Update 3 -bij gebrek aan betere titel- - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu Update 3 -bij gebrek aan betere titel- - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

Update 3 -bij gebrek aan betere titel-

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

15 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Oke...volgende update!
Kwam tot de conclusie dat ik de volgorde niet helemaal goed had...eerst kwam Punakaiki met de Pancake rocks en daarna pas Hokitika..ach ja..

Maar goed, na Hokitika zijn we op weg gegaan richting de Gletjsers. De weg erheen is niet lang in kilometers, maar wel in tijd. We hadden elkaar van te voren beloofd om niet te lang in de auto te zitten elke dag. En dus zijn we gestopt op een DOC camping (Department Of Conservation). Een prachtig rustige camping grenzend aan n meer met alleen de basis benodigdheden: kraan en wc -een gat in de grond eigenlijk- Dus mn moeder had bedacht om de volgende ochtend in het meer te springen als vervanging van de ontbrekende douche.. pas toen we onderweg waren de volgende ochtend kwam ik tot de conclusie dat ze dat stiekem toch niet had gedaan -was nl behoorlijk koud-.

Vervolgens hebben we de Frans Josef Glacier bezocht. Helaas konden we -vanwege de weersomstandigheden- niet helemaal naar de gletsjer lopen zonder gids. Maar ook van een afstand blijft het indrukwekkend.
Mn moeder zei op een gegeven moment: he hadden we maar een plastic zakje bij ons, dan konden we een stuk ijs meenemen, voor in de Koelbox.
En wat had Micky in haar broekzak? (vraag niet waarom) Plastic zakje! En dus terug naar de auto met een stuk ijs in m'n tas hihihi.

Jammer dat ik de foto's niet op mn computer heb-->mamma, kan je wat toepasselijke foto's toemailen?

Deze dag hebben we -als ik t goed heb onthouden- iets langer dan gebruikelijk in de auto gezeten. (Wel met stops natuurlijk.) Omdat we door wilden rijden naar Wanaka.
Lake Wanaka is een enorm meer, prachtig blauw en heel bekend in Nieuw Zeeland.

De camping waar we op hebben geslapen was niet heel bijzonder, het heette lakeside, maar het meer grensde niet echt aan de camping.
M'n telefoon was natuurlijk inmiddels leeg en dus had ik stroom nodig. Die ben ik gaan vragen aan de buren in de aangrenzende caravan. Vonden ze geen probleem en waren direct heel vriendelijk en kletsten de oren van mn hoofd :)

Na Wanaka wilden we naar Queenstown om daar oud en nieuw te vieren. Oud en nieuw is niet zo'n groot gebeuren hier in NZ. Ze steken bijvoorbeeld meestal geen vuurwerk af. Dat doen ze 4 of 5 november (kweet niet meer welke van de 2) met Guy Fawkes. Heeft te maken met een bombardement van het parlement in Frankrijk door een engelsman en dat herdenken ze hier -typisch voorbeeld van klok en klepel hier-

In queenstown was het een grote, absurde chaos. Volgens mij was de helft van het zuidereiland in queenstown voor het oud en nieuw feest. Er was werkelijk nergens een plek om te kamperen.
Dus zijn we maar doorgereden met het plan om dan ergens op de weg naar Dunedin een camping te vinden....

....wordt vervolgd...

• 16 Januari 2008 - 14:52

WaarBenJij.Nu Helpde:

Beste Micky, bedankt voor de spam melding. We hebben de anti-spammaatregelen aangepast. Hopelijk heeft dit het gewenste effect. Je kunt de spamreacties wat ons betreft verwijderen.
    Groet,
    Jasper