Home Sweet Home -compleet- - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Home Sweet Home -compleet- - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home -compleet-

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

17 Oktober 2010 | Australië, Perth

Woohoooo!!!
Het is dan eindelijk zover, ik ben verhuisd. Mijn huis -ons huis- is zo cool, kan bijna niet geloven dat ik hier woon.
Na zoveel jaren een tuin te willen heb ik er ineens 1 en in een land als australie is dat natuurlijk helemaal super!

Ik heb foto's op facebook gezet dus als je mn vriendje bent op facebook kan je meteen even kijken.

Gister kwam een vriendinnetje van Jade langs -mijn huisgenoot- en die had, heel lief, een plant met witte bloemen meegenomen en die staat nu op onze schouw. Ja, we hebben twee open haarden, maar we mogen ze niet gebruiken, ontgaat me het nut ervan wel. Maar het ziet er in elk geval leuk uit zullen we maar zeggen :) het oog wil ook wat!

Het vriendinnetje had voor ons allebei een fles bubbels meegenomen, da's toch wel erg cool. Dus knallen met de kurk, ik wilde de kurk op het dak schieten, schiet ik m over de muur de tuin van de buren in...oeps..
Sorry buren, niet helemaal de bedoeling!

Omdat ik het hier fantastisch vind had ik gister een momentje. Graag had ik iedereen uitgenodigd om te komen genieten van een wijntje in mijn tuin...maar ja, dat hoort bij de keuze om hier te gaan wonen!

Woensdag woonde ik nog in de Planet Inn Backpackers en daar gebeurt altijd wel wat. Dus vanaf nu zal ik minder rare en gekke dingen te melden hebben - wordt het helemaal lastig om een update te schrijven, hihi-
Woensdag kwam Joe terug vanuit Bali nadat hij het land uit moest omdat zijn tweede jaarvisum op was. Hij wil niet naar huis, -Ierland, geen werk- dus kwam hij terug op een toetistenvisum met het idee dat hij in Planet Inn kon blijven werken. Maar Joe is een ontzettende eikel geweest de laatste tijd, erg onvriendelijk en arrogant. In zijn afweigheid was besloten door Kim en de anderen dat hij niet meer welkom was –en hier stopte het vorige verhaal-
was en geen werk meer zou hebben.

Toen hij terugkwam heeft Kim hem dat vriendelijk doch dwingend medegedeeld. Hij ging daar niet mee akkoord want hij had een deal met de eigenaar en dus wilde hij zijn sleutels.
Hij heeft zijn sleutels niet gekregen maar heeft vervolgens zijn spullen in zijn kamer gezet –“zijn” kamer is een double room die normaal gesproken 360 dollar kost. Omdat hij in Planet Inn werkte betaalde hij echter maar 180 dollar.-
Daarna is hij naar het kantoor gegaan, heeft sleutels gestolen en zichzelf in het boek ingeschreven.
Miranda moest vervolgens deze sleutels van hem terug zien te krijgen –Kims orders- dat is gelukt onder het mom van: “ik heb de sleutels even nodig”
Uiteraard wilde Joe ‘zijn’ sleutels terug… Van een afstand begon Joe Miranda uit te dagen, maar die deed alsof ze doof was. Joe ging maar wat dichterbij staan bij gebrek aan aandacht. Miranda heeft hem toen kalm en bedeesd –ja geheel onverwacht- verteld dat hij de sleutels niet terug zou krijgen, hij niet in de kamer mocht blijven slapen omdat hij niet meer in PI werkte, hij ook niet had betaald en Kim haar deze opdracht had gegeven.

Hij loopt vervolgens naar buiten, grijpt Miranda bij haar keel in een headlock, sleurt haar van het bankje en probeert de sleutels van haar af te pakken. Miranda laat de sleutels niet los natuurlijk en omdat deze aan een koord zaten trekt Joe Miranda over de grond om de sleutels te krijgen. Uiteindelijk breekt het koord er volgt gegrabbel op de grond en Joe loopt weg met een klein bosje sleutels…
Als Miranda tegen Joe zegt dat ze de politie gaat bellen om hem aan te klagen voor mishandeling gooit hij de sleutels terug in haar gezicht.
-nadat ik bekomen was van ongeloof: werkelijk? Hij valt haar aan? Ben ik naar buiten gegaan om Joe van Miranda af te krijgen, niemand anders deed iets –stond erbij en keek ernaar-
De sleutels die Joe in miranda’s gezicht gooit blijken mijn eigen sleutels te zijn die per ongeluk tijdens het gevecht in de buurt van de andere sleutels zijn beland.

Natuurlijk komt de politie –binnen 10 minuten waren ze er!- en Joe verlaat het pand vrijwillig. Hij krijgt van de politie de boodschap mee om niet terug te komen die avond. Een half uur later zit Joe doodleuk in de tuin, hoe hij er is gekomen??
Omdat Miranda schaafplekken en zo heeft, een aanklacht indient en hij tegen het advies van de politie is teruggekomen wordt Joe gearresteerd. –afgevoerd naar The Copshop-

De volgende dag is Joe om 09uur alweer terug in Planet Inn –belachelijk dat ie zo snel het gebouw weer inmag- en heeft een gesprek met de eigenaar.
Wij denken allemaal dat Joe van een koude kermis terug zal komen, maar niets is minder waar…De eigenaar kiest Joe’s kant en Miranda krijgt nota bene een laatste waarschuwing omdat ze de politie heeft gebeld..eum..is dat niet verkeerd om??
Omdat Kim pertinent niet met Joe wil werken (en Miranda natuurlijk ook niet) dient Kim haar ontslag in, nadat zij 3 en een half jaar in PI heeft gewerkt.

Serieus, het is toch van de zotten dat Joe, de illegale immigrant, mag blijven werken –dat niet mag op zijn visum- en de personen die (semi) legaal werken ontslag moeten nemen of moeten werken met iemand die hen heeft aangevallen???

Omdat ik alles van begin tot eind heb meegemaakt heb ik mezelf opgegeven als getuige, je had Joe moeten zien, als blikken konden doden…

Het enige waar ik nu dan op hoop is dat Karma haar werk gaat doen, graag zou ik haar een handje helpen…maar ja, wat gebeurt er dan met mijn eigen Karma?

Ik heb nog nooit iemand van mijn facebook verwijderd, maar Joe was de eerste die deze eer heeft gekregen…

Wouter, had je dit einde geraden??

“Until next time”


  • 17 Oktober 2010 - 12:24

    Wouter:

    holy F*ck! Dat had ik inderdaad niet verwacht. hahah Ik dacht dat het gewoon een hufterig manneke was die niet meer gewenst was in PI. Dat hufterige klopt er nog wel aan maar dit..?!! Goed van je dat je dat niet zomaar laat gebeuren en er tussen springt.. Keep us posted..

  • 17 Oktober 2010 - 15:22

    Marli:

    He zus, wat een belevenissen weer. Ik vond het gister toen ik je sms kreeg ook wel even moeilijk. Ik was in Grouw bij een voetbaltoernooi van mijn werk. Had al alcohol op en vergat je uiteindelijk terug te smsen. SORRY SORRY. S'avonds feestje van mam gehad en nog meer alcohol. Nu helemaal brak. Ik bel je binnenkort weer. Hele dikke kus van je Zus, ik hou van je en ik mis soms heel erg maar gelukkig is er de telefoon.

    xxxxxxxxxx

  • 18 Oktober 2010 - 10:24

    Gemma:

    hallo meisje,
    ik heb ook geproost op e nieuwe huis helaas zonder bubbels hahaha
    kus mama

  • 18 Oktober 2010 - 16:06

    Pappa:

    ...wat een boefies daar! Fijn voor je >> die tuin.
    Geniet maar lekkkerrrr het leven is er maar een keer! dikke kus van je vader uit het Fryske landje.

  • 24 Oktober 2010 - 09:46

    Agnes:

    He Mick!
    Gefeliciteerd met je casa!! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Hier is alles goed. Jurre groeit als kool en mijn nieuwe baan is leuk! Liefs uit Zwolle! Agnes

  • 25 Oktober 2010 - 20:34

    Henk Sandra Devennen:

    moi lekker ding ,hopelijk gaat het goed met jou.Met ons 2 gaat het super.
    Geniet van alle leuke vergeet de slechte dingen .Blijf vooral
    kallen met de kurken wij doen het hier wel Veel liefs henk en sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Final Destination?

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2011

Gewoon omdat de tijd vliegt

21 Maart 2011

In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland

02 Maart 2011

Frikandel Speciaal met extra Ui

31 Januari 2011

Januari

08 Januari 2011

December 2010
Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 69415

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: