Met dank aan de Erwtensoep - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu Met dank aan de Erwtensoep - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

Met dank aan de Erwtensoep

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

23 April 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Afgelopen week vond ik een briefje in mijn pigeonhole waarop ik uitgenodigd werd om uit eten te gaan met de andere Internationale Studenten die hadden geholpen met het koken van het internationale eten.

Vrijdag avond zijn we toen met z'n 20-en uit eten gegaan, Ulli en ik waren de enige westerse dames, de rest was aziatisch en dus gingen we naar een Maleisisch (?) restaurant.

Voorgerecht een Roti met banaan (en slagroom?) het was meer een nagerecht, zo zoet was het en het was veeeeel dus ik was al vol voordat het hoofdgerecht kwam.
Ik had natuurlijk geen flauw idee wat ik had besteld en mijn eten was koud! Het voordeel van uit eten gaan met "Natives" was dat zij wisten wat ik aan het eten was en er werd me verteld dat het koud hoorde te zijn...phieuw! Ben ik blij dat ik niet verontwaardigd de serveerster heb geroepen om te melden dat mijn eten koud was...
(hier kan je nog voor 12 dollar een voor-en hoofdgerecht eten...)

Later die avond ben ik voor de verandering maar eens op stap gegaan. In Wellington heb ik nog niet echt "mijn" kroeg weten te vinden, vergelijkbaar met de Kar, Storm en Shadrak. Dus opnieuw "op zoek"
Eerst naar Murphy's (Irish Pub) waar Ulli haar zo geliefde rode cider kon drinken. Ik heb een nieuw drankje ontdenkt, "bourbon coke"..en ik kan het al heel flash bestellen:
A bourbon-coke, single shot, no ice..:) (4 dollar!)

Daarna voor het eerst met Ulli meegegaan naar "valve" een bar waar ze altijd heengaat omdat er een hele hoop metalconcerten zijn...nou is metal niet echt mijn ding, heb er nooit echt aan kunnen wennen maar de bar is het uitproberen waard...
Eenmaal daar bleek dat er punkrock gespeeld werd die avond, 5 dollar entree...fine by me. Ulli bleef buiten dus ik liep terug om haar te halen, komt er een dude aan die zegt;
Oh common girls I'll let you in for free 'cause en toen hoorde ik niet wat ie zei. Maar we mochten in elk geval gratis naar binnen (ja ik was blije nederlander)...

Die dude kwam later nog langsgesjeesd roepend, well enjoy your free show! Euh ja bedankt nog! Maar hij was alweer verdwenen.
Tot Ulli aan mn mouw trekt en zegt: kijk eens wie de zanger is....

Na afloop van hun optreden kwam ie weer even naar ons terug om te vragen wat we ervan vonden en dat we zijn cd maar in Nederland en duitsland moesten gaan promoten....dus bij deze: agentc.co.nz

Met de 2 uur bus naar huis, die we nog bijna misten omdat de asshole buschauffeur zo'n haast had dat ie maar heeel kort stopte.
(en dat terwijl we al een half uur zaten te wachten)
Tijdens het wachten me prima vermaakt met het bekijken van alle rare en dronken mensen. Je weet wel van die dames die op te hoge hakken proberen te lopen maar aan wie je kan zien dat ze dat bijna niet meer kunnen lopen door de blaren/pijn aan voeten. Waarom doen ze zichzelf dat toch aan? En waarom vinden mannen dat toch zo aantrekkelijk? (begrijp er niets van!)

Vandaag heb ik nog niets anders gedaan dan kaarten en dus moet ik nu wel echt aan het werk, want ondanks dat ik een lang weekend heb (Anzac day) probeer ik voordat mn moeder er is alles af te maken....

Knuffel!
(binnenkort nieuwe foto's)

Nieuwsflash:
De eerste alcoholvergiftiging heeft plaastgevonden!?
Hedennacht 06.30 pm werd een van onze bewoners (net 18 ) aangetroffen in een staat van buiten bewustzijn voor de deur van een andere medebewoner.
Na het bellen van de ambulance is hij afgevoerd naar het ziekenhuis aldaar zijn maag werd leeggepompt en hij via een infuus wat gezondere vloeistoffen toegediend kreeg. Later deze dag is hij weer teruggekeerd in Helen Lowry Hall waar hij de rest van de dag in bed heeft doorgebracht en al trillend rond 5 uur een poging tot eten heeft ondernomen....tot op heden is er niets meer van hem vernomen. (waarschijnlijk ligt hij in bed...)

  • 23 April 2005 - 10:11

    Auri:

    Alcoholvergifteging... hoe slecht ben je dan bezig!:(
    What the hell is Anzac day!:|
    Kus!

  • 24 April 2005 - 00:34

    Micky:

    ANZAC= Australian-New Zealand Army Corps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 69496

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: