Viiiissssaaaaa(rgh!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Viiiissssaaaaa(rgh!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Viiiissssaaaaa(rgh!)

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

11 Juli 2005 | Australië, Melbourne

Na twee dagen in bed te hebben doorgebracht omdat ik ineens ziek ben geworden waag ik me dan toch weer op de Melbournse straten. Eindelijk kan ik dan dat akelige, veel te dure hostel verlaten. Ik moest zelfs een dag langer blijven omdat ik niet kon lopen van de buikpijn.

We lopen naar de Victoria Market waar Ulli een goedkoop hostel heeft gezien en dat klopt. Het kost slechts 70 dollar per week, dat is de helft van de andere! OKe, oke...zo af en toe komt een vriendelijke kakkerlak je begroeten in de keuken...maar verder lijkt het een redelijk hostel. In elk geval voor het geld dat we er voor betalen. De mensen die er werken zijn vriendelijk. En de Backpackers van een leuker kaliber dan in het andere hostel..

Het hostel heet Bev and Mick's hihi, da's dan toch wel leuk.
Het is onderdeel van een bar, en dus word je elke ochtend begroet door de eerste bierdrinkers aan de bar (10u in de ochtend, de normaalste zaak van de wereld).

Gister zijn we naar de dierentuin geweest, was erg leuk en het was een goede dag ervoor, het was stralend zomerweer! Verder niet zoveel over te vertellen, een dierentuin is een dierentuin.

Na het eten gister kreeg ik weer buikpijn en was erg bang dat het allemaal weer opnieuw zou beginnen, maar het valt mee ik voel me goed vandaag en dat is maar goed ook...

Ik hoorde afgelopen vrijdag voor het eerst dat ik een visum moet hebben om Bali op te mogen, ja heel handig dat ze je dat vertellen als je je ticket boekt, ahum.
Vrijdag was ik dus nog ziek en kon ik niks. Internet op zaterdag vertelde me dat het 3 werkdag duurde om te verwerken maar dat mn paspoort naar Canberra gestuurd moest worden...hmmm dat gaat niet lukken voordat ik vanuit Melbourne vertrek.
Maar er is in Melbourne ook een consulaat waar je heen kan en dus ging ik daar heen.

Op het internet stond een routebeschrijving en wat je nodig had: Paspoort, ingevuld formulier. Dat was t.

Ik kom daar eindelijk aan (na gezoek want de routebeschrijving was blijkbaar op zn indonesisch, klopte niet helemaal...) Blijkt dat aanvragen voor 12.30 moeten, het is dan 12.25...hmmm.
Ik mag mn aanvraag nog doen gelukkig, maar het blijkt dat ik mn itinerary moet inleveren en 2 pasfoto's erbij moet doen. Ja lekker hoor, die heb ik allebei niet. Dus ik mag na de lunch terugkomen. Als een idioot op zoek naar een internetcafe waar ik mn itinerary kan uitprinten en een winkel waar ze foto's maken.

Ik kan het niet helpen dat ik enigszins een deja-vu heb van mijn ervaring met het aanvragen van Renderts visum voor de USA...(rennen door amsterdam, internetcafe's niet te vinden, nog net op tijd bij de ambassade)

Jammer voor mij ben ik helemaal alleen, geen idee waar ik heen moet maar uiteindelijk heb ik alles kunnen vinden. (katsjing! zei overigens de kassa voor de foto's en de printjes) Ik zo snel mogelijk weer terug naar het consulaat want ik weet niet hoe moeilijk ze doen als ik erg laat ben.

(de behandeltijd is nl 5 werkdagen! en dus MOET mijn aanvraag vandaag in behandeling genomen worden want ik vlieg de 19de vanuit Melbourne en daar heb ik mn paspoort voor nodig)

Bezweet kom ik weer aan bij het consulaat, hij zegt ah, ben je er weer en ik geef m mijn papieren, foto's en vliegschema...dat is dan 60 dollar (KATSJING!). Ja, hier is mijn creditcard....eh sorry je moet cash betalen...kreun...en dus kan ik weer naar buiten op zoek naar een ATM. EN die is natuurlijk niet om de hoek. Na 10 minuten vind ik er dan eindelijk een en dus ben ik 20 minuten later weer bij het consulaat met mijn 60 dollar, mijn formulieren, paspoort en foto's...oef!

Geloof me, ik was zo boos op die kerel, had ie niet even kunnen zeggen dat ik cash moest betalen?? En van boosheid kon ik wel janken daar.
Maar zoals ik destijds ook tegen Rendert zei: Hup! je geeft niet op voordat je zeker weet dat het niet meer mogelijk is..

Maar goed, nu loop ik dus in Australie, zonder paspoort want die ligt bij het consulaat te wachten op een mooie plakker die mij toegang tot Bali gaat verschaffen. Over een week weet ik hoe die eruit ziet.

Wel beetje jammer dat het weer zo veel geld moet kosten, daar gaat mn tripje great ocean road...

Oh well, ik ben lekker niet in nederland en dat is het belangrijkste...(hihi)
Al wil ik nog wel naar huis hoor geen zorgen!

dat was t weer voor nu
Love you!
Kus!

  • 11 Juli 2005 - 07:30

    Wouter:

    Sjemig wat een verhaal weer zeg! Heel stoer van je dat je dat toch allemaal maar mooi even voor elkaar krijgt! Waarschijnlijk had ik al 'spaghetti-sliert-ruggegraag' al meteen zoeits gehad van.. Djies wat een gekloot, laat ook maar :D Hoewel je daar natuurlijk wel in een wat andere situatie zit en je MOET dus wel :) (het was geen vakantie toch? Want op vakantie moet ik helemaal niks..

    Hang in there girl! It's over before u know. And before you know you're here again. Dus geniet er lekker van..
    hug

  • 11 Juli 2005 - 20:01

    Gemme:

    Wat een gedoe zeg, altijd hoor je van die stress verhalen, maar wel jammer dat het zoveel kosten moet.Waarom ga je niet van je extra potje de great ocean road doen, mag wel ,je bent er nu en later nooit meer.Volgens mij krijg je anders spijt dat je het niet gedaan hebt. en dat geld komt wel weer.it is only money.
    kus mamma.

  • 11 Juli 2005 - 22:53

    Auri:

    "It's only money".... dat denk ik ieeeeets te vaak... en nu is mijn credit card niet langer mijn beste vriend:( hehehe.
    Niet teveel stressen Micky, anders is het niet leuk meer. Af en toe vloeken lucht wel op:D(ondanks wat de anti-vloek bonden zeggen, hehe)
    Kus!

  • 12 Juli 2005 - 02:32

    Micky:

    Hoe bedoel je geen vakantie??? Ik ben lekker anderhalve maand op vakantie!! :)

  • 13 Juli 2005 - 12:41

    Ruud:

    hallo die lieve micky,
    groetjes uit een zonnig Colombia, heb je al je visum voor Nederland, die duurt 2 weken en kost ongeveer 75 dollar.
    Tegen de tijd dat je teruggaat ben je veel te bruin en spreek je met een vreselijk accent zodat ze aan de grens om je visum gaan vragen,
    liefs Ruud geniet er maar van!!!!!!!!!!!

  • 15 Juli 2005 - 07:21

    Micky:

    Pfff avondje in de kroeg...:)

  • 17 Juli 2005 - 18:13

    Agnes:

    tijd voor een nieuw verhaal voor de trouwe lezers!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 69473

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: