IKEA - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu IKEA - Reisverslag uit Perth, Australië van Micky - WaarBenJij.nu

IKEA

Door: Micky

Blijf op de hoogte en volg Micky

15 Augustus 2010 | Australië, Perth


Jaja, we hebben de Ikea gevonden!! Zoiets surrealistisch, Ikea is hetzelfde in de hele wereld dus als je binnen loopt heb je het gevoel dat je in Ikea Groningen loopt…maar als je dan door de ramen van het restaurant kijkt – waar ze je geen gratis koffie geven op vertoon van de Ikea Family pas- dan klopt er niets van het uitzicht!

Maar de spullen in Ikea zijn wel hetzelfde, met een klein aantal andere dingen in het assortiment. Dus Micky was een blij ei en heeft een wokpan gekocht, een wasmand en natuurlijk knackebrod! Oh en een theedoek want ik droog mn afwas niet af met een theedoek die meer bacteriën bevat dan er ooit op mijn bord en beker zaten.

De weg naar buiten is precies hetzelfde als in Groningen, zo vaag om de roltrap af te gaan, de warmte in en niet de parkeerplaats te zien met de Osloweg erlangs, zooo vaag.

Als ik ga verhuizen naar een appartement –misschien met Miranda- dan weten we in elk geval waar we heen gaan om spulletjes te kopen.

Wat wilde ik nou nog meer vertellen? Ik ben het even helemaal kwijt..komt wel weer natuurlijk.
De tijd vliegt in elk geval en ik wordt constant afgewezen als ik op werk reageer..maar de aanhouder wint! Vandaag ben ik precies twee maanden in Australie, het lijkt veel korter! Ik ben nog elke dag blij dat ik hier ben en het idee terug te moeten beangstigt me en dus gaat dat gewoon niet gebeuren.
Het weer is hier prima, varieert van dag tot dag, het regent regelmatig omdat het winter is, maar de temperatuur overdag ligt rond de 18 graden, niet verkeerd hoor als wintertemperatuur.
Natuurlijk ben ik constant verkouden omdat ik alles oppik, gelukkig duurt elke kou niet zo lang maar de volgende is dan alweer begonnen en dus lijkt ik een hele lange griep te hebben. Gelukkig hebben ze hier ook paracetamol en otrivin ;)

Donderdag ben ik naar de koffiecursus geweest om nou eens echt te leren om koffie te maken. Nu kan ik –in theorie- figuurtjes maken in de melk en zo. Best leuk. En ik heb alle koffie opgedronken (6) dus die avond stuiterde ik alle kanten op…
Gevolg van de cursus was dat ik vrijdag koffie moest maken, ik vind het heel leuk om te doen gelukkig maar mn handen waren minder blij aan het eind van de dag, knalrood en pijnlijk.

Woensdag had ik een late dienst en ben ik na t werk wat gaan drinken met een collega, heel goed idee, maar toen ik naar huis liep en van de ene kant van de stoep naar de andere zwalkte leek het niet meer zo’n goed idee. Ik was zo zat, belachelijk. En ik moest de volgende dag om 7:30 werken (6:30 opstaan) aiai. Kom ik op het werk, heeft mijn collega zich ziek gemeld, de trut.

Donderdag kon ik dus niet op tijd gaan slapen vanwege alle koffie en dus stond ik vrijdag op instorten. Om 21 u was ik duizelig van de moeheid en ben mn bedje maar ingedoken. ’s Nachts werd ik helaas om 4:15 gewekt door de kinderen die lallend door de gang liepen te bonzen als een kudde olifanten. Vanochtend werd ik om 9:35 wakker maar was nog zo moe dat ik weer in slaap ben gevallen, uiteindelijk heb ik mezelf gedwongen om uit bed te gaan om 11:45. Verschrikkelijke hoofdpijn natuurlijk door het lange slapen, heel fijn. Ben toen maar naar de markt gegaan alwaar ik een kapper heb gevonden die zonder afspraak knipt en nu ben ik weer een beetje gekortwiekt. Was ook wel nodig, mijn haar voelde zich niet meer blij, nu wel weer. En de kapper was ook nog goedkoop dus dat was mooi meegenomen. Voor vanavond heb ik een fles wijn gekocht, want alle cola bourbon komt me inmiddels wel mn neus uit. Althans het smaakt helemaal normaal, niets bijzonders meer om te drinken. Bier drink ik niet meer, want mijn buik werd er veel te flubberig van ;)
Door alle gedoe, het vele lopen en het gezonde eten dat ik eet ben ik inmiddels alle extra kilo’s die ik in Nederland aan het einde was aangekomen wel weer kwijt.

Natuurlijk ben ik weer van alles vergeten te vertellen, maar dat gebeurt altijd. Het internet doet het nu weer niet, hopelijk kan ik dit binnenkort wel op de website zetten.
Bedankt voor de mailtjes, erg gezellig om wat van jullie kant te lezen!

  • 15 Augustus 2010 - 07:41

    Wouter:

    wow 2 maanden alweer? Ik heb ook wel een beetje het gevoel dat je nog maar net vertrokken bent.

    Ik heb inmiddels ook een nieuwe baan yay! In ieder geval voor komende 3 maanden en dan gaan we kijken of ik mag/wil blijven.

    Ik moet echt eens een update mailtje gaan tikken naar je.
    Maar fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van!

    knuffel,
    Wouter

  • 16 Augustus 2010 - 08:01

    Gemma:

    Leuk zeg, dat er daar ook een IKEA zit. Als ik naar Groningen ga ..en dat doe ik regelmatig...moet ik altijd aan je denken. dus nu nog meer!
    kunnen we samen shoppen hahahaha , lopen we samen door de winkel en hebben we overleg.
    We zijn weer terug van ons weekje weg . het was erg leuk maar we gaan bellen dus dat hoor je nog. kus mama.

  • 16 Augustus 2010 - 14:18

    Marli:

    Hoi Micky,

    Deze keer was het dus nog niet gelukt. Mam stuurde de link door zodat ik het makkelijk kon lezen. Het weekje was zo om maar helemaal gezellig. Heb ik een hoogslaper gekocht voor Damian krijg ik hem niet in elkaar. Baal ontzettend dat is zo als je weet niets voor mij om iets niet in elkaar te krijgen. Bel je binnenkort.

    Dikke kus je zus

  • 17 Augustus 2010 - 08:53

    Tjerk Van Der Schaaf:

    Vakantie in Nederland met Australiërs op bezoek. (uit Sydney) Hoe toevallig! Ikzelf vond Perth de leukste stad van Down Under en de omgeving is geweldig. Voor jou gelden echter eerst andere dingen, maar Wave Rock, de Pinnacles en de Giant Treetop Walk komen vanzelf wel. Succes daar en geniet.
    Groetjes, Tjerk

  • 24 Augustus 2010 - 09:26

    Marieke V.:

    Hey blij ei!

    Het lijkt me erg bijzonder dat de Ikea daar hetzelfde is. Echter, als je hier de Ikea uitstapt kom je niet in warmte maar in regen terecht! Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt :-D
    Ik heb nog 2 dagen vakantie en dan mag ik weer beginnen. Nou moet ik zeggen dat het weer hier al niet meer in de vakantie-modus is, dus dat scheelt weer!
    Heb je trouwens nog iets meegekregen van de arrestatie van Peter R. de Vries in Perth? Ik moest gelijk aan je denken toen ik dat nieuws hoorde, hahaha!

    Veel liefs, Marieke

  • 24 Augustus 2010 - 17:16

    Linda:

    Hey loive,
    Wil ff laten weten dat ik je onwijs mis.
    Ziggo ligt er vaak uit, dus vanaf 3 sept hebben we kpn en dus een ander mail adres, wil je me mailen via hotmail???

    Love you!

  • 27 Augustus 2010 - 10:42

    Grytsje:

    Hoi Micky,
    Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Het weer is guur en herfstig. Geen vakantieweer en dus niet erg om weer te beginnen. Temperaturen zijn bij jou vast beter. Net m'n eerste week werken erop zitten. Lekker weekend vieren. Kijk uit naar je nieuwe verslag. Gezellig om deze te lezen. Lieve Micky, kus en groet Grytsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Final Destination?

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2011

Gewoon omdat de tijd vliegt

21 Maart 2011

In een Groen, Groen, Groen, Knolle Knollenland

02 Maart 2011

Frikandel Speciaal met extra Ui

31 Januari 2011

Januari

08 Januari 2011

December 2010
Micky
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 69438

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Life down under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

15 Juni 2010 - 30 November -0001

Final Destination?

Landen bezocht: