Planet Inn Backpackers: het natste, meest tochtige - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu Planet Inn Backpackers: het natste, meest tochtige - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

Planet Inn Backpackers: het natste, meest tochtige

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

08 Juli 2010 | Australië, Perth

Gaten in de muur, gaten in het dak, de douche die niet warm blijft maar van temperatuur verandert bij gebruik van wc of kraan. De bedbugs die van kamer naar kamer verhuizen zodra er een bedbug bom wordt gebruikt. Je ziet ze door de gang marcheren, kleine beestjes met een rugzakje op hun rug op weg naar de volgende kamer.

Regelmatig valt de stroom uit omdat de stoppen doorslaan, alle heaters zorgen voor een power overload en vervolgens is het een minuut donker.
Gister had mijn kant van het hostel helemaal geen stroom meer, niet fijn want het was maar 3 graden buiten. De nieuwe eigenaar van het hostel was vergeten om zich aan te melden bij de Australische Nuon, Essent of zoiets. 14 uur geen stroom, reden genoeg om korting te vragen?

Gelukkig had de andere helft van het hostel wel stroom –twee huizen, twee aansluitingen- dus met een verlengsnoer werd er voor een beetje licht gezorgd in de douches en de gang. De rest van de gang werd verlicht met waxinelichtjes op borden en schaaltjes. Best romantisch..
Helaas werken ook de rook/brandmelders op stroom ipv batterijen en in een aantal kamers ging dus het brandalarm af om te waarschuwen dat er geen stroom was.

Gister vroeg George –iemand die hier werkt- of ik zin had om mee te gaan naar een flat waar ze een gym, spa en sauna hebben. Hij werkt daar als manusje van alles en gebruikt daar af en toe de sauna. Lekker in de sauna zitten bij gebrek aan natuurlijke warmte en het uitzweten van alle overtollige alcohol, natuurlijk wil je mee.

Het complex bleek erg mooi met een binnentuin, een prachtig zwembad met palmbomen eromheen, een droge sauna, gymzaaltje en een spabad dat helaas dichtwas.
Kom ik uit de sauna, zie ik ineens Tony staan –de manager van het hostel- eum, hm? Hij zwaait naar me, dus ik zwaai terug. Ineens valt het kwartje…tony’s flat…oh de flat waar hij woont…en ik maar denken dat het een flat was die hij verhuurde.
Oeps, voel ik me ineens even wat ongemakkelijk…is het wel de bedoeling dat ik hier ben? Ik loop even naar Tony om hem te vertellen dat ik zijn woonplek fantastisch vind. We raken aan de praat en hij vraagt of ik zin heb in koffie.
Tuurlijk, dus samen met George en Tony drink ik koffie in zijn tuintje. Beetje wazig, maar gezellig.

2 juli was Twilight Saga dag!
Eindelijk de derde film van de Twilight series, samen met een ander meisje in het hostel kaartjes gekocht om de dag na de premiere naar de bioscoop te gaan. De voorpret alleen was het al dubbel en dwars waard!
De middag voordat we naar de film gingen stond totaal in het teken van de films, eerst Twilight, toen New Moon, daarna naar de Bios voor Eclipse…meer dan 6 u film. Iedereen dacht dat we totaal geschift waren!
Heerlijk, echt absoluut goed verfilmd…van alle drie films vind ik deze het beste. –wouter: heb je inlogcodes voor me? :) -
Nu wachten op film 4 en 5 (waarschijnlijk 2 films voor boek 4)

Verder weinig bijzonders meegemaakt, volgende keer meer?

Oh ja, wel trots op Nederland!! Woohoo Finale WK
Hup Holland Hup!


  • 08 Juli 2010 - 15:46

    Marli:

    Hoi zus,

    leuk verhaal weer. Heb je gemaild.

    hou van je,

    KUS je ZUS

  • 08 Juli 2010 - 17:40

    Gemma:

    Ja raar van die flat,ik zou me ook ongemakkelijk voelen. fijn dat het uiteindelijk toch gezellig was.Wel raar palmbomen en dan die kou... tja je kan niet alles hebben.....Ik snap dat de sauna de kou weer goed maakt.(fijn dat je nu weet hoe het werkt. hihihi)Kus mama ik hou van je.

  • 09 Juli 2010 - 07:11

    Wouter:

    haha, ze staan in je mail.
    Ik weet dat je daar niet je ratio op peil kan houden dus doe het rustig aan. Zeker op demonoid want dat account wil ik niet kwijt.

    Verder weer een leuk verhaal :-) Geniet er van. Klinkt een stuk beter dan mijn leven op het moment. Volgende week dinsdag staat hier een curator op de stoep en dan ben ik ook weer Koos. :-( Misschien ook maar alles verkopen en naar Aus trekken..

  • 15 Juli 2010 - 07:27

    Grytsje:

    dag kanjer.
    ik heb met genoegen je hele verslag gelezen en bewonder je! fijn dat alles als een warme deken aanvoelt. we hebben het vaak over je en denken aan je.
    na een zeer drukke periode eindelijk vakantie. dit weekend op de boot. heerlijk.
    lieve micky veel liefs grytsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Final Destination?

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2011

Gewoon omdat de tijd vliegt

21 Maart 2011

In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland

02 Maart 2011

Frikandel Speciaal met extra Ui

31 Januari 2011

Januari

08 Januari 2011

December 2010
Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 69411

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: