Het einde is in zicht - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

04 Mei 2008 | Australië, Adelaide

Althans van mijn verblijf in Adelaide en het werken als “Saleswoman.” Kan ook niet anders zeggen dan dat ik er genoeg van heb. ‘k heb de laatste twee weken regelmatig last gehad van een dipje. Veel ervan heeft te maken met het werk en dus de hoogste tijd om te stoppen! Afgelopen week heb ik heel hard gewerkt, maar veel en veel te weinig geld verdiend. Zo weinig dat het niet eens de moeite waard is om het bedrag te noemen…aiai.

Op mijn werk ben ik omgeven door mensen die “fake” zijn en daar kan ik niet zo heel goed tegen. Mijn baas is zoals ik al eerder heb verteld, slechts 21 en hij vind het nodig om mij te vertellen hoe ik mijn leven moet leven…eum…oke, misschien heeft ie een ruige start gehad (dakloos geweest in zn jeugd) maar eh 8 jaar levenverschil is niet heel weinig…
Je merkt vast mijn irritatie of ergernis tis maar hoe je t wilt noemen…

Afgelopen zaterdag was hij heel neerbuigend tegenover mij en nog 3 anderen omdat we weinig verkopen hadden gedaan die week. Hij zei iets als ”schreeuwen helpt niet” en dus doe ik t niet maar…WHY DIDN’T YOU GUYS MAKE FUCKING SALES!! WE NEED FUCKING SALES! Eum…je zou toch niet schreeuwen??
Ze weten op mn werk nog niet dat ik wegga en geloof me, ik had vrijdag erg veel zin om te zeggen: Listen Jeremy, you can stick your fu*&cking job somewhere where the Sun don’t shine…maar wilde hem dat genoegen niet geven…
Dus maandag (morgen) ga ik naar mn werk en vertel hem dan –wanneer IK wil- dat ik in een week wegben. Ik heb geen opzegtermijn maar vind het zelf wel zo netjes t zo te doen. Hopelijk kan ik dan nog een week werken maar zo niet dan niet, geld is ook maar geld (waarvan ik de afgelopen week toch al bijna niets heb verdiend…)

Er schiet me nog een klein (groot) ergernispuntje te binnen over afgelopen vrijdag. Ik ben dit weekend naar Yorke Peninsula geweest ongeveer 250 kilometer van Adelaide en heb dus zaterdag niet gewerkt. Jeremy wist t te presteren te zeggen: And you Micky, you’ve decided to take the Saturday off while you’ve made fuck-all money this week. Well, I hope you enjoy yourself and that it’s worth it…Eum..alsof ik zijn toestemming nodig heb om plezier te maken. Getver wat een arrogantie zeg..

Maar goed, ik haal nu diep adem en zal een wat leuker gedeelte van mn laatste week beschrijven. Ben met Bruce naar Edithburg gegaan waar hij een dak moest fixen (hij is dakbedekker) en hij vroeg me mee te gaan. Gezellig, dus ik mee. Bleven we ’s avonds bij een van zn vrienden en haar broer slapen. s’Middags zijn we gaan vissen van de Jetty, geen vis gevangen, wel een paar keer bijna beet. (maar bijna is niet helemaal :) )
Daarna naar Justine’s huis waar we samen met nog iemand anders met zoontje van 10 zouden gaan barbecuen. Na heel wat alcohol naar binnen gegoten te hebben zou ik de barbecue aansteken…is de gasfles leeg….heeel handig. Geen BBQ dus, maar het vlees in de koekenpan. Ook heel lekker uiteraard. Na de BBQ ook nog wat alcohol naar binnen oh en de Joints gingen ook de tafel rond (smells like home :) ).

Op een gegeven moment raakte ik in een verhitte discussie met Gav, Justine’s broer die het geen enkel probleem vond om dronken achter het stuur te gaan zitten. Hij is nl zo iemand wiens reflexen veel beter zijn dan een normaal persoon en dus met drank op zijn zijn reflexen net zo goed als een normaal persoon zonder drank op…Yeah right. Who the f*&^ are you kidding mate?? Hij vond me generaliserend en een “bitch” omdat ik hem geen gelijk wilde geven en bleef volhouden dat ie een ongelofelijke idioot was als ie zou gaan rijden. Dat het meisje uit NZ ongeveer 3 weken geleden is omgekomen door dronken rijden hielp daarbij natuurlijk niet mee…
Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat ie niet in de auto is gestapt, maar daardoor had ie geen bier meer en dus was ie helemaal niet blij met mij…tja…

Het jongetje van 10 wilde Gav helpen met het wegduwen van Bruce’s auto zodat Gav kon gaan rijden. Bruce helemaal over de rooie (alcohol) zo erg dat ie t jongetje t liefst een klap wilde verkopen…eh Bruce, Zeke is 10! Dat doe je dus niet. En dus ging Bruce naar Zeke’s vader. Die laatste stapte vervolgens rustig met zijn 10 jaar oude zoon in zijn auto (na 4 joints en 3kwart fles rum) en is naar huis gereden. Allejezus zijn al die Aussies zo ontzettend onverantwoordelijk???

Justine was op een gegeven moment zo zat dat ze niet meer op haar benen kon staan, tijdens het dansen viel ze rustig in slaap en moest ik haar opvangen. Hmmmm, lekker stelletje he? Broer en zus zijn beide drugsverslaafd geweest (Justine’s verslaving is verleden tijd die van Gav…hm…niet helemaal duidelijk) Gav heeft in Rehab gezeten en zo, maar drinkt rustig meer dan 12 bier (en wil dan gaan rijden).
Uiteindelijk heeft Gav Justine in haar bed gekregen en heeft haar elk half uur gecontroleerd, ze hadden nl net een vriend verloren die in zn eigen overgeefsel was gestikt na overmatig drankgebruik. (iets minder drinken komt echter niet in ze op..heel vreemd)
Nou ja goed, de avond was wat mij betreft wel voorbij en dus het bedje in, maar bijna niet geslapen omdat de muziek tot ten minste half drie loeihard stond en Bruce daarna in het bed onder mij (stapelbed) lag te snurken alsof zn leven er vanaf hing…

De volgende ochtend heeft Bruce spek en zo gehaald voor de Bacon and Eggs als het anti-kater middel. Wel jammer dat de BBQ het niet deed zonder gas. En dus stelde ik voor naar de buren te gaan om gasfles te lenen. Nee, dat was raar…een gasfles leen je niet…en ik leen dus gewoon wel een gasfles…dus op naar de buren met briefje van 5 dollar.
Kreeg ik natuurlijk alle shit over me heen van de buren omdat het zo’n lawaai was geweest. Ik zei: Hey, ik ben alleen op visite en lag al in bed terwijl de muziek nog stond te blazen…Kreeg ook gewoon de gasfles mee! Hihihi en ze wilden ook de 5 dollar niet.
Je had de gezichten van de rest moeten zien…open mond…ja hoor ze heeft de gasfles?!

Uiteindelijk heb ik in de auto van Bruce teruggereden omdat hij inmiddels al 3 bier op had, 4 panadol en 2 codeine tabletten…hmm.
Was wel relaxed, rijden in een automaat met een enorm sterke motor, Wiehooo! En cruisecontrol, dan hoef je dus echt niets te doen behalve sturen.
Nou en dat was mijn weekend, beetje vaag kan je wel zeggen.

Volgende week ga ik dus met Bruce richting Queensland, hopelijk gaat dat allemaal goed met Bruce’s drankgebruik en zo…al heb ik enige twijfels…ach als t niets wordt, dan vervolg ik mn route alleen en dan mag Bruce met t vliegtuig verder :)

Avontuurtje!

Het is nu de hoogste tijd om naar mn buurvrouw te gaan voor ze straks in bed ligt!
Tot Gauw
Xx!

  • 04 Mei 2008 - 11:35

    Auri:

    Hey Micky!
    Heb volgens mij alweer een tijdje niet meer op je blogs gereageerd, maar ik lees ze wel!
    Jammer van je baan... sales is just a nasty business.. Heb je al iets anders voor ogen?
    And your drunk & stoned BBQ stories are very vivid :D What a crazy bunch!! I thought Scots were bad, but this sounds slightly worse!
    ik ga van de zon genieten (eindelijk!!!)
    dikke kus xxxxxxxxxxxx

  • 04 Mei 2008 - 12:58

    Frederiecke:

    Hey meis!
    Lang geleden dat ik je site heb bekeken, maar volgens mij ben ik nu weer op de hoogte van alles. Man wat schrijf jij veel!! ;) Duurt even maar dan heb je ook wat :)
    Laat dat jochie van je werk trouwens lekker in zn sop gaar koken, geld is ook niet alles. Ik hoop dat je snel wat anders vindt! Verder ben ik echt stikjaloers op al je verhalen.. een roadtrip staat bij mij ook nog op het program. Muziek mee en gaan! Geniet er nog lekker van meis,

    Dikke kuss

  • 04 Mei 2008 - 19:20

    Gemma:

    Dat was weer een heel verhaal zeg. Rijden met drugs of drank ze zijn echt gestoord daar.Fijn dat je goed oppast!
    Hier is het volop lente mooi weer.En lekker vakantie nog een hele week.Ik geniet er van we bellen ik houy van je kus mama.ps nog 55 dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2111
Totaal aantal bezoekers 69398

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: