Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

29 Juni 2005 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Aloha!
Kben nu in Christchurch, zoals jullie kunnen zien. Het is nu woensdag en ik vlieg over twee dagen alweer uit NZ weg en voordat ik weer terug kan komen...
Heel raar idee is het dat mijn tijd hier zo snel voorbij is gegaan.

Kweet nu dat het geen leugen is dat mensen zeggen dat een trimester in het buitenland zijn maar kort is.

We hebben het de afgelopen dagen erg rustig aan gedaan, niet te veel actie gedurende de dag. Reizen en van het ene hostel naar het andere hostel maakt me erg moe en het is dan heel fijn om niets te doen. En het betekend lekker uitslapen omdat je niet om 10 uur hoeft uit te checken.

Zonet hebben we een uurtje op een terrasje gezeten aan het Cathedral Square, waar een straatmuzikant heerlijke muziek maakt. De vorige keer dat we in Cchurch waren was hij er ook en man! Hij heeft een mooie stem.

We hadden nogal wat problemen met het vinden van een goed hostel in CC want op een of andere manier zijn ze allemaal crap. De allereerste keer sliepen we in het crappiest hostel ever! De tweede keer was niet veel beter en dus nu, de derde keer waren we vastbesloten om een beter hostel te vinden, helemaal omdat we hier langer blijven slapen.

Maar we eindigden in Occidental Backpackers, we hadden al betaald en toen werd het ons duidelijk dat ook dit hostel behoorlijk crap was en we wilden eigenlijk niet blijven. Dus ik ben terug gegaan naar de receptie en heb ons geld teruggevraagd, ze gaf ons zonder problemen ons geld terug, maar was wel een beetje pissed off. Ze gaf eerst te weinig geld terug en toen we dat zeiden gaf ze ons nog 20 dollar extra, wat weer te veel was. Dus met 10 dollar winst verlieten we dit hostel. Na het bezoeken van nog 3 of 4 andere vonden we uiteindelijk een hostel dat tot nu toe de beste is in CC. We gaan niet op zoek naar een andere hoor, nee daar hebben we wel even genoeg van.

Vrijdag om 15.25 vlieg ik uit CC naar melbourne waar ik dan een aantal dagen alleen ben voordat Ulli ook komt. Geen probleem, denk dat t ook wel even fijn is lekker alleen te zijn. Ik blijf er in totaal tot de 19de en vlieg dan naar Sydney waar ik nog een week ben en dan..Lekker opwarmen op Bali. Voor de mensen die nu denken Bali? is dat wel slim? Ik zal er voor zorgen dat ik mn bagage goed verzegel zodat er geen drugs ingepropt kunnen worden. (hopelijk)

Ik ga nog even genieten van t weer hier (zonnetje schijnt) en zo..
Spreek jullie snel weer..
Knuffel!

  • 29 Juni 2005 - 02:33

    Ulli:

    huhu,
    ich sitz grad neben dir... ;)

  • 29 Juni 2005 - 17:03

    Wouter:

    Bali?? Das toch van die koffie?? :S :P

    ehhehe geniet er van!

    doei !

  • 29 Juni 2005 - 23:07

    Auri:

    heya girl!!! ben zelf ook toe aan vakantie. ben nu druk bezig met mijn laatste opdrachten voor mijn minor... bah...
    Heb maar een 7 gehaald voo R&R... had een 8.5 voor het inl. mid. eng. lit. tentamen, maar omdat de presentatie meetelt (had ik een 8 voor) heb ik toch een 8 op progress.. kutstreek.. wil een 9, hehehe.
    Ik stuur je binnenkort mijn beloofde email,
    Kus!

  • 30 Juni 2005 - 10:47

    Agnes:

    crappy hostels, dat zou ik niet verwachten van nieuw zeeland, in ieder geval heb je er vast geen kakkerlakken... straks in Bali wel denk ik. In Thailand zat er een keer een enorme slang op de WC. Moest speciaal verwijderd worden. T'is allemaal relatief.. Raar, om vrijdag weg te gaan, neem de omgeving nog maar even in je op.. Dikke zoen, Agnes

  • 30 Juni 2005 - 20:48

    Gemma:

    Het is nu bijna vliegtijd voor jou. Goede reis en we horen weer van je als je in Australië bent.Kus mamma
    en vergeet niet te zwaaien naar dat fijne New Zealand.

  • 02 Juli 2005 - 00:01

    Micky:

    Ik ben veilig aangekomen, ik mis NZ nu al! Kandatnou?
    We zullen zien, hostel is redelijk niet echt heel geweldig ook niet heel slecht. Binnenkort meer, mn geld is op..
    liefs!
    (en bedankt voor de Kiwipluk actie, terug naar Nieuw Zeeland!!!)

  • 02 Juli 2005 - 12:02

    Eva:

    Ha lieve Mick. Wij zijn weer terug van een fantastische vakantie in Griekenland. Was super. Ben nu net klaar met al je verhalen sinds 10 juni nog even door te nemen. Gaaf zeg die dolfijnen. Heel veel plezier de aankomende maand, ik zie je ergens in augustus weer.
    Een hele dikke knuf, ook van mijn man *hihi, klinkt gek he!* eef

  • 02 Juli 2005 - 21:43

    Ruud:

    op ieder behoorlijk vliegveld kan je je koffer laten insealen, kost 1 dollar of zo, indien je je bagage terugkrijgt en de seal is stuk meteen reclameren niet je bagage aannemen ook al zeggen ze het hindert niet dat het stuk is, is niet paranoide maar een zekerheid, en ja opwarmen op Bali lijkt me heerlijk, lekker eten maar pas op voor schoon eten! ofschoon een flinke diarree goed voor de lijn is is het toch niet aan te raden.
    Vooral volop genieten dat moet je doen, loop je benen onder je lijf vandaan, maak van 1 dag twee door de hele tijd buiten rond te hangen, niet op bed gaan liggen in het hotel daar heb je niets aan, geniet er maar van.
    Koud dat Sidney of Australie, hier is het 24 graden en de zon schijnt en gaat het heel erg goed,
    liefs
    je oompie Ruud in LOcombia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 69480

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: