Eindelijk aangekomen in Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Eindelijk aangekomen in Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Eindelijk aangekomen in Rockhampton

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

22 Mei 2008 | Australië, Rockhampton

Broken Hill – Miles

Mijn route tot nu toe: Adelaide – Peterborough – Broken Hill (&Silverton) – Wilcannia – Bourke (Back ‘ O Bourke) – Lightning Ridge – Nindigully Pub – Miles –

De volgende twee: Banana en dan plaats van bestemming: Rockhampton (“Rocky”). We zijn inmiddels in onze derde staat. Toch wel heel speciaal om Outback NSW gereden te hebben. Wat het meeste opvalt is het feit dat je bijna geen andere auto’s tegenkomt als je aan t rijden bent. De natuur is erg wisselend en dat is prettig omdat het anders wel heel erg saai word om te rijden.
Tot nu toe heb ik alles zelf gereden, draai mn hand niet meer om voor een tocht van over de 300km. Voor Australische begrippen is dat erg weinig maar ik ben gewend aan Nederlandse afstanden en ook Bruce vind het niks om lang in de auto te zitten. Ik rij het liefst zelf, als er iets misgaat dan is het in elk geval mijn eigen schuld.

Jullie zijn op de hoogte tot Wilcannia, waar het vraagteken stond was Wilcannia, maar ik kon de naam niet herinneren.
Na Wilcannia zijn we naar Bourke gereden waar het einde van de Outback NSW was (of het begin, afhankelijk welke richting je rijdt). Op de camping daar hadden ze een vuurplaats en Micky is blij als ze een vuurtje kan stoken. Het doet me denken aan “vroeger” toen ik samen met Marli en mijn vader altijd een kampvuurtje stookten op “Schepersput.” Mijn vader had een driepoot ding gemaakt zodat we met een oude theeketel boven het vuur water konden koken voor de thee.
Op die camping een Duits stel ontmoet dat in Sydney woont en heb hun telefoonnummer gekregen zodat ik of mijn moeder (als nodig) bij ze langs kunnen komen.

Na Bourke zijn we naar Lightning Ridge gegaan waar ze (gratis) hotpools (Bore Baths) hebben. Die hebben een helende werking door alle mineralen en zwavel. ’s Ochtends in plaats van een douche dus een warm bad in bronwater…heb mijn haar (mag eigenlijk niet) een hele tijd in het water gehangen in de hoop dat er nog wat luizen dood gaan. Vies gedoe hoor die luizen, ben toe aan een nieuwe behandeling want langzamerhand gaat mn hoofd weer kriebelen…jakkie. Maar ja, voor alles een eerste keer al had ik nooit gedacht dat ik 29 zou zijn als dat zou gebeuren.

Toen we net een half uur onderweg waren kwamen er ineens (bij klaarlichte dag) 5 kangaroes uit de bosjes gesprongen! Bruce riep STOP!! En dat was maar goed ook, ik heb ze op het nippertje kunnen ontwijken. Ik heb wel een massieve Bullbar op de bus maar om met 90 een Roo van 80kilo op de auto te krijgen…

In Broken Hill was ons aangeraden om te gaan slapen in Nindigully Pub. Nindigully is geen plaats, het is alleen een kroeg. Bij die kroeg mag je gratis kamperen en gebruik maken van wc en douche. Als backpacker met een budget is dat toch zeker niet verkeerd. Ik ben smiddags een dutje gaan doen…ja kword oud.
Bruce was natuurlijk helemaal in zn element want die kon met een gerust hart de kroeg in en zich klemzuipen. Dat heeft ie dan ook gedaan. ’t Was wel een beetje genant voor mij…maar ja dat wist ik van te voren.
Die nacht was het achterlijk koud (rond 0 graden!), ik sliep in mn -5 slaapzak met extra slaapzak als deken er overheen, mn fleecetrui op mn hoofd (slaap bij t raam met hoofd) en ik had het nog niet helemaal warm. Arme Bruce sliep in de tent met 1 slaapzak en dat was t. Hij heeft dan ook amper geslapen. Maar ja, kan ik niets aan doen.
In de Pub waren twee vertegenwoordigers van vis en die deelde verschillende soorten gebakken vis uit aan de gasten van de Pub. Erg cool en lekker (ja ik eet tegenwoordig vis en vind t nog lekker ook, met dank aan Aidan en de vers gevangen vis in Tasmanie) want daardoor hoefde er niet gekookt te worden en goedkoper kan gewoon niet (gratis slapen en gratis eten).

Het was wel een beetje jammer dat ik Linda niet heb kunnen bereiken want lieve Linda is de 19de mei 30 geworden (geeft niks Linda) Ik had geen bereik op mobiel en kon dus niet sms-en en ik had een telefoonkaart maar die was plotseling leeg en kon haar dus niet bellen. Sorry Lin, ik heb twee bourbon en Coke (de beste vervanging van Cola BB) op je gedronken…

Na Nindigully Pub zijn we naar Miles (niets bijzonders) gereden waar ik nu ben. Er is hier net een dame met 3 kinderen aangekomen en Bruce en onze buurman staan inmiddels al 2 uur te kijken naar wat ze aan t doen is. Beetje triest. Alsof ze zich in haar eentje niet zou redden…

Op dit moment heb ik voor Bruce een verlengsnoer geregeld zodat hij vanavond zn kleine verwarminkje kan gebruiken (ook op mijn aanraden meegenomen) dus die is ook warm vanavond.

Na vanavond nog twee nachtjes voordat we in Rockhampton zijn. Ik heb bedacht dat ik wel een McLeods Daughters ervaring wil hebben en ga kijken of ik op een boerderij kan werken zodat ik op een paard achter de koeien aan kan gaan. In de serie komen ook altijd lekkere kerels voorbij, dus wie weet….:)

Nu ik deze update op t internet zet ben ik aangekomen in Rockhampton. Ben blij dat de reis voorbij is. Ik kan maar zoveel "Bruce" aan moet ik eerlijk zeggen. De reden dat ik toch met Bruce ben blijven reizen is er 1: Geld. Bruce heeft van alles de helft betaald en dat scheelt dus toch de helft!
Nu ben ik aangekomen en kan ik weer (bijna) geheel mijn eigen ding doen!

Ik hou je op de hoogte!
Tot gauw
kus
(zo hopelijk ook foto's)

  • 22 Mei 2008 - 07:03

    Sietske:

    ja ja ja. beste idee tot nu toe!
    xs

  • 22 Mei 2008 - 19:23

    Gemma.:

    Zo te zien hebben ze je goed geholpen met je luizen.
    Hoe is het er nu mee??
    Ik heb goed nieuws kijk maar op je mail.
    Ik hou van je kus mama.nog 5 weken en 2 dagen vandaag.

  • 22 Mei 2008 - 20:38

    Judith L:

    Nog bedankt voor je hartelijke felicitaties op mijn verjaardag! Ik was buitengewoon aangenaam verrast. :-) Leuk op een paard achter de koeien aan...enne...die kerel vind je wel. Liefs, Ju

  • 23 Mei 2008 - 04:16

    Marco En Rian:

    hey buurvrouw
    gezellig met zijn 3tjes op het internet
    hahahaha
    ik ga je site zeker in de gaten houden
    en zal ook regelmatig wat van ons laten horen als we weer terug zijn in het koude kikkerlandje

  • 23 Mei 2008 - 16:30

    Linda:

    Heyyyyy heb je felicitaties prima op tijd gekregen hoor!!! Super lief dat je aan me dacht!!! Als je terug bent vieren we het gewoon nog een x, tegelijk met de jouwe hahahaha!! Wat vervelend joh die luizen!!! Hoop dat je er snel vanaf bent, moeilijk om er vanaf te kome zo op reis, bij ons op het werk geven we de ouders het advies om alles heel heet te wassen of jas ed in de vriezer te stoppen, maar helaas heb jij geen van beide tot je beschikking!!!! Succes!!!

    smok Linda

  • 25 Mei 2008 - 03:31

    Kizmo:

    hey meis
    nog steeds in rockhampton???
    wij zitten ondertussen in arliebeach
    flink wat regen gegaat gisteren en vannacht maar ja je kan nie alles hebben he;-)
    morgen vertrekken we naar townsvill eens kijken of er daar nog wat te beleven is

    groetjes en een dike knuffel marco en rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rockhampton

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 69383

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: