Ge-spamd! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu Ge-spamd! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Micky - WaarBenJij.nu

Ge-spamd!

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

16 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dammit! Wat een stelletje eikels zeg, beetje mn dagboek spammen! Ik ga ze er zeker afgooien, maar heb eerst de mensen van waarbenjij.nu gemeld dat ik spam heb, wie weet kunnen ze er wat mee.
Dus maw, zie je spam (in de reacties) niet reageren en vooral NEGEREN!

Na deze mededeling gaan we terug naar 31Dec..mamma en micky op zoek naar een camping voor oudjaarsavond...richting Dunedin dus...
Dat "even camping" zoeken was wel wat makkelijker gezegd dan gedaan..De eerste plaats waar we langsreden had geen camping, althans geen camping die op een bord stond aangegeven.
Toen kwam Cromwell, daar was wel een camping maar dat was een hele grote en dat vonden wij niet leuk genoeg -ja het oog wil ook wat, niet alleen een stuk gras tussen de caravans-. Dus verder door richting Alexandra. Voordat we in Alexandra aankwamen kwamen we langs Clyde. Daar zit een enorme dam voor stroom, we hoopten dat we daar konden camperen. En dus hebben we t gevraagd aan iemand die daar aan t vissen was -of zo- en hij zei dat t wel kon, dat t niet mocht maar dat we dan gewoon moesten wachten tot laat in de middag. Tja...ook niet ideaal.

Er was ook een camping dus daar zijn we heen gereden, was redelijk maar...vol. Geen plek voor onze tent. Uiteindelijk doorgereden naar Alexandra waar we naar de I-site -vvv- zijn gegaan. Ook in Alexandra waren geen campeerplaatsen, alles VOL! Oh jee. Niet over nagedacht...dus gevraagd wat we konden doen, waar we heen konden. Of er ergens een DOC camping was of zo of dat we ergens wild konden camperen. De dame van de I-site wist een camping op de grond van de electra mensen in..clyde...
Zij voor ons gebeld, er was nog plek..Yay! voor $2.50 per volwassene. Okidoki, dus wij erheen, komen we op een kampeerplek naast een kabbelend beekje -ja, ja de oud en nieuw foto!- erg rustig en dus daar gebleven.

Naast ons stonden 3 meisjes uit Frankrijk die een jaar in Nieuw zeeland aan t rondreizen waren met een camping.
Aan onze andere kant bleken twee jongens te staan uit Dunedin, die -zoals jongeren uit nieuw zeeland horen te doen- ontzettend dronken werden. Zo erg dat ze bijna niet meer op hun benen konden staan. De auto waar ze mee waren bleek oververhit te raken omdat de pomp t niet meer deed. Het viel me toen ook op dat de bumper met een touwtje aan de rest van de auto vastzat...hmmm.
-Deja Vu van mn werk kan ik wel zeggen-

Maar goed, ze gingen richting stad -of beter dorp- lopend, dat was ongeveer 45 minuten lopen...na 15 minuten waren ze terug, rondrommelend in hun auto. Mn moeder en ik hebben t er even kort over gehad, het leek er nl op dat ze weg zouden rijden. Terwijl ze probeerden te starten -accu waarschijnlijk leeg- ben ik erheen gelopen om te vragen wat ze aan t doen waren, en dat ik ze echt niet in deze staat zou laten rijden.
Het antwoord was "op zoek naar aansteker" -niet geloofwaardig omdat ze de hele avond de mijne kwamen lenen- en "we waren de autosleutels kwijt" eum, ja hele goede antwoorden. NOT. Maar goed, ze konden toch niet weg, en gingen uiteindelijk toch maar weer lopen.

Oh ja, nog vergeten: We zijn voor oudjaarsavond gaan eten in het dorp. Heerlijk gegeten, maar toch een nare nasmaak. Volgens de serveersters waren alle tafels -behalve 1- gereserveerd. Ik heb nog twee keer geprobeerd een kleinere tafel te krijgen, maar dat kon niet. Echter, toen er andere mensen kwamen, kon het wel en langzaam verdwenen de kaartjes met "gereserveerd" van de tafels. -van de 8 tafels binnen waren er 3 bezet om half 9 terwijl de keuken om 9 uur dichtging- gereserveerd? My Ass!

Oud en nieuw was een beetje vreemd, we waren inmiddels gewend om rond 10uur half 11 naar bed te gaan, maar nu moesten we natuurlijk wachten tot 12 uur. Ondanks dat t zomer is, is het 's avonds nog best frisjes en tot die tijd buiten...maar goed, lang leve de Fleece deken die we met zn tweeen hebben gedeeld om warm te blijven.
We wisten niet zeker wanneer het precies 12 uur was -geen tvklok die aftelde- en dus zijn we op een gegeven moment zelf maar gaan aftellen. En toen foto's gemaakt met de sterretjes!

Niet te geloven, 1 dag en dan zoveel te vertellen!?
morgen weer verder!
----------------

• 16 Januari 2008 - 14:18

Gemma:

ik zal je foto's sturen die had je natuurlijk allang kunnen hebben toen ik er was. hou van je en jammer van de .....Ik mag het woord niet gebruiken .....Leuk verhaal, dat wel.