En toen was ik weer alleen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu En toen was ik weer alleen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

En toen was ik weer alleen

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

13 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het is vandaag zondag, 12 Januari 2008 en smoorheet! Gister was het 34 graden (in de schaduw) vandaag 28...Jaloezie is heel normaal hoor ;)

Inmiddels in mn moeder alweer een paar dagen weg, de 3 weken dat ze hier was zijn voorbij gevlogen!
Micky is weer alleen in Nieuw Zeeland. Ik had t er laatst over met Martin en die zei dat ie misschien wel terug gaat ooit naar NZ, maar niet alleen. En dat geldt voor mij ook. Het avontuur alleen beleven heeft zn voor- maar helaas ook zn nadelen.

Mamma en ik hebben samen ongeveer 2300 km gereisd over het zuidereiland. We zijn begonnen met Walviskijken in Kaikoura, dit keer met prachtig mooi weer. Helaas maar 1 walvis, maar wel n mooie :) Ook hebben we de Common Dolphin gezien die blijkbaar behoorlijk zeldaam is. Oh, als je een plastic zak ziet op t strand...neem mee en doe in de prullenbak! Het is nl doodsoorzaak nr 1 voor dolfijnen en zeehonden!

We hebben de eerste nacht in Peddalers Rest geslapen. Daar ben ik 2 keer eerder geweest samen met Ulli. Het was nog net zo mooi als de eerste keren!
Daarna zijn we naar Blenheim gegaan waar we op een klein campinkje hebben geslapen. De volgende ochtend was mijn verjaardag, vlak voor het ontbijt was mn moeder ineens verdwenen? Komt ze teruggelopen met een chocoladetaart met verjaardagskaarsje!
Had de mw van de camping voor me gebakken gedurende de nacht! Echt super! Maakte toch dat ik me echt jarig voelde! Ik heb van mn moeder een lekkere parfum gekregen voor mn verjaardag, dus ik ruik heeeeerlijk :)

Die ochtend (na de taart)zijn we gaan kayakken op een van de Marlborough Sounds, bijzonder hoor op mn verjaardag!

Daarna zijn we naar Nelson gegaan, nou om daar een kampeerplaats te vinden was regelrechte hel!
Heen-en weer rijden op zoek naar een onvindbare camping. Op een gegeven moment was ik poepie chagerijnig! Maar uiteindelijk wel gevonden. (na 2x vragen)
Uiteraard voor mn verjaardag uit eten in een steengrill restaurant. Daarna teruggelopen naar de camping, allebei een beetje tipsy van de wijn :)

Zo, dat waren de eerste paar dagen! Wordt vervolgd!
--------------
Ik heb hier nu nog een week te gaan..zonder auto!! Inconvenient!!
Kheb mn auto vrijdag verkocht (en mn bed ook, hihihi). Twas toch wel moeilijk om afscheid te nemen van mn trouwe kameraadje die zn werk zo goed heeft gedaan het laatste half jaar. Hopelijk heeft ie nu een nieuw, goed thuis waar voor m wordt gezorgd...

Volgende update volgt binnenkort met de volgende belevenissen van mij en mn moeder :)
Dan weet je vast waar t over zal gaan..

Tot gauw
xx

  • 13 Januari 2008 - 09:59

    Nine:

    Jeetje Micky,nog een week zonder auto te gaan... Betekent dat dat je dan de oversteek naar Tasmanie maakt? Spannend hoor! Klinkt alsof je een mooie tijd met je mams hebt gehad! Fijn voor jullie. xx


  • 13 Januari 2008 - 10:10

    Theo:

    fijn dat het zo gezellig is geweest met je moeder. Natuurlijk heb ik al heel wat gehoord van haar. Leuk! Nu de volgende stappen, veel geluk in dit nieuwe levensjaar.
    Pappa.

  • 13 Januari 2008 - 10:13

    Wouter:

    Wouw Micks, ik weet nou niet af jaloezie het juiste woord is maar stiekem benijd ik jouw stoere tripjes wel hoor. Wat een geweldig mooie herinneringen ben je nu allemaal aan het 'oplopen'.

    En echt superlief van je moeder dat ze die taart voor je had geregeld. Helemaal te gek.

    Over zonder auto gesproken. Nog 2 week en dan moet ik die van mij ook inleveren :'( boehoeee (nieuwe baan) Dus ook ik ben nu naarstig op zoek naar een nieuwe.

    Hoe slaap je nu dan zonder bed? Op de bank? :D hahaha

    Blijf genieten Micky, voor je het weet is het weer voorbij. Althans ik hoop je nog es weer te zien hier in NL. En anders kom ik je daar opzoeken, dat lijkt me achteraf gezien een beter plan:)

    knuffel


  • 13 Januari 2008 - 11:14

    Gemma:

    Hallo meisje, ja alleen is maar alleen hè, Ik mis ook onze gezelligheid en de heerlijke bakken koffie elke morgen op een ander terrasje.
    Nog even en dan vlieg je al weer weg uit dat mooie Nieuw Zeeland. Dus nog even een paar dagen genieten . Mijn bruin spoelt weg door het doucheputje jammer.
    Ik hou van je Kus mama.

  • 13 Januari 2008 - 11:34

    Sietske:

    uuuh slaap je dan nu op de grond offe?? klinkt als een leuke trip die jullie gemaakt hebben!! en dan hup, in het vliegtuig voor deel twee, toch? nou, ik ga weer verder met relaxte zondag, zometeen lekker bij aeron achterop de motor (weet je dat eigenlijk wel???)naar het strand...
    xxs!

  • 13 Januari 2008 - 12:32

    Judith L:

    Hi Micky, ja het mooie weer daar maakt ons wel een beetje jaloers...Hehe. Maar goed, het is je van harte gegund hoor. Uh, je hebt je bed verkocht??? Slaap je nu op de bank dan? Dikke kus, Judith en Mart

  • 13 Januari 2008 - 19:24

    Agnes:

    Hoi Mick,
    Ik ben benieuwd wat je plannen nu zijn. Leuke weken heb je gehad en de vakantie gaat nog even door! Ik herken je punt over alleen is maar alleen, samen dingen beleven is juist zo leuk! Ik hoop deze zomer naar Mexico te gaan, lijkt me ook heel mooi,
    Liefs Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 69492

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: