“Pie” - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu “Pie” - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

“Pie”

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

25 November 2010 | Australië, Perth


Altijd gedacht dat “Pie” het engelse woord voor taart was…en dan natuurlijk een zoete taart. Uiteindelijk kan Pie beide zijn. We kennen de Apple pie natuurlijk allemaal. Maar hier –en in nieuw zeeland- hebben ze dus ook hartige taart.
Het zijn kleine taartjes gevuld met vlees en ragout achtig spul erin. En natuurlijk komt het in alle soorten, maten en smaken..Bacon and Cheese, Steak and Kidney, Pepper steak, Mushroom, chunky beef, wallaby, rabbit, kangaroo, cottage, shepherds en ga zo maar door….

Waarom ik hierover begin? Geen idee, je moet toch wat op je website zetten?? En ik heb ontdekt dat hartige taart een goede thuiskomer is na de woensdag avond poolavond, waar ik toch meestal licht (of flink) aangeschoten vandaan kom.
Nog een ‘ontdekking’ energy drink, dat helpt me dan de donderdag weer door :)

Vandaag hebben we onze eerste inspectie gehad van ons huis, dat is hier heel gewoon. De verhuurder komt dan langs om te beoordelen of je wel goed voor het huis zorgt en een waardige huurder bent. Ik vind het belachelijk dat dat allemaal maar mag en kan en heel normaal is. Ze hebben een sleutel van je huis in het kantoor en op de inspectiedag komen ze, sleutels in de hand, langs om eens even te bekijken hoe jij je in het huis gedraagt. Een voordeel is dat je dus niet hoeft thuis te blijven, maar ja…wat als er iets zoekraakt???

Jade –huisgenoot- had beloofd het huis schoon te maken, want ik had het al eens helemaal gedaan…voel je m al aankomen?
Yep, die dame heeft dus geen reet uitgevoerd, het is gebleven bij mooie plannen en ideeen, maar werkelijk een doekje pakken en het huis in daad schoonmaken is haar niet gelukt. Het past wel bij haar, ze noemt zichzelf ”niet zo gedomesticeerd”…hmm da’s lekker dan.
Met gevolg dat ik dus uiteindelijk het hele huis heb schoongemaakt. Ik heb wel zo lang mogelijk gewacht maar ja, aangezien de inspectie invloed heeft op je “tenancy record” leek het me toch het beste om zelf het huis maar schoon te maken. Ik ben ooit natuurlijk van plan om zelf een huis te huren en dan staat een negatieve inspectie wel erg slecht op je huurders resume….

Chad, Jade’s vriend heeft de ramen schoongemaakt dus het enige dat zij nog hoefde te doen was de vloer stofzuigen en dweilen, niet teveel gevraagd toch?
Vanochtend zegt ze doodleuk tegen me dat ze alleen de keuken en de wc had gedweild, want meer was toch echt niet nodig.
Hm…lekker hoor. Dus in plaats van het met haar eens te zijn heb ik haar, heel rustig, verteld dat ik dat echt niet goed genoeg vond. Beloftes maken schuld, althans in mijn wereld wel. Blijkbaar in die van haar niet.

We hebben de inspectie uiteindelijk prima doorstaan, weet ik in elk geval dat ik schoonmaak kwaliteiten heb! –Stiekem wel jammer dat ze niets van de vloer hebben gezegd-

Vrijdag 12 november heb ik een sollicitatiegesprek gehad wat heel goed is verlopen. Het is een baan als Sociaal Werker hier in Perth met jongeren die wel wat steun kunnen gebruiken. Het is een zelfstandige functie waar je erop uit gaat om contact te maken met de jongeren die tussen wal en schip zijn beland, of er bijna tussen vallen.
Hele uitdaging natuurlijk, want uit ervaring weet ik wel dat er een behoorlijk cultuurverschil is tussen Nederland en Nieuw Zeeland en dus ook Australie.
Nu moet ik helaas veel geduld opbrengen voordat ik iets hoor, want bureaucratisch is dit land wel..
Maar aangezien dit de sollicitatie was die hoort bij mijn huis, ben ik optimistisch -je weet wel: ik heb een nieuw huis, ik heb een nieuwe baan en dus een nieuw visum en land, ik heb een nieuwe vriend en dan zijn we er wel he…oh ja en een zak met geld, hihihihi-

Natuurlijk is er direct een nieuwe update op het moment dat ik ben aangenomen, tot die tijd mogen alle positieve vibes deze kant op!!

Had ik al verteld dat ik op vakantie naar Bali ga? Of Broome hier in Australie?
Zodra ik ben aangenomen stop ik met werken in het ziekenhuis. Heb onlangs een enorme aanvaring gehad met mn baas en die was echt onhebbelijk dus ik voel mij niet meer geroepen om een dag langer te werken dan nodig is. En dus…vakantie!

Vorige week was het hier zo absurd warm ineens dat ik bijna niet meer naar mn werk kon fietsen. Door de hete lucht is het bijna onmogelijk om zuurstof uit de lucht in je longen te krijgen –ja en het roken helpt niet mee, ik weet het-
Maar stel je even voor dat je een oven opendoet….die zucht van hete lucht in je gezicht…dat is hoe het voelde.
Dus met een hoofd als een tomaat kom ik op het werk aan, 1 dag zelfs even in de inloopkoelkast gezeten –ja, niet gezond, maar wel heeeeel lekker- twee soorten kleding mee, want na 3 minuten op de fiets was ik doorweekt van het zweet, heel lekker als je daarna nog 8 en een half uur moet werken…

Maar ik klaag natuurlijk niet, ik zou niet durven.

Tot gauw

  • 25 November 2010 - 16:43

    Gemma:

    Hallo meisje,
    fijn dat jij wel houdt van een schoon huis maar wel lastig dat jade je niet helpt.
    Hier zit ik te typen met mijn jas nog aan. br koud in huis na een dag werken.De kachel werkt op volle toeren en een glas wijn erbij helpt mee om het lekker te hebben. Van wie heb je dat drankgebruik????hahahaha. De winter is echt in aantocht dus de kou ook.
    gisteren werd er hier al gestrooid op de wegen en dat zegt genoeg.heet toch?
    Ik snap dat ovenhete lucht niet prettig is het kan best een graadje minder toch?
    Ik heb honger en de pie omschrijving laat mijn buik knorren.
    We bellen weer kus mama.

  • 26 November 2010 - 09:54

    Wouter:

    Je zou natuurlijk ook op vakantie kunnen komen naar Nederland. Ik weet nog wel iemand die schoonmaakkwaliteiten wel op waarde kan schatten ;-)
    Maar persoonlijk was ik ook voor Bali gegaan hoor.

  • 28 November 2010 - 10:45

    Marli:

    He zus,

    Soms vind ik het wel lastig om alleen te zijn maar met schoonmaken heb ik nooit woorden Hahahaha doe het gewoon wel of niet. Wat mam typt is helemaal waar waar komt dat alcohol gebruik vandaan. Gister een feest gehad en mijn lever heeft ook weer overuren gemaakt. Ach we leven maar 1 keer dit leven dus laten we ervan genieten. (en ik weet zeker dat jij dat doet, ik dat doe en mam ook)

    Ik zal voor je blijven duimen maar ik weet bijna zeker dat je die baan krijgt.

    Ik hou van je en we bellen.

    dikke kus van je zus

  • 05 December 2010 - 17:23

    Pappa:

    Wel laat maar je weet het hè..."hoe later hoe schoner het volk".... klopt toch? Leuk om te lezen en je blijft optimistisch dat is oké. Leuk is skipen maar ik moet er nog wel aan wennen.
    Ja....., van wie heb je toch dat drankgebruik?? Nou daar zullen we maar geen uitspraken over doen, nietwaar.
    Ik stuur je binnenkort een mail en heb behoorlijk wat te vertellen.
    dikke kus en nog een , en nog een, genoeg!! Je pappa. love you.

  • 06 December 2010 - 17:29

    Grytsje:

    Dag kanjer (nog steeds),
    Altijd weer leuk om je verslag te lezen. Bijna onvoorstelbaar dat het bij jullie zo warm is. Vlg. onze Piet Paulusma (weerman) zijn we ook nog niet van de winter af.
    Maar goed, we gaan nu eerst maar op naar de kerstvakantie. Helaas geen Bali voor ons.
    Micky en...we steken weer een lichtje aan voor jou. Misschien helpt het een beetje bij het krijgen van je baan.
    Tot horens.
    Lfs. Grytsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Final Destination?

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2011

Gewoon omdat de tijd vliegt

21 Maart 2011

In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland

02 Maart 2011

Frikandel Speciaal met extra Ui

31 Januari 2011

Januari

08 Januari 2011

December 2010
Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 69434

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: