Powderfinger en Silverchair - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu Powderfinger en Silverchair - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

Powderfinger en Silverchair

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

18 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Nadat ik al anderhalve maand geleden mn kaartje had gekocht, was het dan eindelijk 16 oktober!

Eindelijk dan toch Silverchair zien terwijl ik in Nieuw Zeeland ben! Yay!

Het concert begon al vrij vroeg, om 18.55. De deuren open om 1800. En dus ben ik rustig op weg gegaan en kwam bij het westpac centre aan om 10 voor 6. Ik had verwacht dat er een behoorlijke rij zou zijn, maar nee slechts een man of 20 die aan t wachten waren.
Binnen moesten we nog 40 minuten wachten voor we de zaal in konden. Grappig dat je bij een concert altijd een gevoel van saamhorigheid krijgt!

Toen de deuren eenmaal open gingen kon ik rustig doorlopen naar het podium en stond ik, zonder enig probleem, geen ge-ren, geen geduw en getrek, helemaal vooraan! Tegen t hek, de eerste rij! Niet te geloven, hoe kan dat nou?

Het is me nog nooit gelukt om bij een concert helemaal vooraan te staan. Echt super!
Ik was alleen -omdat ik nog steeds niemand ken hier- maar vond t niet erg, ik wilde Silverchair voor geen goud missen!
Naast mij stond een stel en het meisje bood me aan om mn plek bezet te houden als ik naar de wc moest of wat drinken wilde halen. Erg prettig, dus heb gelukkig nog wel een flesje water kunnen halen.
Het was een dubbel concert van Powderfinger -ook n australische band, Rendert had me over hen verteld- en Silverchair dus het zou minimaal 3 uur duren. Toch prettig als je dan wat drinken hebt.

Het voorprogramma -ja dat was er ook nog- was Opshop, een Nieuw Zeelandse band. Ze waren wel ok, maar ze kwamen een beetje onvriendelijk over.
Daarna Powderfinger, ik was vergeten hun muziek te downloaden dus kende 1 of 2 nummers, meer niet. Maar moet zeggen dat t een leuke band was, leuke muziek en goede sfeer op t podium.

En daarna was dan eindelijk de beurt aan Silverchair! Het was echt super geweldig. Daniel Johns is ten eerste niet vervelend om naar te kijken -die mag wel bij mij een beschuitje komen eten!- en is super muzikaal. Hij heeft een groot bereik in zn stem en speelt gitaar met zn tanden...

Ik werd natuurlijk constant geplet omdat ik tegen t hek stond maar ach, dat hoort erbij. De jongen die achter me stond heeft op een gegeven moment het hek vastgepakt -met zn armen om mij heen- zodat ie afstand kon houden tussen mij en hem. Omdat het werkte heb ik het maar zo gelaten, het was alleen een beetje vreemd om de armen van iemand die je helemaal niet kent om je heen te hebben...

Tijdens Powderfinger was er een dude die vol tegen me aangeleunde. Heel vervelend, het is niet erg als iemand tegen je aanstoot of zo tijdens een concert maar deze kerel vond het nodig om met zn volledige lijf tegen me aan te hangen. Op een gegeven moment heb ik me omgedraaid en vroeg m wat zn probleem was en of ie wat naar achter kon gaan. Hij keek me met lege ogen aan en reageerde niet.
Na 5 minuten heb ik me weer omgedraaid naar hem omdat ik echt pissig aan t worden was en toen kwam de beveiliging naar me toe om me bij te staan! De reactie van een jongen schuin achter me was om zijn schouder tussen mij en die vervelende kerel te doen en de jongen van het stel naast me deed zn linkerhand om mijn schouder zodat ze me met zn tweeen afschermden van die rare kerel.
How cool is that? Echt super!

Ik heb foto's gemaakt, ze zijn niet heel duidelijk omdat er teveel licht was maar zal er een paar plaatsen. Kheb ook een filmpje gemaakt terwijl ze -eindelijk!- Freak speelden maar het geluid is niet erg best.

Oke dan nog een kleine update omtrent het werk en christchurch.
Ik heb afgelopen maandag mondeling mijn ontslag ingediend. De officiele brief moet nog maar moet nog even met iemand over vakantie uren praten.
Ik vond t wel een beetje eng om dit bekend te maken maar ook dit keer waren ze verbazingwekkend meedenkend.
Moya was helemaal niet verbaasd dat ik ontslag nam -en dat was het natuurlijk ook niet- en heeft me uitgelegd wat ik precies moest doen.
Daarna kwam Trish naar me toe om me een soort snuffelstage aan te bieden als Youth Justice Field Social Worker..Ik kan dan een week meekijken met een FSW om te kijken of ik dat wat vind. In principe kan ik dat overal doen en hoef je ook niet onregelmatig te werken. Je verdient minder omdat je geen toeslag krijgt maar geld is in die zin niet belangrijk. Een hele opluchting mag ik wel zeggen.

19 december -of eerder ivm vakantiedagen-is in elk geval mn laatste werkdag zodat ik vrij ben wanneer mn moeder hier is.
Ik kan waarschijnlijk/hopelijk ook vrij nemen op 13 en 14 december als Dineke en Robin hier zijn. Kan ik ze in elk geval ophalen van t vliegveld!

Ik voel me opgelucht dat ik deze beslissing heb genomen en in januari weg kan uit Christchurch! Yay!

Oh ik vergeet nog wat..ik hoor nl de kettingzaag...
Kom ik gister thuis, is er een boom omgewaaid tijdens de harde wind die we gister hadden!! Heel bizar gezicht. Met gevolg dat ik niet met de auto bij mijn huis kon komen. Gelukkig heeft de boom het huisje naast me net gemist, volgens mij hebben mijn buren geen schade..en gelukkig ook mijn huisje nog heel :)

tis weer een heel verhaal geworden :) Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en mailtjes!
Oh BTW ik heb geen skype Marloes, ik gebruik altijd MSN om te bellen, dat werkt ook prima.

Knuffel!

  • 17 Oktober 2007 - 21:48

    Auri:

    was the guy cute? did you ask for a number???
    happy to hear you're feeling better! You had me pretty worried there.. I hope work remains a little calmer for the next few months..
    love ya!!

  • 18 Oktober 2007 - 06:41

    Sietske:

    leuk een platte boom in je tuin....
    ben inmiddels nog meer verkouden dan gisteren....maar ga braaf werken.
    xs

  • 18 Oktober 2007 - 07:22

    Nine:

    He Micks, erg tof hoor van Silverchair! En wat een heerlijk dat er zo veel mensen zijn die zo goed om denken! Echt!

    Knap van je dat je de knoop hebt doorgehakt om ontslag te nemen. Een baan is leuk, en kanp dat je zo snel wat gevonden hed, maar je moet zelf ook gelukkig blijven: blijf trouw aan jezelf, no matter what! En wat leuk en fijn dat je moeder je op komt zoeken. Is ze er ook nog met kerst enzo? Zou ook wel gezellig zijn!

    Hier alles goed, het weer wordt guurder, maarja da's herfst he? Jij gaat lekker de zomer in. Hopelijk brengt het veel moois mee!
    Knuf Nine

  • 18 Oktober 2007 - 10:06

    Wouter:

    Hi Micks, fijns om te horen dat men op je werk zo met je meeleeft. Uiteraard doen wij hier in NL dat ook. Ik ben heel hard voor je aan het duimen dat je straks een plekje vindt waar je je wel gelukkig voelt.
    Eens even downloaden dat Silverchair. Kijken of dat iets voor mij is.

    Knuffel!

  • 18 Oktober 2007 - 11:30

    Gemma:

    Hallo meisje, fijn dat het goed met je gaat. Ik was boodschappen aan het doen voor mijn verjaardag.Ik dacht kom even sneupen in mijn favoriete kledingwinkel in Gorredijk en ik heb een hele leuke rok met bijpassend truitje en vest gekocht.Ik doe het morgen aan en zal even showen voor de webcam.altijd een goed gevoel als je leuk kunt slagen. we spreken elkaar weer.anders wordt dit weer een heel verhaal.
    dikke kus van je mama.Ik hou van je.
    PS NIEUWE AUTO?? haha.

  • 18 Oktober 2007 - 12:28

    Judith L:

    Hey Micky, klinkt leuk allemaal. Ook goed dat je je ontslag hebt doorgezet. Liefs, Judith

  • 18 Oktober 2007 - 14:23

    Esther:

    Tof zeg, dat je zo naar voren kon lopen bij het concert, zouden ze hier ook zo moeten regelen (in elk geval dat IK rustig naar voren kan lopen ha,ha)

    Ook fijn dat ze zo goed reageren op je werk, kun je daar tenminste rustig over zijn. Straks eerst maar genieten van je moeder en dan weer met frisse moed een nieuwe plek uitproberen.

    Je huisje wordt al steeds meer mijn huisje, ik voel me al aardig thuis hier, aardige buren ook.
    Nou, zet hem op nog even en een dikke kus (vanuit een steeds koudere Nederland, brrrr)

  • 18 Oktober 2007 - 14:24

    Esther:

    koudere!? ;-)

  • 18 Oktober 2007 - 15:14

    Agnes:

    he Mick, leuke verhalen, stoer dat je alleen naar het concert bent gegaan! Goed bezig. Nou, dat gaat soepeltjes, zo'n snuffelstage, kan je dan straks zo weer ergens tussen rollen?
    Hoe is het weer daar? En voel je je wel lekker in je huis?
    Liefs Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 69485

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: