Het leven na Rockhampton - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Het leven na Rockhampton - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Het leven na Rockhampton

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

29 Mei 2008 | Australië, Brisbane

De plannen zijn weer helemaal veranderd, moet kunnen!
In Rockhampton ben ik hard op zoek geweest naar werk en goede kans dat het was gelukt. Maar heb er de tijd niet aan verspild of hoe je dat ook zegt. Op zaterdag liep ik door de stad (dorp) en 1 op de 5 winkels was open…het was helemaal dood en geen kip op straat. Ik vond t zo vaag dat ik op een gegeven moment heb gevraagd of het misschien zondag was en ik in de war was of zo. Maar nee, dit is normaal op zaterdag….hmmm.

Op de echte zondag maar eens wat reisgidsen en de LP (Lonely Planet) erbij gehaald om iets leuks te gaan doen die dag….maar geen succes. Het enige wat aangeraden werd was Capricorn Caves maar Micky met claustrofobie gaat geen grot in, zelfs niet als ze haar betalen…dus dat was geen optie.
Rockhampton ligt trouwens op de Capricorn dinges (keerkring? Zo’n lijn die over de aarde loopt, zo’n ring zoals ook de evenaar er 1 is, he shit wat erg, kan er niet opkomen) Maar goed, gevolg ALLES heette Capricorn-iets of Capricornia-iets (accountants, real estate, winkels etc etc.) erg vaag want als je op 23 december bent geboren dan ben je een…steenbok (Carpicorn voor t geval je dat nog niet doorhad).

Op zondagavond op weg naar de douche heb ik ineens besloten om de dag erna weg te gaan richting Brisbane. Ik was helemaal klaar met het gezuip van Bruce. Hij gaf rond de 200 dollar per dag uit aan alcohol! (en ik ben behoorlijk door mn geld heen, dus da’s niet gemakkelijk om te zien).

En dus maandag vrolijk op weg naar Brisbane, wel een beetje gek om in mn eentje in de auto te zitten. Ondanks dat Bruce nou niet van die intelligente dingen te vertellen had was hij toch gezelschap. Onderweg een paar keer gestopt, ook zo’n 100km omgereden om “even” in Bundaberg (daar komt de bekendste Australische rum vandaan “Bundy”) te kijken. Bundaberg was niets speciaals maar ja, dat wist ik van te voren niet. Ze wisten er bijvoorbeeld al niet hoe ze koffie moesten maken, getver.

Mijn bestemming voor de eerste nacht was Hervey Bay tussen Rockhampton en Brisbane in. Aan de kust en een paradijs voor surfers (niet dat ik surf, maar t klinkt leuk). Omdat ik wel behoefte had aan wat gezelligheid ben ik in een hostel gaan slapen. Heb er erg gezellige mensen ontmoet. Een meisje van 26 van ongeveer 1.62m lang die bleek de OZ Experience te besturen (da’s zo’n joekel van een groene bus waar zo’n 65 mensen in kunnen, en ik vind mijn busje al heel groot..). kvond haar erg stoer! Kheb haar mijn busje laten zien zodat we elkaar kunnen “flashen” (nee, niet de T-shirts omhoog, met de lampen flitsen!! –dirty mind!) als we elkaar onderweg tegenkomen.

Gevolg van mijn beslissing om in een hostel te gaan slapen….slapeloze nacht. Hmm. Ik ben na zo lange tijd in mijn campertje niet meer gewend om tussen 4 muren te slapen. En al helemaal niet met andere mensen om me heen. 1 die in het stapelbed boven me lag, elke keer als zij bewoog dacht ik, shit! Wat is dat?! De andere 2 moesten om 5 uur op, ritselen met de ergerlijke plastic zakken –iedereen weet toch dat dat abnormaal veel lawaai maakt???- en ook nog uitbundig met de deodorant aan t rondsprayen waren. En ik dacht nog wel dat dat alleen onder je oksels hoort.

Nou, dat is dus ook niet voor herhaling vatbaar…
Gevolg van de slapeloze nacht….Brisbane niet gehaald de volgende dag. Ik was te moe om ver te rijden en omdat ik graag wat langer op deze aardbol wil rondlopen (zie foto van waarschuwingsbord) ben ik maar naar Noosa Heads gereden. Een paradijselijk plaatsje (met paradijselijke prijzen) omgeven door de Noosa Rivier en de zee/oceaan aan de andere kant. Ook hier veel gesurf –doe ik nog steeds niet- Ik heb echt een prachtige zonsondergang gezien en heb er 20 foto’s van gemaakt. Het werd steeds mooier en kon mezelf niet inhouden. Ach ja…kheb de twee mooiste uitgekozen voor jullie en geloof me jullie zijn t vast met me eens…
Op een of andere manier verveelt een zonsondergang/opgang nooit..

De volgende dag ben ik op aanraden van twee middelbare school leraren een wandeling gaan maken door Noosa heads national park. Brisbane was nog maar 150 km dus dat kon prima. Dus na een stevig ontbijt van scrambled eggs en tomaat heb ik ongeveer anderhalf uur rondgewandeld.
Daarna op weg naar Brisbane, bordjes volgen…en dan rij je ineens op de Bruce Highway die 4 baans is ipv de 2baans wegen die je het meest ziet hier. Vervolgens heet het ineens een Motorway en komt er een baan bij…6 baans…hmm even wat anders. Na nog eens 20 km komt er nog een baan bij…eh..8 baans weg?? Shit. En een partij druk…ja dan krijg ik t wel even warm aangezien ik geen flauw idee heb waar ik heen moet in Brisbane….(1.8 mln mensen, 3de grootste stad van oz, kan je op zich wat verkeer verwachten)

11 km uit het centrum ben ik bij een picknick plaats gestopt om te plassen (moest al plassen maar de drukte helpt ook niet mee), was er geen wc! Dus verwezen naar zo’n megagroot winkelcentrum waar ik ook meteen maar melk en suiker heb gekocht (voor de koffie want die smaakt toch beter met melk en/of suiker).
Toen uitgevonden waar de camping was, die is duurder dan een hostel dus daar ga ik morgen naar op zoek (1 met off-street parking) maar ik wilde niet direct de CBD inrijden en de camping is aan de noordkant (waar ik aankwam) van de stad…ik vond het goed bedacht. Heb van een aantal mensen hier al complimenten gekregen dat ik in mn eentje Brisbane in ben gereden…tja kan moeilijk de auto langs de snelweg parkeren he…

Oh ja, vergeet ik bijna nog het nieuws te vertellen….ik vind het goed nieuws, sommige mensen vinden het wat minder :)
Ik kan blijven tot eind november! Yay! Mijn moeder heeft weten te regelen met Patrimonium dat ik mijn huis opnieuw mag onderverhuren, dit keer aan Nynke! Woohoo! Ik blij, zij blij en Esther ook blij want die heeft al een tijdje een eigen huis.
Dus ik kom voorlopig nog niet terug…(maar kom wel naar huis hoor!)

Het is weer een ellenlang verhaal geworden, en ik weet dat ik nog van alles niet heb verteld….komt de volgende keer!

Tot gauw
Kus


  • 29 Mei 2008 - 05:58

    Harry Kock:

    Schitterende foto's Prachtige natuur ! Ben jaloers op je! Als je thuis komt staat er een cola BB op je te wachten. Zet'm op laiverd!

    Gr. Harry

  • 29 Mei 2008 - 06:21

    Sietske:

    briljant bord ook!
    xs

  • 29 Mei 2008 - 07:19

    Marco En Rian:

    hey meis

    ja jij bent weer de andere kant als ons opgegaan dus we gan elkaar hier vast nie meer tegen komen
    wel jammer want het was echt wel gezellie
    hoe sprak je dat ook al weer uit in het engels?????;-)
    ja en wat de 8baans wegen betreft das wel ff schrikken
    maar het gaat helemal goed komen met je
    veel plezier nog en we blijven je volgen

    groetjes marco en rian

  • 29 Mei 2008 - 09:27

    Wouter:

    Woouuww mooie foto's. Ik denk dat ik deze zomervakantie ook maar eens die kant op moet. Hoewel 3 weekjes dan weer wat kort is :-) Dan ook maar een jaartje er uit misschien?

    Geniet er van!!


  • 29 Mei 2008 - 10:12

    Auri:

    jezus wat een mooie foto's!!
    hope you find a way to get some money soon:) anders maar 'stichting help Micky' opzetten :D

  • 29 Mei 2008 - 20:45

    Gemma:

    Wel afgezaagd maar .....de foto's zijn echt mooi. Wat zal ik weer genieten als ik bij je ben.
    Even voor de duidelijkheid, jouw verhalen zijn nooit te lang, ze lezen gemakkelijk en geven regelmaig een glimlach en dat tewijl ik het meeste al weet van onze telefoontjes.
    nog 4 weken.kus mama ik hou van je.

    goed idee Auri van die stichting hahaha

  • 03 Juni 2008 - 13:26

    Marco En Rian:

    Hee Micky

    Al natte voeten????
    Hier op Hong Kong heb je gratis internet!!!

    Groetjes, Marco en Rian

  • 08 Juni 2008 - 13:42

    Marco:

    hey meis

    tja voor ons zit het avontuur er weer al op.
    wijn zijn afgelopen woensdag weer geland op schiphol.
    snik snik
    heb jij nog veel overlast gehad van de vele regen die er gevallen is rond brisbane?.
    wat de foto betreft die stuur ik binnenkort even.
    moet hem nog even verkleinen want hij is wel erg groot.

    groetjes marco

  • 28 Juni 2008 - 10:26

    Agnes:

    He Mick, mooie foto´s van de ondergaande zon! En echt stoer dat je daar zo rond rijdt, ik zou het niet durven.. Ben je nu op zoek naar werk in Brisbane?
    Liefs Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 69395

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: