En toen was het November - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu En toen was het November - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

En toen was het November

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

02 November 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Allereerst: Bedankt Wiejanda en Anne Marie voor jullie lieve kaartje!
Het kaartje met daarop de Grote Markt en mijn vertrouwde Martinitoren veroorzaakte acute heimwee...eerlijk, de tranen sprongen me in mn ogen...dus na even met weemoed aan Groningen gedacht te hebben heb ik t kaartje aan mn deur geplakt zodat ik elke dag van het uitzicht kan genieten :)

Op mn werk gaat t nog steeds goed, omdat ik caseworker ben heb ik wat andere taken dan alleen het werken op de vloer om het maar even een naam te geven. Best lastig om je werk goed te doen terwijl er bijna altijd 10 jongeren zijn die altijd aandacht nodig hebben. Daarnaast werd mijn mentorkindje in de afgelopen 2/3 weken 2 keer "verbannen" naar de secure unit omdat ie weer stomme dingen aan t uithalen was. Maar goed, ik doe mijn best, meer kan ik niet.

Ook de afgelopen weken een aantal heftige codes meegemaakt. Afgelopen zondag een Code Orange weer voor dezelfde jongere als waarvoor de vorige keer een Code Red werd afgeroepen. Dit keer was ie iets minder opgefokt, maar nog steeds tot ernstige dingen in staat. Hij liep gewapend met een stoel op een gegeven moment naar de keuken -die we stom genoeg niet hadden afgesloten, oeps- en liep doodkalm naar de bijna-kokend-water-kraan, vulde een limonadekan met kokend water...hmmm. Ik stond gezellig de deur dicht te houden terwijl ik een korte broek aanhad...met gevolg dat ik uiteindelijk in een halve spagaat met 1 been ter hoogte van een halve meter op de deur en de ander een halve meter van de deur op de vloer stond. Lang leve Body Balance!! Terwijl we met zn drieen de deur dichthielden zegt mn collega: "Micky, since we may get seriously hurt soon I'd like to ask you if you want to marry me?" Eum..hm? Dus ik zeg: Eum..no..but..thanks for asking :) -altijd goed wat humor tijdens stressvolle situaties-

Uiteindelijk is de politie gebeld die bij aankomst de Pepperspray liet zien aan onze jongere die abrupt al zn wapens in de wasbak legde, op de grond ging liggen met zn armen op zn hoofd...he, hadden wij maar Pepperspray, werkte als een trein! Iedereen is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Ik ben afgelopen woensdag voor het eerst naar "Doris" geweest. Doris is een "wij gaan samen uit eten" clubje dat elke woensdag ergens een restaurant uitprobeert. Het is ontstaan via internet toen iemand op zoek was naar een manier om meer mensen te leren kennen -blijkbaar een veel voorkomend probleem-. Mijn twee collega's gaan er ook altijd heen en gelukkig zijn het twee dames waar ik erg goed mee overweg kan. Het was erg gezellig en dus ga ik de volgende keer weer naar Doris (onder die naam wordt er altijd een tafel gereserveerd)..

Morgen ga ik samen met Robin en zijn vriend White Water Raften. Ik had het erover met Robin dat ik t eens gedaan had in Queenstown maar dat ik t eigenlijk heel saai vond..en dus gaan we dit keer op een andere rivier Raften. Hopelijk kom ik heelhuids uit de boot hihihihi..
Morgen rij ik dus vroeg weg richting ergens -weet de naam niet meer- ontmoet Robin en vriend daar en blijf dan 's nachts bij Robin slapen. (kan er tenminste gedronken worden :) )

Mmmm over drank gesproken...hoogste tijd voor een glas Bourbon and Coke I reckon :)

Syl en Pat: ik heb jullie inmiddels 7 keer (eigenlijk 14 keer, 2x per poging)geprobeerd te bellen en baal er stevig van dat ik jullie steeds niet te pakken kan krijgen. Blijf eens thuis!

Lieve allemaal,
het wordt tijd voor drank, douche en dan bedje..
Kus!

  • 02 November 2007 - 08:23

    Micky:

    oh ja, het wordt zomer!! Lekker warm dus en elke dag na t douchen Zonnebrandcreme factor 30+

  • 02 November 2007 - 08:26

    Sietske:

    hahahahahahaa, ik vind dat echt leuke humor, vind het wel iets voor een politieserie. sta je daar in de spagaat (idd, zeer goed die bodybalance!). altijd goed om te relativeren......
    voorzichtig met die boot en dat water en alle andere gevaarlijk dingen!
    en het is hier heel vroeg hoor, getverderrie bourbon, meer het moment voor thee en een beschuitje. zit je aan de andere kant van de wereld of zo?
    xs

  • 02 November 2007 - 08:31

    Harry En Corney:

    Als je behoefte hebt aan de Martinitoorn lieverd dan breken wij em wel even af en brengen e.a. langs en bouwen het weer op in je achtertuin. Als we er dan toch zijn dan drinken we gelijk even een Nieuw Zeelands biertje mee !! Pas goed op jezelf > Girlpower

    gr. Harry En Corney

  • 02 November 2007 - 14:52

    Judith L:

    Hey Micky, wat een spannend bestaan heb jij toch. Ik heb in het onderwijs ook wel eens met lastige leerlingen te maken, maar dat is vergeleken bij jouw werk een peuleschilletje. ;) Hoop dat alles goed met je is en je niet al teveel heimwee hebt. Heel veel liefs, Judith

  • 02 November 2007 - 17:31

    Gemma,:

    Hallo meisje wat leuk dat we aan het aftellen zijn. Voor wie het nog niet weet.... ik vertrek over 46 dagen naar Micky en kom daar over 48 dagen aan . we maken al veel plannen. Fijn voot je dat je Doris hebt gevonden. Geniet ervan. dikke kus mama,ik hou van je.

  • 02 November 2007 - 21:58

    Gelkinghe:

    Voor nog meer weemoed en Martinitorens: zie Gelkinghe!

  • 04 November 2007 - 09:57

    Wouter:

    jeuujj Ik wil ook raften :)
    Zo tussen de regels door lees ik dat je je al wat meer vermaakt en je betwer voelt dan tijdens de vorige berichten. Goed om te lezen.
    Dikke knuffel!

  • 04 November 2007 - 09:57

    Wouter:

    oh ja, ik wil ook zomer !! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 69487

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: