Broken Down in Broken Hill - Reisverslag uit Lightning Ridge, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Broken Down in Broken Hill - Reisverslag uit Lightning Ridge, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Broken Down in Broken Hill

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

19 Mei 2008 | Australië, Lightning Ridge

Oke, dinsdag de 13de was de dag van vertrek uit Adelaide dan eindelijk aangebroken. ‘k was behoorlijk klaar met alles daar en dus blij dat we konden gaan. Wel wat vertraging want Graham, de vriend van Bruce zou er om half 9 zijn om iets te regelen met de auto..Graham was echter nergens te bekennen toen het half 9 was..
Net na 11 uur kwam hij eindelijk aan en kon Bruce zijn auto wegbrengen. Uiteindelijk zijn we om half 2 vertrokken geloof ik.

De eerste nacht hebben we gelogeerd bij kennissen van Bruce, Rachel en Rob, dit keer gelukkig niet zulke “onveilige” mensen als Justine en Gav het weekend in Edithburg. Ze waren erg gastvrij en vriendelijk. Ik heb telefoonnummers en dergelijke meegekregen voor het geval ik ooit in de buurt ben en een slaapplaats nodig heb. Heel cool.

Na Petersborough (waar Rachel en Rob wonen) doorgereden naar Broken Hill. De eerste –voor mij- herkenbare plaatsnaam. Broken Hill was een erg gezellig stadje (ik mis het woord gezellig!) en we (ik) hebben besloten om er twee nachten te blijven zodat we de dag na aankomst in Broken Hill in alle rust Silverton konden bezoeken.

Silverton heeft een populatie van 50 mensen, is eigenlijk puur nog een toeristische attractie. Door de ligging en zo wordt het voor heel veel films gebruikt. Mad Max II met Tina Turner en Mel Gibson, A Town Like Alice (nooit van gehoord) en de Flying Doctors series! De eerste en laatste erg cool, nooit gedacht dat ik in de buurt van de Flying Doctors zou komen. Ik herinner me dat ik er elke week naar keek toen het op de televisie was.
Ik vraag me af waar “Heartbreak High” is opgenomen, want daar moet ik eigenlijk ook naartoe…

Op de weg van Silverton naar Broken Hill floepte ineens het “charge” lampje aan op mijn dashbord. Hmm dat kan niet goed zijn. We wisten bijna 100% zeker dat het niet de V-Snaar was want die hadden we voor vertrek nog gecheckt. Dus moest het de Dynamo of Regulator zijn…shit..(Zonder Dynamo geen stroom voor het geval je dat niet wist)
Bij aankomst in Broken Hill heeft Bruce een blik in de motor ruimte geworpen maar kon eigenlijk niets zeggen. Dus een aantal Auto Electriciens gebeld, nooit geweten dat er een verschil was. In NL is een garage toch gewoon een garage waar ze alles kunnen maken? Maar hey, ik heb nog noooooit pech gehad en voor alles een eerste keer.

Gelukkig konden ze vandaag mijn busje weer maken, de dynamo is gereviseerd of zoiets en nu doet alles t weer. Natuurlijk kostte dat geld dat ik eigenlijk niet heb, maar ja niet veel aan te doen.

Nu zijn we in ? en hier zijn behoorlijk wat rondhangende “Black Fellas” en een aantal ervan doen elke zoveel uur een “drive by” op de camping….hmmm. Maar gelukkig doet de politie dat ook. Ik merk wel dat ik niet snel bang ben. Bruce roept altijd dat ie zo goed overweg kan met de Aborginals, maar ik vermoed dat dat niet helemaal waar is. Hij ging vandaag naar het dorpje, wilde naar de kroeg en was binnen een half uur terug. Hij zei dat het vergeven was van dodgy Aboriginals en dat ik geluk had er niet bij geweest te zijn. Klinkt niet helemaal als iemand die door de Aboriginals een neef wordt genoemd toch?

Maar goed, zover alles ok. Uiteraard wel een beetje irritatie richting Bruce en dus tel ik regelmatig tot 10. Hij bedoelt het heel goed, maar hij is een beetje te beschermend. Ik wilde bijvoorbeeld (op de camping) zoeken naar wat hout voor op het kampvuur en hij vond dat hij dan mee moest want stel je voor…ja doei, als ik nou in de middle of Nowhere was..Dus ben gewoon alleen gegaan, pfff.
Verder heeft Bruce hele verhalen over wat ie allemaal doet en kan en gaat doen…en ik geloof de helft er niet van. Nou ben ik ook stronteigenwijs natuurlijk en besef dat ik soms beter dingen kan denken in plaats van de discussie aan te gaan (als ik denk dat iets niet klopt bijvoorbeeld) maar vind dat heel moeilijk…(ben niet de makkelijkste persoon om mee te reizen)
Ach al doende leert men?

Oh nog even een laatste dingetje, ik had inderdaad kleine kriebelende beestjes die op mijn hoofd wonen…ieeeuw. Shit. Dus behandeld met spray door Jeanet en heb ook spray en zo meegekregen voor tijdens de reis. Wel een beetje onhandig maar ben blij dat ik niet alleen paranoia was….

Hopelijk ben ik kriebel vrij tegen de tijd ik terug ben ;)

Tot gauw!
xx

  • 18 Mei 2008 - 23:10

    Micky:

    Kan mn foto's niet uploaden, jammer maar helaas. De update boven was van een paar dagen terug, zijn nu in Lightning Ridge nog ongeveer 3 nachtjes rustig touren en dan zijn we op plaats van bestemming!

  • 19 Mei 2008 - 07:07

    Wouter:

    Broken Hill !! Flying Docters!! :-) Dat was het eerste waar ik aan moest denken. Wat grappig. Echter zou ik het waarschijnlijk niet eens herkennen aangezien het zo lang geleden was dat die serie op tv was. Ja, recentelijk in de herhaling maar niet meer echt leuk om naar te kijken anno 2008.

    Heel veel plezier nog! Ik ga fijn weer aan het werk.. :(


  • 19 Mei 2008 - 07:21

    Auri:

    Hola!
    Heb weinig te melden, maar ik geniet nog steeds van je berichten. Keep it going, and make me dream of adventures to come :)

  • 19 Mei 2008 - 07:44

    S Te A:

    weet je, die bruce is gewoon zo'n typje waar je echt niet tegen kan. ik in ieder geval nu al niet. beschermend is cute, maar dit is gewoon totale onzin. zo. heb je mijn genuanceerde mening ook weer gehad;)
    xs

  • 19 Mei 2008 - 16:55

    Gemma.:

    Het klinkt weer heel goed allemaal. Fijn dat je spul hebt voor je haar het kriebelt toch niet meer als ik kom hè?????? Kopen we weer nieuwe spray toch!!!!.
    Gezellig om weer wat te lezen en jammer dat er geen foto`s zijn.
    Ik was in de dierentuin en zag kangaroo's was meteen blij.Ik schrijf je meer op de mail en we bellen zondag weer. dikke kus mama.ik hou van je. groeten voor Bruce.

  • 24 Mei 2008 - 18:00

    Agnes:

    RANZIG!! als ze maar niet over gewandeld zijn naar down under..
    lieve micky & gemma, bedankt voor jullie mooie kaart en het medeleven....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lightning Ridge

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 69391

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: