Cultuurshock 7 op de Schaal van Richter - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Micky - WaarBenJij.nu Cultuurshock 7 op de Schaal van Richter - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Micky - WaarBenJij.nu

Cultuurshock 7 op de Schaal van Richter

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

27 Juli 2005 | Indonesië, Kuta

Na een erg gezellige week in Sydney, met Lee en Aidan was het dan toch echt tijd om verder te gaan naar Bali.
Beetje jammer wel, ik was erg "tempted" om langer in Aussie te blijven en verder te reizen met die twee.
(Misschien bestond het vermoeden al..Aidan was wel erg leuk, en de romance had wat mij betreft wel wat langer mogen duren :) )

In Manly, een buitenwijk van Sydney heb ik dan toch stiekem een didgeridoo gekocht. Het is niet zo'n toeristen ding, maar een hele coole, althans dat vind ik. Hopelijk overleeft ie de terugreis, zodat ik m voor jullie kan bespelen.

OP het vliegveld van Bali wisten ze op een of andere manier niet wat een didgeridoo is, en dat terwijl die toeristendingen hier gemaakt worden??? Ze wilden dat ik m uitpakte, maar hij is goed ingepakt in bubblewrap en zo en dus heb ik ze even duidelijk verteld dat ik dat niet van plan was omdat ik m nog via Singapore, Heathrow en Amsterdam mee naar huis moet nemen. Wonder boven wonder mocht ik m ingepakt meenemen van het vliegveld. Mijn Backpack was entjes ingepakt in zn safety-bag dus geen Shapelle perikelen voor mij.

Ik verblijf nu in een hotel, met mn eigen badkamer, of t warm water t doet weet ik nog niet, zal wel niet. En een lekker groot bed. (Het lijkt een beetje op het hotel waar ik met Agnes heb geslapen de laatste nacht in Antalya, kan je je dat nog herinneren?)

Het is uiteraard niet de goedkoopste optie maar het was zo ontzettend warm en ik was zo verbijsterd door de cultuur, ondanks dat ik dacht me voorbereid te hebben...dat ik hier maar voor gekozen heb.

Morgen blijf ik ook nog hier en dan ga ik naar Levina (Lebina uitgesproken) eens kijken hoe dat werkt met van die lokale bussen compleet met kippen en hele families op het dak :)

Het eten is hier belachelijk goedkoop, dus dat is weer een plus. Malaria blijkt hier niet voor te komen, hele opluchting want ik had er niet aan gedacht om op tijd met die hele dure tabletten te beginnen.
Maar goed ze hebben dan wel weer een of andere gevaarlijke koorts die je oploopt door muskieten, en mijn bed heeft geen muskietennet...maar heb wel anti-muggenspul, hopelijk werkt dat.

Soms denk ik wel eens dat het makkelijker was als ik een kerel zou zijn ipv een blonde dame, echt hoor als vliegen op...
Hier in een mini internet cafe staat zo'n schattig meisje me constant aan te staren...

En weet je hoe ze hier diarree noemen? Bali Belly, kan onvermijdelijk zijn dus we zien wel hoe t met mij afloopt...

Oke,
dat was t weer, binnenkort weer meer!
Love you!
(mn landkaart kon ik niet aanpassen omdat deze computer pop-ups blokt)

  • 27 Juli 2005 - 14:15

    Bert:

    Bali, mmm, ben nog steeds jaloers...
    En ken je vader Jacob al op je didgeridoo??? ;)

    Veel plezier nog!

  • 28 Juli 2005 - 07:38

    Ulli:

    hoi, greetings from auckland!! how's bali (too lazy to read it all, sorry ;))

  • 28 Juli 2005 - 12:22

    Gemma:

    Het klinkt weer erg geweldig.Lekker zeker zo'n groot bed zonder slaapgeluiden van anderen of mis je het misschien wel? Ik ben blij dat alles voorspoedig verloopt.en ben benieuwd naar nog meer leuke verhalen. Ik ga vandaag naar PP helpen met zijn huisje en vakantie vieren met de boot we maken een werk vakantie. van alles wat. Ik ben dus alleen mobiel bereikbaar en tel de dagen af van je thuiskomst. Vandaag is het hier tropisch warm.kunnen we even proeven aan het weer bij jou. kus mamma ik hou van je.

  • 28 Juli 2005 - 13:25

    Wouter:

    soow! Knal! Nieuw kleurtje? :)
    Wat weer een spannende verhalen! Keep em coming.. Hope you don't get no Bali Belly...

  • 29 Juli 2005 - 12:07

    Agnes:

    Haii, daar ben je dan. Raar zeker. Nog een traantje weggepinkt bij het afscheid? Help me eens met verdere details van ons hotel in Antalya.. He, ehm, je weet van de vogelgriep he? Gaat niet zo lekker in Indonesie dus pas maar op met die kippen op het dak (serieus!) Liefs Agnes

  • 01 Augustus 2005 - 19:01

    Auri:

    Heya!!! Ben net terug van een gehuchtje in Zuid Frankrijk (ooooh, wat was het mooi).. maar geen internet dus:D Hoe zit het met de muggen en de Bali Belly?
    KUSSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 69475

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: