig heb om wat dingen te regelen. Heeft met name te maken met de IBG (Nynke’s nieuwe werkgever!)…ik heb een verzoek gedaan tot het verlagen van mn maandbedrag en nu hebben ze het met 2 euro per maand verlaagd…daar heb ik natuurlijk geen reet aan dus ga vandaag dus een bezwaarschrift schrijven waarin ik probeer aan te tonen dat ik het echt niet kan betalen (wat ik ook echt niet kan)..we zullen zien, positief denken he!

Zaterdagavond heb ik weer gebarbecued met mijn buren hier en werd goed verzorgd met cocktails en alles erop en eraan. Toen ik mn zus ging bellen vanuit het telefooncel moest ik erg om mezelf lachen. Ik stond in de telefooncel met mn champagneglas met een “Orgasm”, sigaretten en een grote lach op mn gezicht. Hahaha, ik kreeg heel wat rare blikken van mensen die heen-en weer liepen tussen wc en kampeerplaats. Hihihi..
De volgende ochtend had ik een houten kop toen ik wakker werd, blijkbaar zijn die Orgasms niet heel gezond voor je :)

Het e-mailen op mn werk is niet helemaal gelukt, sorry! Ik denk wel veel aan jullie! Ik mag het internet van mn buurvrouw gebruiken dus hopelijk kan ik daarmee wat beter in contact blijven met jullie…

Altijd als ik mn update heb gepubliceerd bedenk ik, oh ja dat had ik moeten vertellen..oh en dat vergeten….maar kan er nu niet opkomen natuurlijk dus…

Tot gauw
xx

  • 21 April 2008 - 05:44

    Gemma.:

    Leuke foto's weer.
    Micky het gaat lukken met de belasting enzo....
    Het is nu nog 68 dagen voor mij. gezellig.
    ik hou van je kus mama.

  • 21 April 2008 - 06:42

    Sietske:

    dus echt echt echt nooit drinken en dan rijden.... ik snap er ook in nederland echt geen klap van dat zo veel mensen dat gewoon doen.
    vind je ook niet echt het prototype verkoper, maar zou tripje zeker niet afslaan. profiteren is heel goed, zo nu en dan!!
    xs

  • 21 April 2008 - 08:09

    Wouter:

    haha, blij om te horen dat je t nog steeds naar je zin hebt. Beetje jammer van die DUI kids..

    iiiiiii spiders..... iiiiii :)

    Groetjes..

  • 21 April 2008 - 19:16

    Marleen:

    Dag lieve Mick. Even weer een berichtje van mij (ik ben er niet zo van zoals je weet). Maar ik mis je en ben ontzettend trots op je! Misschien tot ooit (snik)
    Dikke kus Leen

  • 23 April 2008 - 17:57

    Marli:

    Hoi mick,

    Ik vond het heel erg leuk om weer even normaal bij te kletsen. Je was zo dichtbij dat je voor mijn gevoel in groningen zat. Na het gesprek miste ik je heel erg maar ik weet dat je nu allemaal spannende dingen meemaakt en we straks als je terug komt een hoop te vertellen hebben. (als je terug komt)

    Ik hou van je
    dikke kus je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 69398

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: