Saai,saai leven... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu Saai,saai leven... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

Saai,saai leven...

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

20 April 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hullo,
De titel verraadt t eigenlijk al..ondanks dat ik aan de andere kant van de aarbol ben en het hier prachtig is en bladiebla...is het maar saai.
Ik sta op, ik ontbijt, ik ga naar school, ik kom thuis, ik doe huiswerk, ik eet, doe nog wat huiswerk, ga naar bed....en dan begint alles weer opnieuw...

Vooral de eisen hier aan de uni zijn wat anders dan "thuis". Ik heb veel meer les en moet voor elk vak 2 a 3 essays schrijven, van gemiddeld 1500-2000 woorden. En alles heeft de deadline uiteraard in 1 week..heel handig, goede planning. (dus weinig tijd voor het ondernemen van leuke dingen)

Ik heb nu wel weten te regelen dat ik in plaats van een essay mijn BA scriptie kan schrijven, dus dat is weer een zorg minder. Verder volg ik hier 84 punten (90 is het maximum), de meeste mensen doen er 60-65. Aangezien ze hier 360 punten doen voor de BA, komt het erop neer dat ik (hopelijk gaat de RuG daar ook mee accoord) de punten kan delen en dan heb ik ECTS. Wat dan weer als resultaat heeft, zou moeten hebben, dat ik als ik thuis ben mn BA bul kan ophalen...Ik heb dit allemaal naar Hans jansen (studieadviseur) gestuurd en hopelijk hoor ik binnenkort dat ze het eens zijn met me.

Op dit moment heb ik (eindelijk) weer een muziekje aan..(met dank aan Ulli) mijn discman is kapot en de Sony winkel kan niet zoveel doen aangezien ik de bon niet heb, en de Discman in the USA is gekocht. Dat zijn nl 2 verschillende bedrijven. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat dat voor mij, als klant, natuurlijk niet zo werkt. Sony is Sony, waar dan ook. (klant is koning ging hier niet echt op) Maar het argument van de bon kon ik helaas niet tegenspreken. Nu heb ik een claim ingediend bij mijn verzekering met de argumentatie dat mijn discman beschadigd is tijdens mijn reisje op het zuidereiland, wat geen leugen is trouwens. Het is de enige verklaring die ik zelf kan bedenken dat het stomme ding het niet meer doet...nu afwachten wat de verzekering ervan vind. Wel heel vervelend, zonder muziekje is het wel erg stil...:)

En als je dan hardop aan t oefenen bent voor je Maori speech, dan heb je het idee dat iedereen naar je luistert...Die speech ging wel goed, was iets te kort. Had ik wel verwacht maar was bang dat ik door de zenuwen tijd tekort zou krijgen. het ging heel vloeiend dus die extra tijd had ik niet nodig..

Op mn eerste essay/critical analysis voor NZ lit had ik een B+, joepie! Da's weer een aantal procent binnen voor mn eindcijfer.

Hihi, ik had gedacht dat dit een heel kort berichtje zou worden, maar eenmaal aan t typen....

Ik zal jullie verder niet vervelen, ik moet ook echt aan t werk...(procrestination, geweldig woord!)

Liefs

  • 20 April 2005 - 12:55

    Judith:

    he meissie,
    Hoe kan dat nu saai?????Vast niet zo erg als het regenachtige weer hier in haarlem.....Das pas saaaai ;) Welke datum ben je trouwens precies weer terug?
    Liefs Juudje

  • 20 April 2005 - 19:04

    Wouter:

    Zo zie je maar weer.. Eigenlijk is het hier niet zo saai.. Iets word pas saai wanneer het een sleur (stress) word :) Of je nou hier of daar zit.. Het betekend dus eigenlijk dat je gewoon veeeel te weinig vrije tijd hebt om je eens goed te verdiepen in de lokale cultuur. Er moeten dus meer tripjes gemaakt worden en die zijn dan weer niet saai dus heb je het dan weer naar je zin..
    :S of zoiets :D

    Kus en knuff..

  • 20 April 2005 - 19:39

    Gemma:

    Ja , hier is het ook wel eens saai maar dat hoort erbij om daarna weer te kunnen genieten van de leuke dingen die je gaat doen. Ik ben aan het aftellen en dan doen we leuke dingen. kus mamma. enne fijn dat de punten zo goed gaan,sterkte met je studie. doei

  • 20 April 2005 - 23:31

    Auri:

    Mwoeahahahahha! Ik heb hier de tiiiijjjjjjd van mijn leven. iedere dag nieuwe mensen/dingen ontdekken, van de goede kwaliteit van het onderwijs genieten... och... wat is het hier allemaal spannend!.. Convincing enough? I'm guessing: NOT! ff relativeren: jij zit hier tenminste niet in de les met van Hout/Robillard of wat dan ook:D hehehe
    Kuuuhuuus:D *anxiously waiting for new pictures*

  • 21 April 2005 - 11:19

    Die Ulli:

    hey, klar...ist doch selbstverständlich mit dem discman!! you're more than welcome - the old lady from the block should co-operate *muahahaha* ;)

  • 21 April 2005 - 11:20

    Ulli Again:

    well, I mean, old
    !!Ladies!!

  • 21 April 2005 - 22:44

    Micky:

    Ulli is sort of trying to learn Dutch! Hihi. Could you read my message? (Old Ladies...hmpf)

  • 22 April 2005 - 03:10

    Ulülülü:

    well, most parts I could understand...not every single word, but I think, it went ok *hihi*
    so, now I'm waiting for my hair to turn black...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 69494

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: