HUP Holland HUP!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Micky - WaarBenJij.nu HUP Holland HUP!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

HUP Holland HUP!!

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

15 Juni 2008 | Australië, Brisbane

Okay, ben niet de grootste voetbalfan in Nederland, maar afgelopen zaterdagochtend ben ik om 4 uur ‘s ochtends uit mn bed gerold om naar Nederland-Frankrijk te kijken….er zijn hier in het hostel (ja ben inmiddels verhuisd) ongeveer 15 Fransen en moest natuurlijk wel “onze jongens” aanmoedigen.
Omdat wij Dutchies in de minderheid zijn hebben we een aantal andere mensen gecharterd om ons land mee aan te moedigen. (Brits en Japans) Hihihi erg grappig. Normaal gesproken is de tv-kamer dicht maar er wordt voor de wedstrijden van een aantal landen een uitzondering gemaakt. De hostel eigenaar heeft zelfs de digitale televisie voor ons aangevraagd…erg cool.

Toen het resultaat 4-1 was, was ik toch erg blij dat ik mn bedje uit ben gestapt :)!! (Hup Holland HUP –naar de finale-)

Maar goed, even terug naar het begin. Twee zaterdagen geleden ben ik van de kampeerplaats verhuisd naar “Somewhere to Stay Backpackers.” Ik heb geen bed maar mag hier op de parkeerplaats slapen in mn bus en mag voor de rest alles hier gebruiken. Dus heb nu het beste van twee werelden. De gezelligheid van het hostel en mijn eigen twee persoonsbed op wielen.

Ik ken inmiddels een hele hoop mensen hier en dat maakt het toch wel heel gezellig! Met zn vijven hebben we nu een soort rotatie gestart om voor elkaar te koken. Dus elke vijfde dag kook je en de andere 4 dagen zit je op je kont tot het eten wordt geserveerd.
Het is een internationaal menu…Japans, Italiaans, Thai en door mij gemaakte zuurkool en rode bieten stamppot.
Omdat ik vanaf volgende week tot 8u 's avonds ga werken hebben we nu afgesproken dat ze het eten voor mij apart houden en ik as weekend twee keer achter elkaar kook! Hoe geweldig is dat?!

Wat dan weer wat minder is, is het feit dat je met gezelligheid ook veel drinkt…
De wijn wordt tegenwoordig in pakken gekocht en het luistert naar de naam: Goon. Op zich is niet alle wijn slecht die in zo’n doos zit, maar heb toch in een aantal situaties flinke koppijn gehad de dag erna…Maar misschien had dat te maken met het feit dat ik verschillende soorten wijn naar binnen heb gewerkt (en teveel ervan)..

Vorige week heb ik drie dagen gewerkt voor een bedrijf dat vakanties verkoopt via de telefoon. Op een of andere manier werkte het voor mij helemaal niet. Je mocht niets veranderen aan het script en ik had ook het gevoel dat de mensen die er werkten behoorlijk werden “misbruikt.” In de krant adverteerden ze met $20 basisloon plus commissie. Maar het bleek 16.49 te zijn en pas commissie als je 14 verkopen had gedaan…vervolgens werd ik op donderdag uitgenodigd door TSA Telco, ook een telemarketeer bedrijf maar een hele grote. Dus vrijdag op gesprek, werd direct aangenomen! Yay! En dus heb ik het andere bedrijf verteld dat die dag mn laatste dag was en ik niet meer terug zou komen.

Nu werk ik voor Telstra en probeer ik mensen van bijvoorbeeld OPTUS (waar ik in Adelaide voor werkte) weer terug te krijgen naar Telstra….hmmmm De training duurde drie dagen dus as maandag wordt de eerste dag aan de telefoon…Het lijkt wel alsof ik nooit van telefoonwerk af zal komen…maar ook hier erg gezellige collega’s en een relaxte atmosfeer.
Ik vind het wel jammer dat ik niet eerder in Brisbane en bij dit bedrijf terecht ben gekomen want ze bieden je veel kansen…maar alle dingen gebeuren om een reden..

Vooralsnog is de Stichting Redt Micky niet nodig, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen..het geld vliegt de portemonnee uit..

De temperatuur hier is een stuk beter dan in Adelaide al kan je wel merken dat de winter is begonnen –of aan t beginnen is- De hele week is het rond de 26 graden overdag, heeerlijk om in je korte broek en t-shirt te lopen! De avonden/nachten zijn helaas erg koud aan t worden. Gister was het om 6 uur ’s avonds slechts 10 graden…om 11 uur ’s avonds nog maar 7..en geloof me, dat is niet warm :)
Gelukkig heb ik een goede slaapzak en heb ik het nog geen nacht koud gehad!

Vandaag is het nog maar 15 dagen en dan is mijn moeder alweer hier! Ik heb haar gevraagd of ze een fles Beerenburg wil meenemen voor me, hihihi…

Ik zie ineens dat mn fotoruimte over 1 week verloopt….oh jeeeee! Wie wil mij een vervroegd verjaardagscadeautje geven en mijn fotoruimte verlengen?? Hihihi…(als je mn fotoruimte verlengt, laat dan even een berichtje achter voor de rest zodat ik niet ineens ruimte voor 600 foto’s krijg, da’s ook weer wat overdreven)

Ik ben voor nu even uitgekletst, soms barstensveel inspiratie…soms niet..
Tot gauw!
Liefs
Micky

  • 15 Juni 2008 - 04:46

    Gemma:

    Hallo meisje, bij mij is het nog maar 13 dagen op de teller en dan vlieg ik weg heerlijk ik heb er zin in.
    We bellen straks weer tot dan kus mama ik hou van je.

  • 15 Juni 2008 - 14:27

    Judith L:

    Hey Micky, wat tof dat je de wedstrijd hebt gezien! Was ontzettend mooi idd. Ben blij dat je weer een iets betere baan hebt gevonden. Ik haat uitbuiting. Grrrrrr. Take care, Judith

  • 15 Juni 2008 - 19:18

    Marli:

    Hoi Micky, je hebt weer foto ruimte hoor. Je had van ons nog een cadeautje tegoed voor je verjaardag dus bij deze.
    Hier verder alles goed.Gelukkig bij jou ook alles oke. binnenkort een langere reactie. Ik hou van je ,

    Kus van je Zus

  • 16 Juni 2008 - 19:39

    Marco:

    hey meis

    goed te horen dat het daar goed gaat
    sommige hebben ook altijd mazzel wat logeren betreft he hahahaha
    tja de wijn misschien straks in nederland eens lekkere wijn drinken

    we blijven je volgen

    groetjes marco en rian

  • 19 Juni 2008 - 18:49

    Agnes:

    He Mick, je bent lekker bezig daar! dat klinkt nog niet ls naar huis komen.. Fijn dat je een leuk bedrijf hebt gevonden en dat je voordelig kan `kamperen.` Dat kan dan wel uit zo´n busje en helemaal super gezellig dat je moeder weer komt. Mooie foto´s van de ondergaande zon! Wij zijn net terug van Oerol op Terschelling, ook leuk! Liefs Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 69396

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: